Aviseringar
Rensa alla

Vad händer om man äter för gammal tomatsås...?


Ämnesstartare

Kan det hända något eller? Det står på burken att den håller till typ 2011 men om den är öppnad så håller den tre dagar i kyl!

Jag använde halva till en spaghetti vegsås förut, mer än tre dagar sen, max en vecka tror jag och jag vill använda resten nu men kan man bli sjuk? Den har stått i kylskåpet hela tiden. Jag ska använda den tillsammans med quornfärs, paprika chili creme fraiche, lök, paprika och spaghetti!

Det är Dolmios ekologiska pastasås.


   
Citera
Ämnesstartare

Om jag inte kan använda den så måste jag använda krossade tomater-sås och det är VIDRIGT det kommer bli jätteäckligt!


   
SvaraCitera
blum
 blum

kolla så den inte är möglig bara, annars är det ok!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oj det kollade jag inte men det tror jag inte, luktade bara och det luktade gott

blandade iaf den och krossade tomater så det räckte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luktade den bra så är det nog ingen fara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du förvandlas till en av Paolo Robertos gamla italienska fastrar kända från Primo Paolo.

Kanske den fastern till höger i den här bilden kanske.

Image

Hon kanske du förvandlas till.

Kanske.


   
SvaraCitera

lukta är det enda du behöver göra
eller kolla om den har mögelhölje typ

Videovåld:

ahahaha


   
SvaraCitera

man dör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Vad händer om man äter för gammal tomatsås...?

Kan det hända något eller? Det står på burken att den håller till typ 2011 men om den är öppnad så håller den tre dagar i kyl!

Jag använde halva till en spaghetti vegsås förut, mer än tre dagar sen, max en vecka tror jag och jag vill använda resten nu men kan man bli sjuk? Den har stått i kylskåpet hela tiden. Jag ska använda den tillsammans med quornfärs, paprika chili creme fraiche, lök, paprika och spaghetti!

Det är Dolmios ekologiska pastasås.

Du kan få en allvarlig bakteriereaktion i magen som kan komma upp till 1 månad efteråt men du kan motverka denna reaktion genom att äta Kött, Fisk o Fågel DAGLIGEN i EN MÅNAD!

Anledningen är att kött fisk o fågel innehåller en mängd normala bakterier som magen kräver för att kunna neutralisera bakteriefloran från den gamla tomatsåsen.

Lycka Till!

[love] ... [love] ... [love]

OBS! Om du efter denna månad med aktivt köttätande känner ett väldigt stort välmående o helt plötsligt vill äta KÖTT VARJE DAG så är det ett tecken på att du är 100% FRISK! [smile] ... [bigsmile] ... [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

OBS! Om du efter denna månad med aktivt köttätande känner ett väldigt stort välmående o helt plötsligt vill äta KÖTT VARJE DAG så är det ett tecken på att du är 100% FRISK! [smile] ... [bigsmile] ... [bigcheers]

Jag har redan ätit kött dagligen när jag var liten och inte visste bättre, de dagarna är över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Som sagt, bara att lukta och titta och kanske smaka lite


   
SvaraCitera