Aviseringar
Rensa alla

Vad händer om man inte får godkänt i Matematik B?


Ämnesstartare

Då kommer iddqd peka på dig och skratta lite. Fast inte om du ser uppriktigt ledsen ut, då tycker jag nog mest synd om dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En av mina nära vänner fick IG i Matte B förra året (alltså tvåan i gymnasiet). Han fick gå en sommarkurs, går nu lördagsskola för extramatte och har läst om Matte B nu i trean igen. Tror iallafall att han har läst om det. Doesn't make much sense att gå sommarskola och sen läsa det igen dock [tard]


   
SvaraCitera

Ta IG och gå sommarkurs, så kan du läsa om'et i trean, och få VG eller dylikt.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Om det nu funkar, vilket jag tror att det gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Matte B är inget kärnämne ändå, så det är inte obligatoriskt att läsa. Jag har inte läst det öht.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla svar. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för att du påminde mig om nationella som kommer på tisdag. Jävligt tack.

cp-funktioner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Men om man får betyg i det senare?

Senare som i innan du tagit studenten, så händer ingenting. Senare som i efter du tagit studenten på komvux, så kommer du hamna i en särskild kvot där man tar in elever till de platser som blir över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpya:

Tack för att du påminde mig om nationella som kommer på tisdag. Jävligt tack.

Du har försatt dig själv i denna sits. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

Du har försatt dig själv i denna sits. [no-no]

För att jag klickade på tråden, jo.


   
SvaraCitera

Blä, jag måste också fixa Matte B ordentligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Din pappa:

Matte B är inget kärnämne ändå, så det är inte obligatoriskt att läsa. Jag har inte läst det öht.

Men det är minimum för behörighet till i stort sett alla högskoleutbildningar. Även Matte C är att föredra, då även det krävs för behörighet till en hel drös utbildningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Blä, jag måste också fixa Matte B ordentligt.

Bästa kommentaren hittills(inte för att du inte har det bra i matematik-delen), nu är jag ej den enda som ej tänker precis få G för att klara.
Vill ha matematiken om jag skulle få en käpp i huvudet och vilja bli något som man behöver mer matte i.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Så _DU_ vet. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det som händer är att du inte får godkänt i matte b, lifes goes on!


   
SvaraCitera

mopsen:

Bästa kommentaren hittills(inte för att du inte har det bra i matematik-delen), nu är jag ej den enda som ej tänker precis få G för att klara.
Vill ha matematiken om jag skulle få en käpp i huvudet och vilja bli något som man behöver mer matte i.

Dock har jag det faktiskt ej så, jag måste se till att orka göra det sista provet samt få MVG på det för att få MVG i slutbetyg. [blush] [/skryt]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Dock har jag det faktiskt ej så, jag måste se till att orka göra det sista provet samt få MVG på det för att få MVG i slutbetyg

ALLTSÅ HERREGUD [cry]

YaBasta:

lifes goes on!

Inte om nederlaget dödar mig.


   
SvaraCitera