Aviseringar
Rensa alla

Vad händer om man inte kan betala sitt lån?


Ämnesstartare

mopsen:

Kommer KRONORFOGDEN in då? [mad]

Det beror på vad det är för borgen.

Enkel borgen:

Långivaren (borgenären) måste vända sig till kronofogden och mäta ut det som går att mäta ut från dig osv innan han kontaktar den som gått i borgen för dig (borgensmannen).

Proprieborgen:

Kronofogden blir inte inkopplad i första taget, bara om varken du eller borgensmannen kan betala.

De som har lånat ut pengar till dig kan vända sig till din borgensman utan att ens kontakta dig ifall det är en proprieborgen.

En borgensman som har krävts att betala din skuld har regressrätt mot dig och kan kräva tillbaka pengarna från dig, förr eller senare (högst troligt).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nu bitchar du igen!!!

Du har ju fel. 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Du har ju fel. 😀

Något isola aldrig kan erkänna...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Något isola aldrig kan erkänna...

Women...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Du har ju fel. 😀

har aldrig fel [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ansöka om en snabb och bekväm lån för att betala räkningar och att starta en ny finansiering av ditt projekt på en billigaste ränta på 2%. Inte att kontakta oss idag via: elijahloanfirm@outlook.com med lånebeloppet behövs eftersom vårt minsta lån erbjudande är 1,000.00 till något val av lånebeloppet . Jag är certifierad, registrerad och legit långivare. Du kan kontakta mig idag om du är intresserad av att få detta lån, kontakta mig för mer information om lånet processen, processen som lånevillkoren och hur lånet kommer att överföras till dig. Jag behöver din brådskande svar om du är intresserad.


   
SvaraCitera