Aviseringar
Rensa alla

vad händer om man inte kmr in på ngn linje?


Underlig:

Istället ska det bli ett extra år i grundskolan eller liknande.

Låter ju konstigt.

Alltså, ts, man kommer alltid in på något, om man nu inte har ig i ämnen


   
SvaraCitera

Jonnybravo91:

Jo, men det ska väl först göras i samband med gymnasiereformen?

Ah, var väl nåt sådant.


   
SvaraCitera

antingen får du gå IV lr så skickar dom dig till en skitlinje/en linje du inte vill gå (annars hade du sökt dit innan)

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

btw, man kmr väl ba in på IV om man har IG i ngt utan kärnämnena??


   
SvaraCitera

då får man gå brevid linjen[sad]


   
SvaraCitera

detberorpå:

btw, man kmr väl ba in på IV om man har IG i ngt utan kärnämnena??

jaa. man kan gå på IV om man så har IG iallt eller om man har MVG i allt spelar ingen roll.


   
SvaraCitera

annieeh:

men om man redan har g i kärnämnena.

Jonnybravo91:

Har du det, hade det förvånat mig om du inte kommer in på något program. Dessutom så vill jag minnas att man numera kan gå IV bara för att dra upp sina gamla betyg.

Du kan läsa upp betygen samt läsa fler ämnen på IV, du kan läsa så mkt mer än grundämnena på IV. Du kan även praktisera genom en IV linje och då få studiebidraget och sen söka till gymnasiet igen nästa år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Alltså, ts, man kommer alltid in på något, om man nu inte har ig i ämnen

tyvärr har jag ig i några ämnen men jag har ju fler G. :O men som sagt har jag g i kärnämnena så jag borde ju komma in på ngt!

detberorpå:

ll en skitlinje/en linje du inte vill gå (annars hade du sökt dit innan)

gör dom? :O åh. fast hellre en skitlinje än ingen linje alls

detberorpå:

btw, man kmr väl ba in på IV om man har IG i ngt utan kärnämnena??

det är de jag hört också ;O

YaBasta:

man kan gå på IV om man så har IG iallt eller om man har MVG i allt spelar ingen roll.

men vad ska man göra där då ? för man läser ju bara kärnämnena väl ?

minimojen:

Du kan läsa upp betygen samt läsa fler ämnen på IV, du kan läsa så mkt mer än grundämnena på IV. Du kan även praktisera genom en IV linje och då få studiebidraget och sen söka till gymnasiet igen nästa år

inte vad jag hört ? det där gäller väl inte alla IV i landet ?


   
SvaraCitera

annieeh:

inte vad jag hört ? det där gäller väl inte alla IV i landet ?

tror det gäller alla IV. Är iaf säker på att du kan gå IV oavsett betyg och läsa upp ämnen, sen bör ju iaf dom flesta IV ha så man kan praktisera tills man ska söka igen


   
SvaraCitera

annieeh:

men vad ska man göra där då ? för man läser ju bara kärnämnena väl ?

nej du kan läsa precis allt du kunde innan i 9:an. sen beror ju det på vad just den IV skolan kan erbjuda förstås . men tex där jag gick så kunde man få gå i praktik om man ville. då kunde man typ ha praktik alla dagar förutom måndag. fast det varierar ju efter som alla elever följer ett individuellt schema är ju trots allt det individuella programmet[bigsmile]


   
SvaraCitera