Aviseringar
Rensa alla

vad händer om man köper the sims 3 till en dator som ej uppfyller systemkraven


Ämnesstartare

blev så arg när jag fick reda på att min dator ej uppfyller de krav som the sims 3 vill ha

funkar det inte alls eller går det bara segare om man kör d på en dator som inte har tillräckligt bra grafikkort eller processor???


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

din dator kommer dö.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

min dator uppfyller inte de kraven
att skapa en sim går bra, men att spela sen o bygga huset är SKITSEGT lovar man blir så jävla arg för att det går så sakta. så jag spelar aldrig det längre och ska nog ta bort det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miuuw:

min dator uppfyller inte de kraven
att skapa en sim går bra, men att spela sen o bygga huset är SKITSEGT lovar man blir så jävla arg för att det går så sakta. så jag spelar aldrig det längre och ska nog ta bort det

[sad][cry]

ska nog köpa 2:an istället


   
SvaraCitera
Jeay_L

Jag har inte ens köpt det för jag har för mig att min dator inte uppfyller kraven, kan dock spela 2:an utan större problem och samtidigt ha igång MSN och Spotify ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

en dator som inte har tillräckligt bra grafikkort eller processor???

Spelet startar inte.. [tard]

Eller så blir det tråkigt och segt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Forum X/Länkar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Systemkraven på spel brukar väl redan ligga under av vad man faktiskt bör ha för att spelet ska flyta fint så tycker du kan skita i det eller göra som apelsinen ovanför sa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

vad händer om man köper the sims 3 till en dator som ej uppfyller systemkraven

​Speldator


   
SvaraCitera

Sims 3 är ändå överskattat. [no-no]


   
SvaraCitera

Tilda1988:

funkar det inte alls eller går det bara segare om man kör d på en dator som inte har tillräckligt bra grafikkort eller processor???

Nja det kommer funka men sega som fan, körde NFS Carbon med systemkrav för CPU på 1,6GHz och körde en asgammal burk då (det var inana jag köpte ny) och den hade en CPU på 866MHz [blush] och det funkade efter uppdaterade Grafikdrivrutiner men att ladda ett lopp tog ca 5-10min och spelet laggade konstant men hade man spelat i 3 timmar i sträck så kunde man ha tur att slippa lagg en hel bana men men det funkade iaf,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BigBengtsson:

men det funkade iaf,

chockerande jag kan knappt köra sins of a solar empire visst det beror på att vista kräver för mycket av mitt ram minne men ändå det är ju ett under att det ens gick igång för dig!


   
SvaraCitera

borderline:

det är ju ett under att det ens gick igång för dig!

Haha ah 😀 men först gick det inte igång så fick morbrodern komma hem och kolla om han kunde fixa det och det fungerade med uppdatering av grafikkortet 😉

Dåvarande spec var:
CPU: Intel Pentium III @ 866MHz
GPU: nVidia GeForce 3 (tror det är ett 64mb?)
RAM: 512mb
OS: Microsoft Windows XP
(Resten vettefan vad skit de va ;S)

Systemkrav för NFS Carbon:
CPU: 1,7GHz (OBS skrev fel innan [blush])
RAM: 512mb
GPU: 64mb

men som sagt det funkade 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera