Aviseringar
Rensa alla

Vad händer om..


Ämnesstartare

...Sverigedemokraterna kommer in i riksdagen 2010?

1. Först till den mest kommande fråga inom SD: Kommer SD med så låg % röster att de precis kommer in i riksdagen kunna ändra/påverka invandringen?

2. Kommer SD kunna påverka invandringen genom en stor nedskärning i så fall? "Så att man märker det?"

3. Kommer dem också kunna påverka något i vårat EU medlemskap (Jag har inte den kunskapen om EU så jag vet inte om det finns den möjligheten att påverka medlemskapet i det tillfälle som SD ligger i)

4. Sedan den sista frågan: Skulle Sverigedemokraterna kunna påverka sänkning på skatten?


   
Citera

vanligkille:

Sverigedemokraterna kommer in i riksdagen 2010?

Det blir nog ingen större skillnad, precis som vanligt i Sverige.

Om SD får total kontroll över Sverige så går det åt helvete.


   
SvaraCitera

vanligkille:

1. Först till den mest kommande fråga inom SD: Kommer SD med så låg % röster att de precis kommer in i riksdagen kunna ändra/påverka invandringen?

Nej troligen kommer M och S samarbeta för att hålla dem kort.

vanligkille:

2. Kommer SD kunna påverka invandringen genom en stor nedskärning i så fall? "Så att man märker det?"

Nej troligen kommer M och S samarbeta för att hålla dem kort.

vanligkille:

3. Kommer dem också kunna påverka något i vårat EU medlemskap (Jag har inte den kunskapen om EU så jag vet inte om det finns den möjligheten att påverka medlemskapet i det tillfälle som SD ligger i)

Inget parti kan påverka vårt EU medlemskap, det skulle vara en ganska lång process.

vanligkille:

4. Sedan den sista frågan: Skulle Sverigedemokraterna kunna påverka sänkning på skatten?

Nej troligen kommer M och S samarbeta för att hålla dem kort.

MEN däremot kan SD tvinga fram debatter om skatter och invandring och annat som de andra partierna undviker som pesten. Det skulle vara intressant att se vad tex S egentligen står för när de måste ta ställning och uttala sig om invandringen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vanligkille:

1. Först till den mest kommande fråga inom SD: Kommer SD med så låg % röster att de precis kommer in i riksdagen kunna ändra/påverka invandringen?

Jag tror inte att Sverigedemokraterna kommer att få möjlighet till att påverka särskilt mycket, om de kommer in. Det blir snarare en signal till övriga partier att en viss del av Sveriges befolkning tycker att det har gått för långt.

vanligkille:

Kommer SD kunna påverka invandringen genom en stor nedskärning i så fall? "Så att man märker det?"

Nej, som sagt kommer de nog inte kunna påverka speciellt mycket. Övriga partier verkar vara ganska överens om att inte samarbeta med Sverigedemokraterna.

vanligkille:

Kommer dem också kunna påverka något i vårat EU medlemskap (Jag har inte den kunskapen om EU så jag vet inte om det finns den möjligheten att påverka medlemskapet i det tillfälle som SD ligger i)

Förmodligen inte.

vanligkille:

Sedan den sista frågan: Skulle Sverigedemokraterna kunna påverka sänkning på skatten?

Inte på egen hand. I så fall genom att rösta igenom Alliansens förslag om hypotetiskt minskade skatter på olika områden.

Sammanfattningsvis tror jag inte att Sd kommer att "göra" särskilt mycket när de kommer in. Det blir snarare ett symbolisk parti, ett sätt för oss som tycker att det gått för långt att säga till riksdagspartierna att nu är det nog.


   
SvaraCitera

Gryphon:

Om SD får total kontroll över Sverige så går det åt helvete.

Hur då menar du? De går nog bättre än vad de gör nu.


   
SvaraCitera

Andy91:

Nej troligen kommer M och S samarbeta för att hålla dem kort.

hur menar du att m och s skulle samarbeta[confused]


   
SvaraCitera

Chickfactor:

hur menar du att m och s skulle samarbeta

De ställer upp på varandra så inte SD får en vågmästarroll, och röstar ner deras förslag.


   
SvaraCitera

Andy91:

De ställer upp på varandra så inte SD får en vågmästarroll, och röstar ner deras förslag.

ja okej, tänkte att du menade i enskilda frågor för även om det inte skiljer något politiskt mellan de båda så skulle det vara en principförlust för dom att samarbeta som allians.


   
SvaraCitera

cannabis:

De går nog bättre än vad de gör nu.

Nej, det tror jag inte. SD är nog bara kompetenta nog att slänga ut folk ur Sverige, men inte att styra landet.


   
SvaraCitera

Gryphon:

Nej, det tror jag inte. SD är nog bara kompetenta nog att slänga ut folk ur Sverige, men inte att styra landet.

Fast de styr sig nog likadant oavsett partierna är ju inte allt. De är ju inte så att alla frågar Reinfelt vad dem får och inte får.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De kommer komma in i riksdagen med nöd och näppe, och kommer där påverka högerblocket, som redan börjar inse massinvandringens problem, till att bli ännu lite hårdare med utvisningar och flyktingmottagningar. Konsekvenserna kommer dock bara märkas på papper.


   
SvaraCitera

hoppas dom gör sverige svenskt igen[smile]


   
SvaraCitera

chubree:

hoppas dom gör sverige svenskt igen

Varför är det så viktigt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chubree:

hoppas dom gör sverige svenskt igen[smile]

Sveriges invandrarpolitik är väl så svenskt det kan bli.
Men tyvärr kom dom inte in i EU-P.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera