Aviseringar
Rensa alla

Vad händer utanför ditt fönster?


Smilen
Ämnesstartare

Här rör det sig inga människor eller liv alls just nu, de är dött just nu. Det kanske är lika bra det.


   
Citera
Ämnesetiketter

Just i detta nu händer inte jättemycket, det är lite snöpulver här och var men som säkert smälter strax. Det är jättelugnt, inga fåglar, inga bilar eller människor vad jag kan se men det är ett par hjortar, runt 12-15 st som äter på gräsplätten utanför en bit bort. Kikade på en med kikare, den var helt vit. Häftig emot den lilla snö det är, vitt mot vitt. Annars är det som sagt väldigt tomt utanför på liv just nu. Blåser inte heller och snön har slutat falla sedan några timmar tillbaka.


   
SvaraCitera

IMG_20181121_083200_444.jpg

Förutom den guldiga ljuset så har grannen haft nån elbil hos sig två dagar i rad och de låter inte fruktansvärt högt men vasst i öronen! De sliper och igår eldade pappa i verkstaden så de luktade rök. Eller nått eldade han. Han fortsatte med det för en liten stund sedan. Motorvägen hörs hela tiden, ett litet brus. Och vi har tre duvor på tomten som slåss om ett bröd vi också diskuterade om.
Det är utanför mitt fönster, nu kom billarmet. Förstår inte varför de alltid har igång sitt billarm. Och de låter som sopbilen är utanför men den tar väldigt lång tid på sig eller så är det den där elbilen. Skeptisk


   
SvaraCitera

Crysilis:
Just i detta nu händer inte jättemycket, det är lite snöpulver här och var men som säkert smälter strax. Det är jättelugnt, inga fåglar, inga bilar eller människor vad jag kan se men det är ett par hjortar, runt 12-15 st som äter på gräsplätten utanför en bit bort. Kikade på en med kikare, den var helt vit. Häftig emot den lilla snö det är, vitt mot vitt. Annars är det som sagt väldigt tomt utanför på liv just nu. Blåser inte heller och snön har slutat falla sedan några timmar tillbaka.

Jag vill se hjortar. Inte en SOPBIL Gråter


   
SvaraCitera

SkeletonGirl:

Jag vill se hjortar. Inte en SOPBIL Gråter

Ja de är tuffa varelser de där dovhjortarna.
Men en sopbil kanske också kan vara tuff? Eller... nja.


   
SvaraCitera

Crysilis:

Ja de är tuffa varelser de där dovhjortarna.
Men en sopbil kanske också kan vara tuff? Eller... nja.

Jo men hinner inte se hur snygga de är.
Jag försökte vinka till grannen en gång när han åkte iväg men de vet ju inte hur mycket jag älskar och vinka. De har blicken rakt fram och bryr sig inte. Vissa grannar har tittat hitåt när de kört förbi. Hade velat prova vinka till en sopgubbe då dem står på kanten men är rädd att jag skulle skrämma dem mer än jag skrämmer mig.


   
SvaraCitera

Jag bor i en studentlägenhet som har ett fönster som är riktat bort från själva huvudområdet och in mot ett skogsområde istället, så här händer nästan aldrig någonting förutom att studenter kanske går förbi typ 3-4 gånger i veckan.
Men på somrarna kan det hända att en och annan hare skuttar förbi, och det är förstås trevligt och så. Glad


   
SvaraCitera

Jag bor i en studentlägenhet som har ett fönster som är riktat bort från själva huvudområdet och in mot ett skogsområde istället, så här händer nästan aldrig någonting förutom att studenter kanske går förbi typ 3-4 gånger i veckan.
Men på somrarna kan det hända att en och annan hare skuttar förbi, och det är förstås trevligt och så. Glad

Crysilis:

Ja de är tuffa varelser de där dovhjortarna.
Men en sopbil kanske också kan vara tuff? Eller... nja.

Jag tyckte att sopbilen var jättehäftig när jag var barn, den var ju så ny och spännande och allt sånt. Rullar ögonen


   
SvaraCitera

Utanför mitt fönster så kan man se våran bakgård. Det är väldigt fint där då när jag vaknar så lyser alltid solen in och värmer rummet. Men om somrarna så kanske det inte kommer vara lika skönt då på kvällarna brukar det vara många hemma hos oss. Men det funkar väl. Min säng ligger alltså precis bredvid fönstret.


   
SvaraCitera

Ganska lugnt utanför fönstret där jag är nu. En och en annan lastbil som passerar då och då 


   
SvaraCitera

snöar


   
SvaraCitera

Smilen:
Här rör det sig inga människor eller liv alls just nu, de är dött just nu. Det kanske är lika bra det.

Skogen


   
SvaraCitera

Inget just nu, men 31 oktober, var det någon som typ spelade trumpet där ute. Jag fick det på film: 


   
SvaraCitera

IMG_20190110_141329_152.jpg

20190110_140946.jpg

IMG_20190110_141531_294.jpg

Jag och Pokamuff såg soluppgången tillsammans idag, kl åtta tror jag det var. Sen har skatorna haft fuffens för sig och hackat sönder påsen, Robban är i. Och en kväll såg jag ett rådjur med två katter. 


   
SvaraCitera

snön ligger still och allt är lugnt, mörkt och kallt


   
SvaraCitera