Aviseringar
Rensa alla

vad håller norge på med egentligen?


Ämnesstartare

Tycker Norges politik är vettigare än Sveriges, men Fremskrittspartiet är bara trams.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lomme91:

Käften din jävla nolla, vem skulle annars få priset, och aristoteles, du kan väl rösta på SD som alla andra nollor som tror att Sverige är bättre utan EU.

Säger han som inte ens uppnått skäggväxt.


   
SvaraCitera
time
 time

lomme91:

Vet att du är Sverigedemokrat, och du följer såklart strömmen! Eu är Dåligt, jippi!

Om du pausar ditt raljerande kan jag informera dig om att undersökningar visar att det finns två svenska partier som motsatt sig att fredspriset gått till EU. Det ena är visserligen Sverigedemokraterna, men det andra partiet är sossarna. Och sossarna och SD har ganska få saker gemensamt.

Jag är vänster och kritisk till att EU fick priset med tanke på hur till exempel demonstranter runtom i europeiska länder behandlats av de med makt att bruka våld. Så ja. Är jag SDare? Nä.

Så lägg ner den tonen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi fick priset för att vi lyckats skapa en stabil union i kölvattnet av världens två mest katastrofala krig. Vi hjälpte till att få länder som Spanien inom demokratiska "väck" under 70-talet, och nu gör vi samma sak med öststaterna, däribland Turkiet. Trots dess problem, är EU fortfarande världens största / mest välmående inre marknad. Detta innebär fri handel för företag, lättare att röra sig inom EU och sammarbeten mellan länder som gynnar inte bara oss indirekt, men även hela Europa. Ni kan argumentera för att vi inte är stora inom EU, inte har särskilt mycket att säga till om, men EU skapar tillväxt för oss.

EDIT: inte en enda jävel bryr sig om vad SD tycker, socialdemokraterna vet jag inte vad dem säger angående EU-priset..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lomme91:

Vi hjälpte till att få länder som Spanien inom demokratiska "väck" under 70-talet, och nu gör vi samma sak med öststaterna, däribland Turkiet.

Precis, dom kommer vara välmående ända tills deras gemensamma valuta kollapsar. Om inte kina väljer att köpa den precis som dollarn.


   
SvaraCitera

Budolicious:

Dålig kreativitet. Om man nu ändå ska trolla så kan du väl ändå göra det med lite finess?

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De har tråkigt.


   
SvaraCitera