Aviseringar
Rensa alla

vad har du ätit idag? (ej anorexi/bulimi)


Ämnesstartare

Frukost:
Två smörgåsar med jordnötssmör, apelsinmarmelad och smörgåsgurka. En smoothie gjord på honungsmelon och havremjölk samt ett litet glas apelsinjuice.

Lunch:
Sallad gjord på tomat, majs, isbergssallad, ekbladssallad, lök. Till det åt jag hembakat bröd och en röra gjord på gröna linser. Vatten till det.

Middag:
Tre burgare (gjorda på kidneybönor och morot) med råris, rårivna morötter, stekt lök och en god currysås gjord på havremjölk. Kolsyrat vatten till det.

Kvällsmat:
En bit vattenmelon och en smörgås med apelsinmarmelad. Vatten till det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukost: hann inte, åt en frukt innan lunch.
lunch: ris, morötter och korvgryta + mjölk
mellis: kanske 5 muffins (baka själv ;)) + mjölk
middag: makaroner, kötbullar, lingonsylt å papprika + mjölk
kvällsmat: mjölk och två små mackor med skinka, ost och pilladelphia + mjölk.

träning:
cyklat i kanske 40 min sammanlagt till å från dansen som ja dansade i 1 h.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukost: havregrynsgröt,sylt och mjölk,ett äpple, ABCDE-tablett
mellanmål:nektarin, 1/2 dl blåbär, te
lunch: spagetti och sojafärssås, sallad
mellanmål: en macka(lingongrova) m. tomat, äpple
middag: 1,5 vegetariska vårrullar, sallad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frukost:
En gegga gjord på honungsmelon, banan och havremjölk (körd i mixen) med müsli och valnötter. Ett litet glas apelsinjuice till det.

Lunch:
Sallad gjord på tomat, majs, ekbladssallad och varma kikärtor. Till det åt jag hembakat bröd och drack vatten.

Middag:
Potatisklyftor med grönsaker (tomat, sallad, morot och ärtor) och någon röra gjord på svartabönor och avocado. Den var inte mogen dock så jag fick rädda den men lite Thai-sås. 😛

Kvällsmat:
Tre knäckebröd med jordnötssmör och smörgåsgurka. En kopp te.

Övrigt:
Några mandlar och pumpafrön samt en massa vatten.

Tivo0li:
Är hela din familj lacto-ovo-veg eller är det bara du? 😛


   
SvaraCitera

Frukost: 2 mackor med prickig korv å några glas mjölk

Lunch: Skollunchens köttfärssoppa(?)

Middag: Stekt korv, potatis å ägg (hemmagjord pyttipanna) stor portion

Kvällsmat: Nån slags sallad: kallsås, spaghetti, korv, massa grönsaker å annat jox ihopblandat.

Önskar jag orkade upp tidigare så man fick i sig en rejäl frukost då man oftast inte äter sig proppmätt på skollunchen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isdrake: det är bara jag som inte äter kött :/ fast min mamma äter mest vegetariskt ändå 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fredag

Frukost:
En portion havregrynsgröt med valnötter, blåbär, havremjölk och sylt. Ett litet glas apelsinjuice.

Lunch:
Ärtsoppa med fransk senap och två små hembakade pitabröd. En liten, liten skål jordnötter och vatten.

Middag:
Lins- och korngrynsbollar med potatisklyftor, sallad (riven morot, tomat, gurka, majs) och ketchup. Vatten till det. Två torkade dadlar efter maten.

Kvällsmat:
En bit vattenmelon, en smörgås och en blåbärspaj med Oatlys vaniljsås. Det var en liten paj alltså. =P Vatten till det.

Övrigt:
Har småätit lite mandlar och rostade sojabönor under dagen. Har även provsmakat Estrellas nya GoNuts. Väldigt god, godare än vanligt godis och perfekt att ha med sig. En framtida resekompis. 😛

Tivo0li:
Okay, har dom något emot att du inte äter kött? Det är ju rätt vanligt att övriga familjen tycker det är en dålig idé.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isdrake: nej dom har inget emot det, lite ibörjan kanske dom tyckte det var konstigt och så men har vart det i 5 år nu så 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ojoj, idag har jag ätit rejält mycke. Har varit spyfärdig hela dagen nästan :P.

frunch: 1 portion me gröt, två hårdmackor och juice.
mellis: en halv isdrink, snowslash eller vad de heter.
middag: mycke kyckling, lite wokgryta, grönsaker, creme fresh blandad me sourcreme sås, ris, mjölk

senare: förmodligen choklad och grönsaksdipp!

träning: knappt nån, lite badminton sen kanske


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tivo0li: säker på att inte du har ätstörningar själv? du verkar nämligen lite för medveten om va du äter =/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visserligen är det väl egentligen iaf LITE sjukt att precis komma ihåg vad¨man har ätit under dagen, men jaja...

Frulle: 2 skogaholms mackor med smör och den ena med en nyckelhålsmärkt skinka och den andra med tunt lager ost + 1 glas pepsi max.

Lunch: Ca. 2dl (kanske mer...) jordgubbs filmjölk (75kcal/dl) + drygt 1dl ICAs corn flakes. Toppat med kanel också, vädligt gott. 🙂

"mellis": Två nävar chips och ganska många nötter. (oj då. :)) + pepsi max.

Middag (ska) : Tacos. Två hårda skal med lite kött och mycket grönsaker + pepsi max + 1 macka med smör.

I kväll: Diverse dricka, ska nämligen på fest wiiie 😀


   
SvaraCitera

frukost:
gröt på 3/4 dl havregryn & 1 msk sesamfrön
2 dl youghurt mixad 1/2 apelsin, 1/2 nektarin & 1/2 banan

lunch:
2 dl grönsaksgryta (massa kokta grönsaker)
hård macka med skinka, ost & smör
en näve jordnötter & 1 msk solrosfrön

middag:
3/4 portion pasta
en jävla massa laxsås
sallad

filmgodis:
funderar på att göra hommus och dippa hårda tacoskal & morötter i!


   
SvaraCitera
b1son

Frukost: Två Äntligen med smör, varav den ena med massa cheddarost. En skiva mörkt bröd med lingon och shit i med smör och cheddarost. Ett glas proviva, två glas O'boy.

ingenting under dagen 😐 men jag har inte orkat lämna mitt rum för jag är helt trött i huvudet.

Middag: En stor bit + två små bitar pizza med kycklingfärssås och ost, lite paprika, tomat och gurka. Två glas läsk.

Senare: Förhoppningsvis lite godis..

Sunt och bra, det här. Regelbundna måltider håller jag ju STENHÅRT på 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukost: en macka med smör, kaviar och gurka, kokt ägg, nektarin, ABCDE-tablett
mellanmål1: äpple
mellanmål2: nektarin
middag: fullkornsmakaroner,4 sojabullar,ketchup och sallad. en magnum dubble och kanske 2 hekto godis?

mår illa nu efter allt godis 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the_digital_blonde: nej jag har inte ätstörningar, men måste veta hur mkt kalorier det är i allt jag äter men försöker att sluta.. har inte gjort det på några dagar nu iaf 🙂


   
SvaraCitera