Aviseringar
Rensa alla

Vad har du för husdjur? Har du nåt/några?


Vill ju inte adoptera en fullvuxen katt som haft ett krassligt liv.. Och läser på deras hemsida att de inte lämnar ut ensamkatter


   
SvaraCitera
mens
 mens

superpojken:
Vill ju inte adoptera en fullvuxen katt som haft ett krassligt liv.. Och läser på deras hemsida att de inte lämnar ut ensamkatter

varför inte? alla är inte skadade.
finns ju dock ungkatter också. vissa föreningar förmedlar ensamma kattungar om man är hemma mycket. 


   
SvaraCitera
mens
 mens

   
SvaraCitera

mens: Att stödja sådan avel är att stödja djurplågeri.

Jo men jag är en psykopatisk människa som ser allt utanför mig som objekt att leka med så det gör inget. GladGladGlad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

flygandegris03: Jag har inget husdjur22.5%

Jag vill ha en katt så fort min ekonomi tillåter och jag känner mig säker på att jag vill leva även "om ett år". Egentligen vill jag ha en igelkott men det känns fel att att ha de stackars taggbollarna inomhus. 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

grannen har en kull dans svensk gårdshund.... i want


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Fyra katter. Hjärta

Har också fyra katter Mycket gladHjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spyro:
4 hundar, 4 katter och 3 hästar. Att bo landet är bäst.

Tycker jag också 😉


   
SvaraCitera

Har 2 kaniner och flera fiskar...Tråkigare djur får man leta efter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superpojken: Vill skaffa katt, men ingen aning om hur man får till väga..

Vill du ha tag i en "fin" katt billigt - kolla Blocket. Vill du ha tag i en "tveksam" katt till en betydligt högre kostnad - kolla katthemmen.

4 av mina 6 katter kommer från Blocket. 3 av dom har jag "fått" gratis. Den fjärde gav jag 100 kronor för. Alla fyra var bara från tre månader till fyra månader upp till något år när jag tog hand om dom. Tre av dom hade köparna köpt för bara någon vecka innan jag tog hand om dom så de var kattungar.
Anledningarna varför kattägarna ville bli av med sina katter var allt ifrån att de "plötsligt" upptäckte att de var allergiska mot katter till att de helt plötsligt fått ett jobb och var hemifrån hela dagarna till att de var tvugna att flytta från landet in till lägenhet i stan.

Alternativet är katthem. Men då får man som sagt en katt med tveksam bakgrund och oftast inte en kattunge utan en vuxen katt eller en ungkatt. Däremot är de alltid vaccinerade, ID-märkta och oftast kastrerade vilket kan vara en fördel. Men de kostar oftast en dryg tusenlapp.

För övrigt är det biligt att ha katt. Ger man dom bara torrfoder så brukar 2,5 kg räcka en månad till en kostnad av ca 150 kronor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spyro: Att bo landet är bäst.

Självklart är det både bättre för djuren och enklare för människan om man bor på landet. Bor själv på landet.

Lee Woo-Jin: Har 2 kaniner och flera fiskar...Tråkigare djur får man leta efter.

Tråkiga Mycket glad

Fiskar är kanske inga man ligger och gullar med på soffan framför TVn.


   
SvaraCitera
mens
 mens

stoner: För övrigt är det biligt att ha katt. Ger man dom bara torrfoder så brukar 2,5 kg räcka en månad till en kostnad av ca 150 kronor.

Anmäl

Citera

om man köper vilket skitfoder som helst kanske

stoner:

Vill du ha tag i en "fin" katt billigt - kolla Blocket. Vill du ha tag i en "tveksam" katt till en betydligt högre kostnad - kolla katthemmen.

4 av mina 6 katter kommer från Blocket. 3 av dom har jag "fått" gratis. Den fjärde gav jag 100 kronor för. Alla fyra var bara från tre månader till fyra månader upp till något år när jag tog hand om dom. Tre av dom hade köparna köpt för bara någon vecka innan jag tog hand om dom så de var kattungar.
Anledningarna varför kattägarna ville bli av med sina katter var allt ifrån att de "plötsligt" upptäckte att de var allergiska mot katter till att de helt plötsligt fått ett jobb och var hemifrån hela dagarna till att de var tvugna att flytta från landet in till lägenhet i stan.

Alternativet är katthem. Men då får man som sagt en katt med tveksam bakgrund och oftast inte en kattunge utan en vuxen katt eller en ungkatt. Däremot är de alltid vaccinerade, ID-märkta och oftast kastrerade vilket kan vara en fördel. Men de kostar oftast en dryg tusenlapp.

För övrigt är det biligt att ha katt. Ger man dom bara torrfoder så brukar 2,5 kg räcka en månad till en kostnad av ca 150 kronor.

Det kostar en jäkla massa om man ska göra allt rätt. Försäkring, årliga vaccinationer, hälsokontroller, bra blöt- och torrfoder etc. Tänker man på priset på  katten så  har man ej råd.


   
SvaraCitera
mens
 mens

ska man ta in ett djur så är det minsta man kan göra att ge hen ett bra liv. vilket innebär att man tar reda på vilket foder som är det bästa etc. nästan alla foder innehåller galet lite kött och mycket spannmål, vilket är raka motsatsen till vad katter behöver. applaws torrfoder och bozita-/mjaublötfoder är de bästa jag hittat - förutom färskfoder, men det är ju ej ens alla som anstränger sig så mycket att de läser på om djuret i fråga och vad hen behöver.


   
SvaraCitera
mens
 mens

*arg*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner: För övrigt är det biligt att ha katt. Ger man dom bara torrfoder så brukar 2,5 kg räcka en månad till en kostnad av ca 150 kronor.

Rättelse - rätt ska vara att en katt äter 2,5 kg torroder till en summa av 25 kronor i månaden. INTE 150 kronor!


   
SvaraCitera