Aviseringar
Rensa alla

Vad har du för husdjur? Har du nåt/några?


Ämnesstartare

mens: om man köper vilket skitfoder som helst kanske

Jag köper ett kattfoder som kom på 1:a plats i Råd & Röns kattfodertest för något år sedan. Säljs på LIDL och heter COSHIDA och finns både i Fish och Beef variant och det ligger i 2 kg påsar och kostar lite drygt 20 kronor påsen. Eftersom jag har sex katter så köper jag hela kartonger dvs det ligger 6 stycken 2 kg påsar i varje kartong och en kartong (12 kg) kostar lite drygt 120 kronor.

Jag gjorde ett räknefel ovan som du kan läsa om i mitt inlägg ovan.


   
SvaraCitera
mens
 mens

stoner:

Jag köper ett kattfoder som kom på 1:a plats i Råd & Röns kattfodertest för något år sedan. Säljs på LIDL och heter COSHIDA och finns både i Fish och Beef variant och det ligger i 2 kg påsar och kostar lite drygt 20 kronor påsen. Eftersom jag har sex katter så köper jag hela kartonger dvs det ligger 6 stycken 2 kg påsar i varje kartong och en kartong (12 kg) kostar lite drygt 120 kronor.

Jag gjorde ett räknefel ovan som du kan läsa om i mitt inlägg ovan.

För lite kött samt innehåller spannmål.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens: Det kostar en jäkla massa om man ska göra allt rätt. Försäkring, årliga vaccinationer, hälsokontroller, bra blöt- och torrfoder etc.

Nu får även mina katter en 600 grams burk blötfoder varje dag att dela på. Åtminstone under vintermånaderna.

Försäkring har jag inte på katterna utan jag tar den kostnaden när den ev dyker upp. Vilket ännu inte har inträffat. Min äldsta katt som jag inte själv har "köpt" utan katten kom till mig som "övergiven sommarkatt" för drygt 10 år sedan har hitintills aldrig varit sjuk.

Årliga vaccinationer sträcker sig till kattpest och kattsnuva vartannat år. För täta vaccinationer typ varje år anser många som jobbar med katter är mer av ondo... än av godo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens: För lite kött samt innehåller spannmål.

Jag kan ta en kopia av inehållsförteckninhen vartefter men rent allmänt innehåller fordet...

30% protein
10% fett/olja
6,7% råaska
2,8% växtfibrer
10% vatten
1,4% kalcium
1,1% fosfor


   
SvaraCitera
mens
 mens

stoner:

Jag kan ta en kopia av inehållsförteckninhen vartefter men rent allmänt innehåller fordet...

30% protein
10% fett/olja
6,7% råaska
2,8% växtfibrer
10% vatten
1,4% kalcium
1,1% fosfor

Fortfarande spannmål. läste också att det innehåller fisk vilket många katter ej tål.

stoner:

Nu får även mina katter en 600 grams burk blötfoder varje dag att dela på. Åtminstone under vintermånaderna.

Försäkring har jag inte på katterna utan jag tar den kostnaden när den ev dyker upp. Vilket ännu inte har inträffat. Min äldsta katt som jag inte själv har "köpt" utan katten kom till mig som "övergiven sommarkatt" för drygt 10 år sedan har hitintills aldrig varit sjuk.

Årliga vaccinationer sträcker sig till kattpest och kattsnuva vartannat år. För täta vaccinationer typ varje år anser många som jobbar med katter är mer av ondo... än av godo.

Det är dumt. Vill det sig riktigt illa finns det inget tak för hur mycket man får betala för djursjukvård, så det finns ingen anledning alls till att inte försäkra. 
Kattsnuva är bäst att vaccinera för varenda år. Kattpest kan man däremot göra vartannat eller var tredje. 


   
SvaraCitera

Kanin, katt, hund, get och häst.


   
SvaraCitera

ööörkarn:
Leguan och katt.

Stryk det. Jag har bara leguan...... :'(


   
SvaraCitera
mens
 mens

ööörkarn:

Stryk det. Jag har bara leguan...... :'(

beklagar verkligen. kram! folk förstår ej att de älskas lika högt som ens mänskliga nära och kära


   
SvaraCitera

mens:

beklagar verkligen. kram! folk förstår ej att de älskas lika högt som ens mänskliga nära och kära

Ja det kan jag verkligen skriva under på. Det var min bäste vän som dog.


   
SvaraCitera
mens
 mens

ööörkarn:

Ja det kan jag verkligen skriva under på. Det var min bäste vän som dog.

🙁 hemskt


   
SvaraCitera