Aviseringar
Rensa alla

Vad har du för relation till människor omkring dig?


Ämnesstartare

Typ familj, släkt, vänner. Vad gör ni tillsammans? Pratar om?

Familj: Pratar lite ytligt sådär som man oftast gör när man bor under samma tak.

Förut hade jag klasskamrater och dem pratade jag med, men det var aldrig djupa samtal.

Släkten träffar jag väldigt sällan, typ en gång i halvåret ibland lite oftare. blir väl lite snack om vad som händer/har hänt

Mig själv: Försöker förstå hur jag mår, men det är för komplicerat.

ÄNDRAT 2011-02-06 14:20

ÄNDRAT 2011-02-06 14:21
Min relation med pappa är sämst. försöker prata med honom ibland men han är typ alltid sur. sen blir han sur för att jag är så tyst, typ.


   
Citera
Ämnesstartare

familj: pratar väl inte om något särskilt med dom, iaf inte med pappa eller bror, pappa brukar fråga vad som har hänt sen sist osv. är väl mamma jag kan (och vill) ha relativt normala konversationer med

vänner: har ca 3 vänner, resten är kompisar. pratar om det mesta med vännerna, men inte så mycket med kompisarna då jag oftast bara träffar dom i samband med partyn etc

släkt: träffar dom inte så ofta, men jag gillar mormor. pratar väl mest om vad som har hänt sen sist och så

mig själv: vet ej? [tard]

edit: glömde pojkvän [blush]
pratar om allt. då menar jag allt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

familj: väldigt nära mamma och mina syskon. min mamma är bäst och vi kan prata om allt i princip.

vänner: klasskamraterna har jag endast en ytlig relation till. vi pratar typ om tv-program och bloggare. annars ett par nära vänner men jag har lite svårt för att öppna mig.

pojkvän: självklart väldigt nära, kan prata om allt med.

mig själv: står mig själv nära, öh.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

mig själv: vet ej?

tycker du om dig själv? =)

enhimmelskdrog:

edit: glömde pojkvän

[cool]

enhimmelskdrog:

pratar om allt. då menar jag allt

mer än med vännerna då?

helutuhle:

pojkvän: självklart väldigt nära

ja, såklart 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mamma ringer flera gånger i veckan.
Pappa pratar jag med kanske 1-2 gånger månaden.
Jag och min syster ringer varandra ibland, väldigt sällan dock.
Mormor skriver brev, farfar ringer lite då och då.
Morfar har ringt 2 gr sen jag flyttade.

Kommer nog att träffa "min familj" 2 gr/år, ungefär. Mamma lite oftare antar jag, för hon vill åka och besöka och blabla. Lär åka hem någon/några veckor över sommaren + över jul. Lär även träffa övrigt släkt lika ofta (jag fyller år i juni och ja, över jul träffas släkten alltid). Skickar julkort till dem, så är poppis, ehe.

Kurskamrater pratar jag med i skolan och lite löst på fritiden. Blir bjuden på saker osv, så har la ganska bra/normal relation till de flesta av dem. Min nära vänner bor spridda över hela landet typ, men träffar dem ibland. Gugge hälsar på lite då och då, Filipsa har varit här, Lampan bor ju ganska nära och min barndomsbästis har flyttat till en stad nära. Chattar/skriver brev/mailar/stalkar bloggar för att ha kontakt med dem annars.

har ju 1 st sambo, som ses som min primära familj nu, tillsammans med våra krukväxter. Fin intim relation blabla. Bra/okej relation till hans familj och hans vänner.

Har la okej relation till mig själv, antar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamisz:

tycker du om dig själv? =)

ja det gör jag [smile] så jag har väl en bra relation till mig själv I guess, även om jag tycker att jag oftast är alldeles för lat och sällan orkar ta tag i saker och ting

kraamisz:

mer än med vännerna då?

ja [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Kommer nog att träffa "min familj" 2 gr/år, ungefär.

Bor ni långt ifrån varandra? Bra att ni håller kontakten iaf, ja mest när det gäller din mamma då.

Nintendo:

Kurskamrater pratar jag med i skolan och lite löst på fritiden. Blir bjuden på saker osv, så har la ganska bra/normal relation till de flesta av dem.

det låter bra, helt okej

Nintendo:

Min nära vänner bor spridda över hela landet typ, men träffar dem ibland.

Nintendo:

Chattar/skriver brev/mailar/stalkar bloggar för att ha kontakt med dem annars.

Låter lite jobbigt att de bor spridda över hela landet, men det kanske det inte är?

Nintendo:

har ju 1 st sambo, som ses som min primära familj nu, tillsammans med våra krukväxter. Fin intim relation blabla.

[love]

Nintendo:

Bra/okej relation till hans familj och hans vänner.

Vore jobbigt om man typ hatade sin sambos släkt och så. Inte för att det är det viktigaste men man vill ju gärna träffa dem kan jag tänka mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamisz:

Familj:

lite av en kompisrelation, pratar rätt öppet med både mamma och pappa, funkar väldigt bra. Tror det även har lite att göra med att de är relativt unga. Speciellt min pappa, då han även har samma intressen som mig (blev chockad när jag spelade slow med twin shadow i bilen och han sa att han redan hört den) [cool]

kraamisz:

Mig själv:

Känner mig själv väldigt bra, vet om alla mina nackdelar, exempelvis att jag är lat, men gör ändå inget åt saken, vilket i sig är ännu en nackdel med mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

ja det gör jag så jag har väl en bra relation till mig själv I guess, även om jag tycker att jag oftast är alldeles för lat och sällan orkar ta tag i saker och ting

Du får bli bättre på det då 😉

enhimmelskdrog:

ja

Det är inte så vanligt va? tror inte det iaf. Jag har känt många som har pratat med sina vänner så fort det har varit något problem i deras förhållande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamisz:

Det är inte så vanligt va? tror inte det iaf. Jag har känt många som har pratat med sina vänner så fort det har varit något problem i deras förhållande.

pratar inte med vänner om sånt, pratar med honom ist [crazy]

kraamisz:

Du får bli bättre på det då 😉

mm[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

pratar inte med vänner om sånt, pratar med honom ist

Det är ju skitbra. Fler borde göra det.

enhimmelskdrog:

mm

Du vet att du kan.[wink]

Les voleurs:

lite av en kompisrelation, pratar rätt öppet med både mamma och pappa, funkar väldigt bra.

Det låter ju bra. Men har du inga "riktiga" kompisar?

Les voleurs:

(blev chockad när jag spelade slow med twin shadow i bilen och han sa att han redan hört den)

[cool]

Les voleurs:

Känner mig själv väldigt bra, vet om alla mina nackdelar, exempelvis att jag är lat, men gör ändå inget åt saken, vilket i sig är ännu en nackdel med mig.

Vill du göra något åt det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamisz:

Vill du göra något åt det?

japp, till exempel just nu; jag borde göra min so-läxa eller fortsätta på mina arbetsprover till bild och form, men jag är inne på um


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Les voleurs:

japp, till exempel just nu; jag borde göra min so-läxa eller fortsätta på mina arbetsprover till bild och form, men jag är inne på um

Gå och gör din läxa[no-no]


   
SvaraCitera
M00N
 M00N

familj- Äter middag med dom ibland när jag är hemma och pratar sällan med dom. Men om jag gör det så är det när vi åker på en resa eller liknande. Bor mest hos min bästa kompis.

klassen- Har träffat varje dag i tio år. De är som mina syskon... älskar vissa hatar vissa. Ganska neutral i skolan.

kompisens Familj- [love]

vänner- Jag har bästa vänner som finns för mig ALLTID, jag har "bästa vänner" som sviker.

folk i allmänhet- Neutral. Gillar inte att prata med människor men har lätt att öppna mig för nya människor ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kraamisz:

Det låter ju bra. Men har du inga "riktiga" kompisar?

jorå såklart

kraamisz:

Gå och gör din läxa

nä, håller på att utföra en quadrippelironi


   
SvaraCitera