Aviseringar
Rensa alla

Vad har du för tankar om porr?


Ämnesstartare

Tänkte lite på det här med porr. Jag tittar ganska mycket på porr och har gjort det ganska länge. Men vad for porr får konsekvenser på samhället. Jag kan bara se till mig själv när jag var yngre. Porr var ett sätt att lära sig mer, det var något spännande och nytt. Det där med sex hade man ju lärt sig lite om i skolan, men hur går det egentligen till? Det lärde man sig med hjälp av porren. Men vad får porren för konsekvenser för en ung person som tror att sex går till på porrens vis? 

Enligt mig så ger porren en liten felaktig bild av människor. Gigantiska kukar, vältränade kroppar, bröst stora som vattenmeloner, opererade läppar, ytterst lite förspel. Listan är lång. Syn på sex ska först och främst vara kopplat till kärlek, vilket det oftast är i verkliga livet. Men trots detta så tycker jag ändå att porren är upphetsande. 

Ser du porr som hjälpmedel eller för vi en felaktig bild av sex? Är porr bra eller dåligt? Turnon/turnoff? Vad tycker du om porr, helt enkelt?


   
Citera

Inte för att vara den som är den, men finns det inte ca 185315 liknande diskussioner redan här om detta ämne? :S


   
SvaraCitera
reben

man ska inte tänka på porr =)

man ska konsumera den

så nån äcklig jävel tjänar pengar på de =)

de e va jag tkr


   
SvaraCitera

amatörporr.Galen


   
SvaraCitera

tycker det är spännande. men mkt är dåligt gjort.                    


   
SvaraCitera

Konsumerar man porr i icke-överdriven mängd och är medveten om att porren ofta inte är särskilt realistisk så borde allt vara lugnt.


   
SvaraCitera

finns konstigt porr som skrämmer mig asmkt


   
SvaraCitera

Det är okej i LAGOM mängd. Det är faktiskt inte särskilt okej i ett förhållande när man låter porr ta över sexlivet med sin partner (... pöh) och det är en jävligt skev kvinnosyn. Och det är oftast männen (i en straight film) som har dominansen och då sänder filmen budskap som "det är okej att göra vad du vill med en kvinna" 🙂


   
SvaraCitera

ja gillar inte när männ har kollat på porr filmer sen tror dom det är i verkligenheten som det är i porr filmerna!!


   
SvaraCitera

Förut tände jag på mycket av utbudet.

 

Nu kan jag börja gapskratta när jag ser hur löjliga de kan vara. Stelt, mekaniskt, onaturligt, falskt. Det finns dock bra porrfilmer, men de är inte många.


   
SvaraCitera

Skådespelet är oftast värdelöst. Lebbporr e hetast.. 

typ så


   
SvaraCitera

har aldrig sett en porrfilm i mitt liv. har undersökt hur det ser ut (från extremkanten, typ sasha grey och det mjukaste möjligast) men det är inte min grej alls. jag gillar inte att se på när folk har sex. det gör mig inte upphetsad.

om jag vill ha något visuellt för att hetta upp lite så kanske jag kollar på bilder på tjejer i fina underkläder eller nakna, video gör det inte för mig... det är mest kyssbilder och vackra nakna kroppar. just kroppar som har sex gör mig mest obekväm men hur nakna kroppar ser ut "rakt upp och ner" är nice.


   
SvaraCitera

palla'nte sålla i driten när hjärnan kan skräddarsy en perfekt balanserad häxbrygd av vad man är sugen på för stunden. kan dock vara najs att göra en upptäcktsfärd bland obestämda perversioner, men man hade lika gärna kunna läsa de 120 dagarna i sodom och uppnå samma resultat.


   
SvaraCitera

Tycker inte man bör tex börja skrika på förbud mot porr och inskränka yttrandefrihet och utgå från att allt filmat knull per definition är av ondo. Men jag tycker man bör vara medveten om problematiken med den i regel pissiga kvinnosynen inom denna ack så tilltalande erotiska populärkultur samt associerandet av sexuell tillfredsställelse medelst digital stimulans. Runka försiktigt pojkar och flickor, stay in school.


   
SvaraCitera

Det finns ju rätt många genrer så det går inte att dra all porr över en kam men jag förstår inte för mitt liv hur man kan tända på hur någon stackars spermaaindränkt silikonbruttas fejkstönande samtidigt som hon blir penetrerad av en monsterkuk i analen av en man som behandlar henne som en trasdocka inte vatten värd. Usch och fy. Och detta verkar ju vara den sorts porr folk vanligen ser på, utifrån inlägg här.


   
SvaraCitera