Aviseringar
Rensa alla

Vad har du gjort idag?


Ämnesstartare

I denna tråden får man gärna dela med sig av sin vardag. Vad har du gjort idag än att bara suttit och surfat på forumet? 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter

tränat hjälpt min kollega städa sitt hus


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skåneärbäst:
tränat hjälpt min kollega städa sitt hus

vad kul, fick du några småpengar för det? 🙂


   
SvaraCitera

vincebruh:

vad kul, fick du några småpengar för det? 🙂

fick 359kr av besväret och ungefär 250kr för bensinen


   
SvaraCitera

Jag har stannat hemma från niornas bal.


   
SvaraCitera

Jag stannar hemma från niornas bal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:
Jag stannar hemma från niornas bal.

varför det? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:
Jag stannar hemma från niornas bal.

Vem fan har bal i 9:an xd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte gjort ett skit, vägde mig innan och har gått ner ett halvt kilo på en veckaParty


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har spelat D&D och ätit en stor jävla big mac *DAB*Cool


   
SvaraCitera

vincebruh:

varför det? 🙂

Jag vill inte, dels för att jag är antisocial, dels på grund av socialångest


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kanelgurkan:
Jag har spelat D&D och ätit en stor jävla big mac *DAB*Cool

vad går dedär spelet ut på då?


   
SvaraCitera

123fendas:
Jag stannar hemma från niornas bal.

Det är lugnt, jag stannade hemma + 10 andra ur min 20 pers klass i 9:an, fanns inget socialt sällskap alls i våran klass.


   
SvaraCitera
Annsie

Jag har övningskört lite bil.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh:

vad går dedär spelet ut på då?

Det finns ett antal olika världar som alla har räknats som D&D. Den som är deras huvudsakliga spelvärld är Faerun (Forgotten realms), sedan har de haft ett antal, kommer säker glömma en hel del: Ebberron (mycket mer tekniks avancerad än de andra), Krynn (Dragonlance-settingen), Spelljammer (rymdfärder med magiska skepp), Al-Qadim (Arabisk-inspirerat), Birthright (mer Game & Thrones inspirerat), Greyhawk (en väldigt gammal setting känd från böckerna om Fahfrd och Grey Mouser). Fanns även en asiatisk-inspirerad version till 1st ediiton advnaced Dungeons & Dragons. Sedan en som jag inte kommer ihåg, men som hade kannibalistiska halflings. Ravenloft (började som ett äventyr och blev sedan en gotisk spelvärld)

Skulle säga att modulerna är väldigt låsta till respektive utgåva, då regelsystemet ändrats rätt mycket. Det går att räkna om saker, men det är extremt mycket jobb med. Den det finns överlägset mest material till är Faerun-settingen, som de haft som standard sedan 2nd edition. De har till och med gett ut en ny uppdaterad version av en del av deras klassiska äventyr (modulen Yawning portal).Cool


   
SvaraCitera