Aviseringar
Rensa alla

vad har du på din pizza?


time
 time

Min standardpizza är skinka, ananas och räkor, men i förrgår beställde jag en med philadelphiaost, mozzarella, prosciutto, basilika, körsbärstomater och sparris som var gudomlig.

Finns ett underbart hak här på Åland (en åländsk franchise faktiskt, de kallar sina pizzor för plåtbröd och har en variant som heter Förbudslagen(!)) som gör en med getost, tomat, rödlök, balsamico & rucola, så om jag vill köra vego och är hemma så äter jag alltid den. Sjukt gott.


   
SvaraCitera

En med kebab, en men pepperoni korv och en med köttfärs Söt


   
SvaraCitera

Så mycket kebab som möjligt. Är man extra hungrig så pommes. Utöver detta mycket ost, tomatsås, champinjoner och skinka. 

Pizzorna ser ut såhär kring där jag bor för det mesta. Nästan alla beställer detta oavsett på vilket bord du kikar. 

För mig ska en pizza drypa av fett och man ska bli illamående-mätt. Det skall inte vara någon gastronomisk upplevelse i form av fräschhet, lätt och frasigt.

VzrJXHZ.jpg


   
SvaraCitera

Sallad, ost, tomatsås, kebabkött av nötkött, inte ngn jävla B kebab av fläsk, kebabsås


   
SvaraCitera

Getrekt: Sallad, ost, tomatsås, kebabkött av nötkött, inte ngn jävla B kebab av fläsk, kebabsås

Var typ häromåret jag smakade på nötkebab + "röd sås" i Stockholmstrakten. 

Finns ett ställe i stan som serverar nötkebab. Resten gör det inte vad jag känner till. 

Vad är vanligast, fläsk eller nötkebab? Förvirrad


   
SvaraCitera

Gruvansson:
Så mycket kebab som möjligt. Är man extra hungrig så pommes. Utöver detta mycket ost, tomatsås, champinjoner och skinka. 

Pizzorna ser ut såhär kring där jag bor för det mesta. Nästan alla beställer detta oavsett på vilket bord du kikar. 

För mig ska en pizza drypa av fett och man ska bli illamående-mätt. Det skall inte vara någon gastronomisk upplevelse i form av fräschhet, lätt och frasigt.

VzrJXHZ.jpg

såg gott ut!!

lit väl mkt vitlökss dock?? 


   
SvaraCitera

Bobby_Blade:

såg gott ut!!

lit väl mkt vitlökss dock?? 

Aa lite väl möe sôs. 

(Snodde bilden från google även fast det ser ut att vara taget av mig kanske) 


   
SvaraCitera

CitronSaft:
En med kebab, en men pepperoni korv och en med köttfärs Söt

Åh glömde vitlökssås Glad


   
SvaraCitera

kör gärna en margerita utan ost :p 


   
SvaraCitera

Gruvansson:
Vad är vanligast, fläsk eller nötkebab? Förvirrad

I områden med mer svenska invånare, fläsk. I områden med mer invandrare, nöt. Iaf i gbg


   
SvaraCitera
penja

Edinburgh:
Ruccola, getost, honung, valnöt

Eyy kom till Hässelby för tusan. En Hässelby special det där ju! Eller det är nog pinjenötter på den istället för valnöt. 


   
SvaraCitera
penja

Saker jag gillar att ha på pizza (inte nödvändigtvis på samma pizza) : mozzarella, getost, spenat, kronärtskocka, tomatskivor, svamp, sparris, créme fraiche eller gräddfil (som sådan där fransk pizza)


   
SvaraCitera

Ananas och banan

annars musslor och kronärtskockor 


   
SvaraCitera

Bobby_Blade: vitlökss

KEBABSÅS SKA D VARA

jävla sthlmarfasoner 


   
SvaraCitera

Ansjovis, lök och svarta oliver är riktigt gött.


   
SvaraCitera