Aviseringar
Rensa alla

Vad har du svårt för? [sad]


Ämnesstartare

svårt för att ta tag i saker jag bör ta tag i så ja glider mest runt o gör ingenting ....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen:

Denna last är den värsta
Känner f.ö. igen mig rätt mycket i resten också.

vad diagnostiserar du oss som dårå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KSENIA:

jag har fantastiskt svårt för doften av stekt bacon
V-I-D-R-I-G-T

ja verkligen! blargh


   
SvaraCitera

Jag har svårt för att

...ta initiativ i sociala sammanhang.
...berätta något om mig själv relevant för de sociala sammanhanget för att visa att jag är en intressant person på insidan.
...att presentera idéer för andra människor.
... stt slutföra något jag börjat med t.ex. inom musikskapande.
...skapa melodier.

Tydligen har jag enligt min föräldrar svårt att ta kritik lite gran, fast det vill jag inte påstå själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

glöm:

vad diagnostiserar du oss som dårå

Medborgare och deltagare i ett stökigt samhälle. Konflikt mellan inre drifter och - mer eller mindre - påtvingade situationer.

My dreams are her:

... stt slutföra något jag börjat med t.ex. inom musikskapande.

Tycker du borde bli bättre på det här! Det lilla jag har lyssnat på har varit bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen:

Har du svårt att förstå begreppet eller för att leva i ett samhälle som (potentiellt sett) fungerar på det viset?

Teorin finner jag självklart, det är praktiken den beskriver som jag inte kan hantera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen:

Medborgare och deltagare i ett stökigt samhälle. Konflikt mellan inre drifter och - mer eller mindre - påtvingade situationer.

soft
MDSS
KMID-PS
är vad vi lider av


   
SvaraCitera

Biologen:

Tycker du borde bli bättre på det här! Det lilla jag har lyssnat på har varit bra.

Ja det tycker jag med har minst 100 låtidéer sedan 2006 som oftast bara är under 1 minut långa.

Jag har också svårt att veta vilken genre jag vill skapa i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har svårt för villkorslös medkänsla (jag älskar det i varje fall tillräckligt mycket för att ständigt sakna det), att bli talad till med höjd röst, att hålla snattran när jag inte vet vad jag säger och att uppnå en otvungen rytm i Vardagen. är också ganska dålig på att orientera mig i tid, men det gör inte så mycket om man bara njuter av flödet.

tl;dr: manisk aspie med taskig uppväxt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att vara bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Teorin finner jag självklart, det är praktiken den beskriver som jag inte kan hantera.

Hur då? Har du svårt att förstå de olika symbolsystem folk runt omkring dig använder eller är det något mer fundamentalt som känns jobbigt?

glöm:

är vad vi lider av

Najs. Vi borde mejla dem som skriver DSM så att de kan inkludera våra diagnoser till nästa upplaga.

My dreams are her:

Ja det tycker jag med har minst 100 låtidéer sedan 2006 som oftast bara är under 1 minut långa.

Hear hear. Det är ofta svårt att utveckla/avsluta.
Men är genre verkligen så viktigt? Är väl bara att försöka skapa konsekvens inom låten man redan har börjat på?

svefnpurka:

tl;dr: manisk aspie med taskig uppväxt.

Sämst. Fast det låter ändå helt okej om du kan njuta av flödet, tror många är rätt dåliga på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har svårt för att ta tag i saker, och fokusera.
Jag har svårt för att vara bestämd och auktoritativ.
Jag har svårt för att komma riktigt nära människor och för att dela med mig av mig själv på ett mer aktivt sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vara känslovarm, bränna fett, god självdisciplin, sociala skillz.


   
SvaraCitera

att komma i form
pga sjuk/bristande motivation/annan skit som krockar


   
SvaraCitera

Biologen:

Men är genre verkligen så viktigt? Är väl bara att försöka skapa konsekvens inom låten man redan har börjat på?

Egentligen inte så viktigt men oftast har jag för mycket idéer i huvudet på kanske en låt bombastisk techno en annan i smooth ambient jazz och en tredje i minimal osv. Det blir då lite svårt att sortera och bestämma sig.


   
SvaraCitera