Aviseringar
Rensa alla

Vad har folk emot bögar?


Ämnesstartare

Jag fattar det inte. De flesta verkar respektera lesbiska men bögar ska alla hacka på, varför är det så? Bögar är fan hetare än lesbiska, varför är det så svårt att acceptera att killar tänder på killar?


   
Citera
Ämnesstartare

svartarosen:

bögar ska alla hacka på

COME ON!
Det är inte så längre. Det har inte varit så på länge. Visst finns det homofober, men inte är det i närheten av "alla" eller ens en majoritet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker homosexualitet är väldigt accepterat just nu. Inte helt så klart, men helt ok jämfört med hur det varit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror jag måste hålla med Stringburka, till viss del.
Fortfarande är det så, iaf i min skola, att andra killar förknippar bögar med "fjollor."
Det borde inte vara så, varför kan man inte bara respektera alla oavsett vilken sexuell läggning dom har?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

COME ON!
Det är inte så längre. Det har inte varit så på länge. Visst finns det homofober, men inte är det i närheten av "alla" eller ens en majoritet.

Både på min skola och framför allt på mitt jobb så snackar nästan alla killar om att de hatar bögar och att de borde dö... går fan inte en dag utan att de börjar snacka illa om bögar... och då är ändå en kille på jobbet bög också, så jo det är rätt vanligt fortfarande... fast kanske inte bland dina hippies.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag håller med mjölk ! [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det verkar vara tvärtom tycker jag. Alla bögar får lov att hångla hur mycket som helst in public utan att folk reagerar. Folk reagerar kanske nästan mer om det är ett heterosexuellt par som är så galet uppslukade av varandra, eftersom de tänker "jag måste acceptera homosexualitet, så det är ok" (pk) och så ler dem kanske till och med. Har bara sett ("hånglande") lesbiska in public en gång, och de satt mest och klappade varandra på benen och gav varandra en puss då och då. Folk stirrade.


   
SvaraCitera

svartarosen:

Jag fattar det inte. De flesta verkar respektera lesbiska men bögar ska alla hacka på, varför är det så? Bögar är fan hetare än lesbiska, varför är det så svårt att acceptera att killar tänder på killar?

Finns det inte redan sådana här trådar[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infraröd:

Har bara sett ("hånglande") lesbiska in public en gång, och de satt mest och klappade varandra på benen och gav varandra en puss då och då. Folk stirrade.

Och du tror dom hade stirrat mer om det var heteros...[rolleyes]

Men varför är det så mycket lättare att acceptera lebbos än gayos?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sovande:

Finns det inte redan sådana här trådar

inte tillräckligt tydligen...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

Men varför är det så mycket lättare att acceptera lebbos än gayos?

För att kvinnan är en skön varelse, mannen en grotesk.


   
SvaraCitera

svartarosen:

inte tillräckligt tydligen...

Okay nä men själv har jag varken emor lebbar eller bögar[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fagerjärn:

För att kvinnan är en skön varelse, mannen en grotesk.

Konstigt att ni groteska män kan få kvinnor då...

Det är säkert för att män har för mycket makt som bögar ej e accepterade, alltså en feministfråga!!! Om kvinnorna hade makten skulle bögar va välkommna...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sovande:

Okay nä men själv har jag varken emor lebbar eller bögar

bra det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

Konstigt att ni groteska män kan få kvinnor då...

Ja, ni kvinnor verkar söka er till den egenskapen.


   
SvaraCitera