Aviseringar
Rensa alla

Vad har hänt?


Ämnesstartare

Jag vet inte vad som hände. Jag vet inte om jag blev våldtagen, sexuellt utnyttjad, eller om det bara var mitt fel. Jag nekade honom, men försökte inte med våld få bort honom. Jag orkade inte. Jag var nog inte tillräckligt tydlig. Han fortsatte, och penetrerade mitt underliv till slut. Jag svor, då det gjorde sjukt ont, och inte förrän då slutade han. Han hade inte ens kondom!

En gång tidigare då jag hade druckit mycket alkohol, och inte var vid mina sinnes fulla bruk (dock var han det), så försökte han ha sex med mig bakom en typ reningstation. Han stoppade ner sina händer i mina byxor, men jag var så trött och jag.. kunde inte förmå mig själv att göra något åt det. Tillslut lyckades jag sätta mig ner på marken, och han försökte då först fortsätta, men när jag började somna följde han mig hem.

Jag vet inte vad som hänt. Om det bara var mitt fel. Han säger att han också mått dåligt av det efter. Då är det väl inte logiskt att jag mår dåligt?

Jag kommer aldrig glömma hans blick när han trängde in i mig.
Detta hände för ett halvår sedan, dagen efter min fjortonde födelsedag. Någon månad efter min första kyss.
Vi har nu gjort slut, för jag klarade inte av honom längre, men vi går fortfarande i samma klass, och jag mår då dåligt så fort jag är nära honom. Jag har pratat med mina kompisar om det, men inte med någon vuxen.

Jag äter antidepressiva, nog mycket på grund av detta (och bland annat för att min pappa var otrogen mot min mamma).
Den här killen fick även mig att börja skära mig. Han tipsade mig om det, dock har jag slutat med det nu.
Jag antar att jag bara vill veta vad som hände. Vad det kan defineras som. Om det är logiskt att jag mår dåligt.
Är det någon där ute som vet?


   
Citera
Ämnesetiketter

våldtäkt?


   
SvaraCitera

Veranda:

Då är det väl inte logiskt att jag mår dåligt?

jo

Veranda:

Den här killen fick även mig att börja skära mig. Han tipsade mig om det

jävla cp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

våldtäkt?

Men vi var ju tillsammans. Och jag försökte inte med våld få bort honom. Och jag kommer inte ihåg om jag var tillräckligt tydlig med mitt nej.


   
SvaraCitera

Veranda:

Den här killen fick även mig att börja skära mig. Han tipsade mig om det, dock har jag slutat med det nu.

FAN VA BRA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!
kan du förklara exakt hur han tipsade dig om det? [bigsmile][bigsmile]


   
SvaraCitera

Veranda:

Jag nekade honom

Där har du svaret. Han tvingade sig på dig. Ett nej är alltid ett nej!
Om du var berusad var du dessutom i ett hjälplöst tillstånd, vilket inte är förmildrande för våldtäktsmannen.
Det du blev utsatt för var en våldtäkt. Anmäl svinet så fort som möjligt.

Tveka inte att söka stöd och hjälp om du känner att du behöver det, en bra start kan vara att gå in på vårdguidens sida om våldtäkt;
http://www.vardguiden.se/Tema/Sex-och-samlevnad/Vald-och-overgrepp/Valdtakt/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NUJÄVLARR:

FAN VA BRA HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!
kan du förklara exakt hur han tipsade dig om det? [bigsmile][bigsmile]

Han sa att jag kunde skära mig istället för att ta livet av mig. Väldigt emo, inte sant?

Du viskar reaktor 4:

Där har du svaret. Han tvingade sig på dig. Ett nej är alltid ett nej!
Om du var berusad var du dessutom i ett hjälplöst tillstånd, vilket inte är förmildrande för våldtäktsmannen.
Det du blev utsatt för var en våldtäkt. Anmäl svinet så fort som möjligt.

Men jag har inget bevis att det hände, och han går dessutom i min klass. Fatta vilken rabalder det skulle bli. Det hände dessutom för flera månader sedan.

Han var dessutom 14 år även han när detta hände, då går det väl inte ens att anmäla?


   
SvaraCitera

Veranda:

Men jag har inget bevis att det hände, och han går dessutom i min klass. Fatta vilken rabalder det skulle bli. Det hände dessutom för flera månader sedan.

Han var dessutom 14 år även han när detta hände.

Ditt vittnesmål kan mycket väl räcka som bevis. Att det hände för ett antal månader sedan är heller inget hinder, preskriptionstiden för en våldtäkt är tio år, vilket innebär att man kan straffas för brottet upp till tio år efter att det inträffade. (Mer om detta på länken jag lade till i mitt inlägg ovan).
Att killen sedan inte är straffmyndig förändrar inte det faktum att han våldtog dig!


   
SvaraCitera

Veranda:

Han sa att jag kunde skära mig istället för att ta livet av mig. Väldigt emo, inte sant?

Klart ett bättre alternativ än att begå självmord.
Men nästan ännu värre att du faktiskt började skära dig pga det.


   
SvaraCitera

Veranda:

Men vi var ju tillsammans. Och jag försökte inte med våld få bort honom. Och jag kommer inte ihåg om jag var tillräckligt tydlig med mitt nej.

Spelar ingen roll. Han gjorde det mot din vilja (ett stillsamt "nej" eller liknande ska räcka) och då är det våldtäkt. Du borde anmäla eller åtminstone prata med kuratorn på din skola [smile]


   
SvaraCitera

Great success!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du viskar reaktor 4:

Att killen sedan inte är straffmyndig förändrar inte det faktum att han våldtog dig!

Okej. Men.. måste inte killen liksom.. "fullborda" våldtäkten för att det ska vara en våldtäkt?

NUJÄVLARR:

Klart ett bättre alternativ än att begå självmord.
Men nästan ännu värre att du faktiskt började skära dig pga det.

Ja.

mjölk:

Spelar ingen roll. Han gjorde det mot din vilja (ett stillsamt "nej" eller liknande ska räcka) och då är det våldtäkt. Du borde anmäla eller åtminstone prata med kuratorn på din skola [smile]

Vi har ingen kurator på våran skola, tror jag. Men går hos bup (på grund av skilsmässa).

Tickstart:

Great success!

Appropå vad?

Du viskar reaktor 4:

Om du var berusad var du dessutom i ett hjälplöst tillstånd, vilket inte är förmildrande för våldtäktsmannen.

Juste.. han säger att jag sa saker, så som att jag ville ha sex. Detta är något jag inte kommer ihåg, alls. Jag kommer bara ihåg att jag tänkte att jag inte ville.


   
SvaraCitera

Veranda:

Okej. Men.. måste inte killen liksom.. "fullborda" våldtäkten för att det ska vara en våldtäkt?

Nej, det behöver inte vara ett fullbordat samlag för att klassas som våldtäkt. Om någon använder sig av hot, våld eller tvång för att utföra en sexuell handling gentemot någon annan är det våldtäkt.

Veranda:

Vi har ingen kurator på våran skola, tror jag. Men går hos bup (på grund av skilsmässa).

Prata om det här med BUP! De kan hjälpa dig med att både bearbeta händelsen och med själva anmälan till polisen. Det är mycket bättre att du bearbetar den här händelsen än att du trycker ner det under ytan.


   
SvaraCitera

Tickstart:

Great success!

KLOKT SVAR [no-no]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

KLOKT SVAR [no-no]

Jävla snyfttroll. Hon alltså [blush]


   
SvaraCitera