Aviseringar
Rensa alla

Vad har hänt med min hand? *BILD*


Ämnesstartare

image_0.jpg

Den har typ torkat, det är vitt på handflatan och lite upp på fingrarna, dethär hände liksom i förrigår. 

Har använt samma tvål, duschtvål och shampoo i flera veckor. 


   
Citera
Ämnesetiketter

eksem. tvätta händerna mindre ofta, använd inte för hett vatten eller uttorkande tvålar. smörj.


   
SvaraCitera

Ser ut som en vanlig hand som behöver lite handkräm.


   
SvaraCitera

Tänkte svamp eller eksem. 


   
SvaraCitera

Du ser torr ut, smörj in dig med en fet hudsalva tills det går bort, det bukar ta  en månad max om du smörjer varje dag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ginnungagap:
eksem. tvätta händerna mindre ofta, använd inte för hett vatten eller uttorkande tvålar. smörj.

aaaaah! Jag brukar tvätta/duscha på varmaste som går, haha. Bränner mig ibland, eller ganska ofta, innan jag sänker litegranna. Tack för tipset! Är nog det heta vattnet.


   
SvaraCitera

duschar också väldigt varmt

ej drabbats av exem på handflatorna dock, jag drabbas alltid i högra knäväcket


   
SvaraCitera

har varit hos vårdcentralen flera gånger och fått salva med kortison i utskrivet, men eksemen kommer alltid tillbaks ändå...... förr elelr senare hehehhhhhh

är värst under vinterhalvåret


   
SvaraCitera

Satans straff åt dem som tar på sig själva.


   
SvaraCitera

^ Ha ha ha Mycket glad


   
SvaraCitera

S3ON:
har varit hos vårdcentralen flera gånger och fått salva med kortison i utskrivet, men eksemen kommer alltid tillbaks ändå...... förr elelr senare hehehhhhhh

är värst under vinterhalvåret

Så har jag det också och tyvärr får man bara leva med det. Tro mig haft säkert minst 40 olika salvor för torra händer och torr hud. 


   
SvaraCitera