Aviseringar
Rensa alla

Vad har havsströmmarna för uppgifter?


Ämnesstartare

 Vad har havsströmmarna för uppgifter?

skulle vara tacksam för svar ^^


   
Citera
Ämnesstartare

Googlade och hittade följande på 3sek: 

Havsströmmarna spelar en viktig roll för transporten av värme mot polerna. I haven cirkulerar två slag av havsströmmar. De ytliga havsströmmarna drivs av vind och av corioliseffekten. Djuphavsströmmarna drivs av det kalla, salta vatten som sjunker bland annat söder om Grönland. Djuphavsströmmarna rör sig långsamt på havsbottnen mellan Grönland via Antarktis till söder om Kamtjatka. Golfströmmens uppvärmande inverkan på Nordeuropas klimat uppskattas till 5 -10 grader.

Haven spelar också en viktig roll i uppkomsten av stormar. Häftiga regn tar sin början i avdunstningen ovanför varma hav. Avdunstningen från kalla hav är liten och landområdena i närheten är därför torra, Atacamaöknen och Namiböknen är sådana områden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att vara cute :3


   
SvaraCitera

current 93


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för hjälpen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att ge ström åt havet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De har inga uppgifter öht... De är liksom inte anställde av ekosystemet och får lön och går på utvecklingssamtal om hur bra de har skött "sina uppgifter" Galen

hahahahahahahahahahahahahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen:
De har inga uppgifter öht... De är liksom inte anställde av ekosystemet och får lön och går på utvecklingssamtal om hur bra de har skött "sina uppgifter" Galen

hahahahahahahahahahahahahaha

har du blivit coachad av en coach på ett arbete? voachcoachcaochi


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: har du blivit coachad av en coach på ett arbete? voachcoachcaochi

vaa nä? men ekosystemet har en jättebra HR-avdelning och de tar hand om sina anställda: havsströmmarna, nordenvinden, polarisarna och de tektoniska plattorna. de får feedback och har utvärdering varje månad å bra avtal med facket och fins förmåner och OB-tilläg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen:

vaa nä? men ekosystemet har en jättebra HR-avdelning och de tar hand om sina anställda: havsströmmarna, nordenvinden, polarisarna och de tektoniska plattorna. de får feedback och har utvärdering varje månad å bra avtal med facket och fins förmåner och OB-tilläg

har dom kollektivavtal?
nähä jag har blivit det jag fick en lapp med positiva och negativa saker jag gjorde, slängde den oxh sa upp mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: har dom kollektivavtal?
nähä jag har blivit det jag fick en lapp med positiva och negativa saker jag gjorde, slängde den oxh sa upp mig.

aa tror de har kollektivavtal, r inte helt insatt om ja ska va ärlig...

Tycker att utvecklingssamtal på arbetet kan vara en sjukt bra grej - förutsatt att det är tvåvägskommunikation och inte bara "detta har du gjort som vi tycker om, och detta tycker vi inte om hos dig. gör mer av det som är bra och mindre av det som är dåligt!"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Biologen:

aa tror de har kollektivavtal, r inte helt insatt om ja ska va ärlig...

Tycker att utvecklingssamtal på arbetet kan vara en sjukt bra grej - förutsatt att det är tvåvägskommunikation och inte bara "detta har du gjort som vi tycker om, och detta tycker vi inte om hos dig. gör mer av det som är bra och mindre av det som är dåligt!"

det var mer: lyssna, såhär gör du. hör du hur dåligt det låter? var glad!
men jag var ju inte glad jävla blötdjur


   
SvaraCitera