Aviseringar
Rensa alla

Vad har jag rät till?


Ämnesstartare

Har köpt en klänning från en internetsida och när jag fick plagget var det sönder. Undrar om jag har rätt att få pengarna tillbaka för både klänningen och frakten (som jag betalar för att skicka tillbaka klänningen till företaget) eller om jag endast har rätt att få pengarna tillbaka för klänningen?


   
Citera

Ja du har rätt att bli ersatt för båda, så har det alltid varit för mig iaf.


   
SvaraCitera

Tror du får stå för frakten själv..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ja du har rätt att bli ersatt för båda, så har det alltid varit för mig iaf.

S3ON:

Tror du får stå för frakten själv..

någon källa eller så..? [smile]


   
SvaraCitera

Du kommer få betala för frakten tillbaka själv, ifall de kräver att du ska skicka tillbaka den ens.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

du behöver inte stå för någonting, lyssna inte på de andra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Lagar/Om-konsumentkopla​gen/

var någonstans hittar du något om frakten..? dessutom är det väl distans- och hemförsäljningslagen som gäller?

Tickstart:

du behöver inte stå för någonting, lyssna inte på de andra

men vad skall jag hänvisa till ifall de kräver att jag står för frakten?


   
SvaraCitera

helium:

men vad skall jag hänvisa till ifall de kräver att jag står för frakten?

vet ej vart du köpt det du köpt men är de det minsta seriösa behöver du inte ens oroa dej för detta

enda tillfället man betalar frakt tillbaks är om man köpt fel storlek eller nåt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumptard:

Du kommer få betala för frakten tillbaka själv, ifall de kräver att du ska skicka tillbaka den ens.

jag måste ju skicka tillbaka den till dem så att de kan se felet..


   
SvaraCitera

helium:

var någonstans hittar du något om frakten..? dessutom är det väl distans- och hemförsäljningslagen som gäller?

bläddra vidare får du allt göra själv, det lär finnas som flik.


   
SvaraCitera

helium:

jag måste ju skicka tillbaka den till dem så att de kan se felet..

Har de sagt så?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

vet ej vart du köpt det du köpt men är de det minsta seriösa behöver du inte ens oroa dej för detta

enda tillfället man betalar frakt tillbaks är om man köpt fel storlek eller nåt

verkar ju vara ett seriöst företag,dock litet, men på deras hemsida står det "Den nya varan skickas normalt inom 1 vecka efter det att vi mottagit din reklamation förutsatt att den finns i lager. Finns ej varan i lager återbetals beloppet för artiklen till kunden. " så det står ju inte för frakten. och de hänvisar till konsumentköplagen (dock mer generellt), är det jag som har fel eller är det inte hem och distans som gäller vid internetköp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumptard:

Har de sagt så?

ja

"Vid returen av din reklamation så beskriver du felets art och sänder tillbaka varan till oss. När reklamationen ankommit oss, inspekteras den av By Leia d samt aktuell leverantör och vi kontaktar dig för vidare besked gällande reklamationen."

Dan_the_ironman:

bläddra vidare får du allt göra själv, det lär finnas som flik.

fast det verkar ju vara fel lag, plus att jag sökte sidan efter frakt och det står inget om det så länken gav ju ingenting. .


   
SvaraCitera

helium:

ja

I så fall tror jag du får tillbaka pengarna för frakten när du får för klädesplagget.


   
SvaraCitera