Aviseringar
Rensa alla

Vad har man rätt till?


Ämnesstartare

Jag är kär i min bästa vän, och vi pratade om det igår (på fyllan visserligen, men ändå) och han sa att han och jag varit tillsammans, om han inte redan haft sin tjej som han "faktiskt älskar".
Grejen är den att han varit på mig förut, lite intimt sådär och jag tror inte hans tjej vet om det. Har jag rätt att tvinga honom att berätta för henne? Känns som att de får sköta sitt förhållande själva, men jag börjar få så jävla dåligt samvete.


   
Citera
Ämnesstartare

Berätta det för tjejen själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du har rätt att säga vad du vill. Om det sedan är bra eller dåligt för er relation det är en annan fråga. men du bör nog inte förvänta dig glädjande miner från någon av dem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har varit i en lite liknande situation. Låt honom berätta det om han vill annars tiger du tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Berättade för mitt exs flickvän att han fortfarande strulade med mig trots att de blivit tillsammans.

...Fast det var för att hämnas mot den jäveln.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Berätta det för tjejen själv.

Ah, nej. Antar att han skulle lacka ur på mig då och det vill jag verkligen inte.

Alcea rosea:

Låt honom berätta det om han vill annars tiger du tycker jag.

Men är det inte taskigt mot henne? Jag kan bara tänka på att hon inte har en aning om vad som hänt. Nu har hon flyttat från stan dessutom (och jag slipper hennes dömande blick i skolan, tjoho).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Ah, nej. Antar att han skulle lacka ur på mig då och det vill jag verkligen inte.

Han verkar vara ett svin, faktiskt. Kan han göra det med dig så kan han göra det mot dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Men är det inte taskigt mot henne?

jo, mycket.
men det är inte du som är taskig utan killen. Han borde faktiskt berätta men jag tror det kan bli värre om du gör det :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Han verkar vara ett svin, faktiskt. Kan han göra det med dig så kan han göra det mot dig.

Har tänkt på det också, men alla fina grejer tar över lite grann.

Alcea rosea:

Han borde faktiskt berätta men jag tror det kan bli värre om du gör det

Jo, men jag tänkte om jag bara lägger fram det som förslag till honom...att jag tycker det är bra om han berättar för henne. I egenskap av bästa kompis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

Jo, men jag tänkte om jag bara lägger fram det som förslag till honom

det kanske du kan göra,
men jag borde varna dig att killen är förmodligen ett svin tyvärr, var i en liknande situation och han var verkligen jätte gullig och underbar men en ljugande fucking jävel under ytan. Jag skulle nog inte lita på den killen :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alcea rosea:

Jag skulle nog inte lita på den killen

Vet ju det egentligen, känner bara att hela den här situationen är sämst och jag pallar inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

loom:

känner bara att hela den här situationen är sämst och jag pallar inte.

Jo, jag förstår men gör det som känns rätt, kram [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan ju knappast tvinga honom att berätta det, om du nu inte tänkt hota honom eller så. Säga åt honom att du tycker att han borde göra det kan du ju göra, men det är ju ändå hans val.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Säga åt honom att du tycker att han borde göra det kan du ju göra, men det är ju ändå hans val.

Ja, precis. Tror han vet att han gör fel, men det är ju såklart lättare att inte säga nåt. Tänk om alla var ärliga och världen var fin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

...Fast det var för att hämnas mot den jäveln.

Istället för att hämnas ska du välsigna honom och gå vidare i livet.


   
SvaraCitera