Aviseringar
Rensa alla

Vad har miljö med shopping att göra?


Ämnesstartare

Vänligen förtydliga detta mysterium. Skeptisk


   
Citera
Ämnesstartare

Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shoppar man miljövänliga saker e d snäll fö miljö för då köper man nt från de farliga för miljön o då förlorar dåm på det o för ohppnigsvis blirom fattigareo t slut lägger ned mer förstörandet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förrutom det kukoxo sagt: Om man köper saker från HM och liknamde känns det som att man ständigt måste köpa nytt eftersom färgen och passformen så lätt förstörs. Lite dyrare plagg kan man ha hela livet, typ. Köpa mer = omiljövänligare kan jag tänka mig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kultur:
Förrutom det kukoxo sagt: Om man köper saker från HM och liknamde känns det som att man ständigt måste köpa nytt eftersom färgen och passformen så lätt förstörs. Lite dyrare plagg kan man ha hela livet, typ. Köpa mer = omiljövänligare kan jag tänka mig. 

Är de inte hm som bedriver barnarbete också? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

Är de inte hm som bedriver barnarbete också? 

Ja, det gör nog de flesta andra klädföretag också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sluta ha röda rosen. mawns var mkt sötare när han hade den -.-'


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den gröna ideologin går ut på att återvinna/återanvända hellre än konsumera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

manul:
sluta ha röda rosen. mawns var mkt sötare när han hade den -.-'

1. mawns ser inte ens ut som hen. 2. en vän till mig tyckte jag var lik hen så därför så har jag hen som avatar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:
shoppar man miljövänliga saker e d snäll fö miljö för då köper man nt från de farliga för miljön o då förlorar dåm på det o för ohppnigsvis blirom fattigareo t slut lägger ned mer förstörandet

Kultur:
Förrutom det kukoxo sagt: Om man köper saker från HM och liknamde känns det som att man ständigt måste köpa nytt eftersom färgen och passformen så lätt förstörs. Lite dyrare plagg kan man ha hela livet, typ. Köpa mer = omiljövänligare kan jag tänka mig. 

Jo sant. Men vi konsumerar i regel inte efter behov, utan på grund av begär. Och begär vill ha begär, utan begränsingar. Tanken med att tänka på miljön när man shoppar är att man på något sätt ska skada och minska skadan samtidigt. Men jag håller med dig, att köpa kvalite är bra, men då är det alltid något annat som man också begär osv. Vet inte om det blir miljövänligare då. 

snoret:
Den gröna ideologin går ut på att återvinna/återanvända hellre än konsumera.

Ahh, men när man väl konsumerar hur kan man tänka på miljö?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha: Ahh, men när man väl konsumerar hur kan man tänka på miljö?

http://www.konsumentverket.se/vara-omraden/hallbar-konsumtion/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snoret:

http://www.konsumentverket.se/vara-omraden/hallbar-konsumtion/

Jag tror inte det existerar hållbar konsumtion. Galen Känns konstigt att lägga problemet på individen att lösa detta. Som att man kan välja ohållbar konsumtion...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antingen är man dum eller så är man snäll. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asha:

1. mawns ser inte ens ut som hen. 2. en vän till mig tyckte jag var lik hen så därför så har jag hen som avatar. 

det är en man -.-' herregud.... 


   
SvaraCitera