Aviseringar
Rensa alla

Vad har moderatorer tillgång till?


Ämnesstartare

För det första vet jag inte om jag lagt tråden i rätt forumsdel, flytta annars. Tänkte att den passade här då den handlar om UM.

Så, frågan lyder: Vad har moderatorer tillgång till här på UM? Vad kan ni se för information om användare? Kan ni se information som vi gömt i profilen? Kan ni kolla upp våra mailadresser, telefonnummer osv?

Samma sak för administratörer, jag antar att ni har tillgång till mer än moderatorer, men vad exakt har ni tillgång till?


   
Citera

din själ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

din själ

icke [no-no]


   
SvaraCitera
Åtta

Moderatorer kan nog inte se något alls, om jag inte missminner mig. Kanske kön/ålder om ni har fyllt i det (alltså även om ni satt det till att vara dolt), men jag är tveksam.

U och A kan se den IP-adress som du loggat in från, samt den mailadress som du angivit (om du angivit någon ö.h.t.).

RadioAktivMakaron:

Kan ni kolla upp våra mailadresser, telefonnummer osv?

Telefonnummer är inget vi har tillgång till, om inte du skrivit ut det på din presentation eller nåt. Vi har inget intresse av dina personuppgifter. Däremot så kan vi se ditt namn och adress om du fyllt i det i dina "frivilliga uppgifter".


   
SvaraCitera

Åtta:

Däremot

HAR NI TYSTNADSPLIKT ELLER? [mad][mad][mad] fan vad scary, UM är så litet och exposed


   
SvaraCitera

RadioAktivMakaron:

Vad har moderatorer tillgång till här på UM? Vad kan ni se för information om användare?

jag kan se dina varningar med om du har sånna...


   
SvaraCitera

Åtta:

Moderatorer kan nog inte se något alls, om jag inte missminner mig. Kanske kön/ålder om ni har fyllt i det (alltså även om ni satt det till att vara dolt), men jag är tveksam.

Det kan vi, på vissa ställen.


   
SvaraCitera
Åtta

honolulu:

HAR NI TYSTNADSPLIKT ELLER?

Nej, men vi är rätt snälla människor. [cute]

Jag hade dock fel. U kan inte se adress och sådant. Vi kan bara se stad (om ifyllt) och namn (om ifyllt). A vet jag inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

massa text

Ok, thnx! Vad är "U" för status egentligen, alltså gissar på att det står för "Ungdomar" eller "UM", men varför heter den så? Är det nån VIP status eller?

mediakatt:

på vissa ställen

Utveckla? Menar du att ni kan se vissa saker, eller att ni bara kan se det på vissa användare?

qazedctgb:

jag kan se dina varningar med om du har sånna...

Har inga, vad jag vet. Och om jag får några bryr jag mig inte om någon ser dom. [crazy]

Åtta:

Nej, men vi är rätt snälla människor.

Det borde ni ju ha!? Ni skulle kunna outa någon om dom angivit personlig information men dolt den. Inte ok [no-no]


   
SvaraCitera

RadioAktivMakaron:

Utveckla? Menar du att ni kan se vissa saker, eller att ni bara kan se det på vissa användare?

Jag kan inte se folks kön och ålder brevid deras namn här på forumet om det är dolt, däremot kan jag se det på vissa andra ställen.

RadioAktivMakaron:

Det borde ni ju ha!? Ni skulle kunna outa någon om dom angivit personlig information men dolt den. Inte ok

Borde ha utifrån vad, egentligen?


   
SvaraCitera
Åtta

RadioAktivMakaron:

men varför heter den så?

Vet inte.

Hur som helst så är det en nivå mellan moderator och administratör. Vi (eller jag, då jag är den enda U för tillfället) har tillgång till lite fler funktioner och lite mer information (t.ex. IP-adresser), och har som uppgift att koordinera modereringsarbetet.


   
SvaraCitera

Åtta:

(eller jag, då jag är den enda U för tillfället

enligt sök användare finns det tre och en halv U till (en är redaktionen)


   
SvaraCitera
Åtta

qazedctgb:

enligt sök användare finns det tre och en halv U till (en är redaktionen)

Ah. Just ja. De är anställda på Youmeet. Förstår dock inte varför de är U.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Jag kan inte se folks kön och ålder brevid deras namn här på forumet om det är dolt, däremot kan jag se det på vissa andra ställen.

Ok, thnx! 🙂

mediakatt:

Borde ha utifrån vad, egentligen?

Vadå utifrån vad? Menar att det hade känts mer tryggt om ni inte hade haft tillgång till någon sådan information, ni har väl ingen nytta av den ändå, förutom att kunna se lite saker som ingen annan kan, men alltså ni talar inte om det för någon annan (ELLER???), right? Finns ingen anledning till att ni ska ha tillgång till vår information, de ända som borde ha tillgång till den är administratörerna, och de som hanterar databaserna givetvis, men tror ej dom hänger på UM särskilt ofta ändå... Vill vi dela med oss av informationen så gör vi det själva!

Edit: Gick nästan lite OT där. OM ni trots ovanstående skäl ändå har tillgång till dold information (som ni har...), så bör ni också ha tystnadsplikt på den.

Åtta:

Vet inte.

Hur som helst så är det en nivå mellan moderator och administratör. Vi (eller jag, då jag är den enda U för tillfället) har tillgång till lite fler funktioner och lite mer information (t.ex. IP-adresser), och har som uppgift att koordinera modereringsarbetet.

Tackar.


   
SvaraCitera

Åtta:

Jag hade dock fel. U kan inte se adress och sådant. Vi kan bara se stad (om ifyllt) och namn (om ifyllt). A vet jag inte.

<.< i'm glad i dont have that ifyllt. litar inte på er, um-slavar!


   
SvaraCitera