Aviseringar
Rensa alla

Vad har ni för drömmar?


Lemon1224:

fan sad.

Hahaha livet är ju ett enda lidande...Mycket glad enligt mig


   
SvaraCitera

LillKrull: Bilda familj, och att få göra det jag älskar, nämligen att spela instrument på heltid. Hoppas på att kunna bli musiker, men tyvärr så är det hoppet nästan dött tack vare att vem som helst kan göra musik med en dator utan några riktiga förkunskaper om något.

Men vafan ska du låta det hindra det. Vem som helst kan plinka Deep Purple på en gitarr men det stoppade inte Jimi Hendrix... Vem som helst kan göra ljud i FL Studio men det betyder fan inte att det är (bra) musik någon vill lyssna på!


   
SvaraCitera

LillKrull:
Bilda familj, och att få göra det jag älskar, nämligen att spela instrument på heltid. Hoppas på att kunna bli musiker, men tyvärr så är det hoppet nästan dött tack vare att vem som helst kan göra musik med en dator utan några riktiga förkunskaper om något.

Har gett upp på FL Producering, har använt mig av FL i 2 år och är fortfarande sämst, nu så hittar jag ett instrumnental på youtube använder bara programmet bara för att spela in mina låtar med vokalerna och lite mixing. Det är en stor STOR skillnad mellan en person som använder FL med musikkunskaper och en som testar FL bara för det är kul och inte har någon musik erfarenhet, Jag tycker att du borde testa lite med FL eller något musik skapnings program och lägga ut på youtube och få feedback! Lycka till 🙂 Känner som tjänar upp mot 10-20 lax i månaden genom att lägga upp beats på youtube och sen får folk som vill ha den betala.


   
SvaraCitera

DinahMedalih:

Men vafan ska du låta det hindra det. Vem som helst kan plinka Deep Purple på en gitarr men det stoppade inte Jimi Hendrix... Vem som helst kan göra ljud i FL Studio men det betyder fan inte att det är (bra) musik någon vill lyssna på!

Jag håller helt och hållet med! Grejen är den att det verkar ju vara den typer av musik som folk faktiskt vill lyssna på. Populärmusiken har i princip utvecklats så att det är svårt att slå kommersiellt, just för att det inte är pop. Ta bara top 50 listan global på Spotify så ser du vad jag menar.

 Sen så är ju inte Spotify eller YouTube direkt bra ur den aspekten att musik nästan är gratis. Intäkter som man förr i tiden gjorde på att sälja skivor har i princip försvunnit.

Självklart så kommer inte det här få mig att sluta kämpa för min dröm, men det kommer definitivt att sätta käppar i hjulet.

EliasBoy:

Har gett upp på FL Producering, har använt mig av FL i 2 år och är fortfarande sämst, nu så hittar jag ett instrumnental på youtube använder bara programmet bara för att spela in mina låtar med vokalerna och lite mixing. Det är en stor STOR skillnad mellan en person som använder FL med musikkunskaper och en som testar FL bara för det är kul och inte har någon musik erfarenhet, Jag tycker att du borde testa lite med FL eller något musik skapnings program och lägga ut på youtube och få feedback! Lycka till 🙂 Känner som tjänar upp mot 10-20 lax i månaden genom att lägga upp beats på youtube och sen får folk som vill ha den betala.

Tack! Jag har lekt runt i Logic i ungefär två års tid, däremot så är det inte samma sak som att få spela musik för hand, har tyvärr inte utrustningen för att spela in hemma med hyfsat okej kvalitét, så jag låter det hellre vara än så länge vad gäller inspelning.


   
SvaraCitera
Khalid

Skaffa egen företage


   
SvaraCitera

Bananlåda:
Att dö typ

HAAHAAH TÄNKTE PRECIS SKRIVA DET


   
SvaraCitera

Ja men att dö så snart som möjligt hade varit underbartMycket glad


   
SvaraCitera

Kortsiktig dröm - att det blir en superfin sommar med många soldagar och inget regn. Längtar efter en riktig supersommar då det blir första sommaren på flera år som jag ska ta ut full semester och då vill det fan till att den varken regnar eller blåser bort. 

Långsiktig dröm - att jag kan förverkliga min dröm och flytta till Centralamerika typ Puero Rico eller Caymen Islands inom fem år då jag vill komma så långt bort som möjligt från araber och afrikaner och/eller muslimer i största allmänhet.  Tumme ned


   
SvaraCitera

Äga ett hus
Vara awesome
typ


   
SvaraCitera
Aihs
 Aihs

flytta till frankrike och bli montéryttare och kusk 🙂


   
SvaraCitera

vaniljmunken från norr:

Hahaha livet är ju ett enda lidande...Mycket glad enligt mig

whahaha men nästa blir kanske bättre?


   
SvaraCitera

Lemon1224:

whahaha men nästa blir kanske bättre?

Vill inte leva ett till...livet är ett lidande...kommer aldrig vara nöjd....du kommer alltid förlora mer än vad,du kommer få
(Satan va deprimerande jag låter)
vill bara nå Frid/Nirvana/himlen...vart (man nu kommer)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vaniljmunken från norr:

Vill inte leva ett till...livet är ett lidande...kommer aldrig vara nöjd....du kommer alltid förlora mer än vad,du kommer få
(Satan va deprimerande jag låter)
vill bara nå Frid/Nirvana/himlen...vart (man nu kommer)

Var inte så negativ, det kommer hända mycket i ditt liv jag lovar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aihs:
flytta till frankrike och bli montéryttare och kusk 🙂

Jag vill också till Frankike, La France est beaucoup!


   
SvaraCitera

Skolsatsaren:

Var inte så negativ, det kommer hända mycket i ditt liv jag lovar

Man lever ju för att dö senare. Finns ingen mening ifall man ska förlora allt senare. 


   
SvaraCitera