Aviseringar
Rensa alla

Vad har ni för drömyrken?


Ämnesstartare

Har letat massor och hittar ingen identisk tråd med den jag nu ska skapa. Vill gärna snacka drömyrken och kunna inspirera samt få inspiration om tänkbara framtida yrken.

Diskutera gärna för/emot olika yrken!

(finns en sån här tråd redan är det bara att hänvisa mig dit)


   
Citera
Ämnesstartare

kunde jag få betalt för att äta mat pojkvännen lagar, spela call of duty, spendera 2h/dygn i badkaret, klappa katter, sjunga bockarna bruse och lyssna på svennig pop varje dag så antar jag att det vore mitt drömjobb. 


   
SvaraCitera
reben

va rolig i radio


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Juste!! Tipsa gärna om vilken gymnasielinje som är det optimala för yrket. 

Jag funderar mycket på psykolog, för att bristen på vettiga psykologer tyvärr är stor och jag tror jag kan bidra med en del eftersom jag har erfarenheter av psykisk ohälsa=jag vet vad man vill höra.

Sen tänker jag lite på journalist/skribent då jag alltid gillat att skriva och samhällsinriktad. 

Lärare är jag rätt kluven till men har ändå en tanke på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
va rolig i radio

Sant


   
SvaraCitera

Hade älskat att få betalt för att götta mig i ordvitsar 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ska bli webbutvecklare och det är mitt drömyrke Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade velat vara lärare, dock i ett land där man respekterar och värderar lärarna d.v.s. inte i Sverige...


   
SvaraCitera
Kudhos

Musiker. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:
Jag hade velat vara lärare, dock i ett land där man respekterar och värderar lärarna d.v.s. inte i Sverige...

Mm, känns som ett rätt otacksamt jobb... Bryr mig inte speciellt mycket om att lönen är sisådär, utan mer det att lärare lassas på mer o mer administrativt osv, samt bristen på respekt...


   
SvaraCitera
reben

Bitterfnitter:

Sant

vadå sant


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:
Jag hade velat vara lärare, dock i ett land där man respekterar och värderar lärarna d.v.s. inte i Sverige...

Jag respekterar alla lärare som förtjänar min respekt om läraren är trevlig och visar sitt engagemang så vinner den min respekt. Om man är otrevlig och visar inget intresse av att lärare ut så förtjänar man inte respekt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:

vadå sant

Att det är ett drömjobb


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bitterfnitter: Mm, känns som ett rätt otacksamt jobb... Bryr mig inte speciellt mycket om att lönen är sisådär, utan mer det att lärare lassas på mer o mer administrativt osv, samt bristen på respekt...

Precis. Sverige behöver styra upp den yrkeskategorin och värdera upp den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing: Jag respekterar alla lärare som förtjänar min respekt om läraren är trevlig och visar sitt engagemang så vinner den min respekt. Om man är otrevlig och visar inget intresse av att lärare ut så förtjänar man inte respekt.

Det håller jag med om, jag syftade även på respekt från politiker, föräldrar m.fl.


   
SvaraCitera