Aviseringar
Rensa alla

Vad har ni för drömyrken?


Ämnesstartare

Astronaut Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Det håller jag med om, jag syftade även på respekt från politiker, föräldrar m.fl.

Min svenska där var fan perfekt Tumme upp Tycker att politikerna ska satsa mer på skolan rent allmänt för den svenska skolan är ett skämt (i alla fall den kommunala)..


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Få betalt för att skriva en massa skit på nätet alltså...


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hemmafru


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

i den senaste femårsplanen -rådgivare i genderfrågor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dj eller MMA-proffs


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sova o få betalt för det. 

Nää, men allt inom teknik låter intressant. Skulle dock undvika "praktiska" yrke där man får arbeta med händerna.. jag gillar att meka och sånt men att ha det som en arbete.. how about no. Gillar att bli stimulerad och tänkte till. 

Så ja... antingen utveckla nya tekniska produkter eller bli en lärare. Tycker det är kul att lära ut de studenter som jag har nu, och kan tänka mig att bli en professor/lektor.


   
SvaraCitera

Programmerare, forskare, analytiker eller nåt i den stilen. Exakt vad spelar inte jättestor roll, det viktiga är att det blir en hel del stimulerande intellektuella utmaningar och inte alltför mycket repetitivt arbete. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har alltid drömt om att bli lokförare. Om ca 5 år så kanske den drömmen blir sann. 
Förhoppningsvis så kommer jag in på tåglinjen jag sökt på gymnasiet också. 
Kan tänka mig själv sitta och köra en C20 mitt i rusningstrafik, är nog den ända som kan sitta och dagdrömma om sådant Galen.
Fördelar med detta yrke: Mycket ansvarstagande, viktig del i många människors liv, bra lön och bra för miljön. 
Nackdelar: Vissa eldrivna lok kan öka risken för cancer om det inte är motorvagnar vill säga (vad jag hört), kommer det någon som vill ta självmord på spåret så har man ärr för livet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nåt som inte involverar andra människor


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte, men ngt kul så en orkar stiga upp på morronen. Gärna ett socialt av något slag med jättetrevliga kollegor. Gärna något äventyrligt som innebär resor och sådär i varierade klimat.

Typ reseledare.


   
SvaraCitera

Schism:
nåt som inte involverar andra människor


   
SvaraCitera

Skulle lätt vilja flyga flygplan, eller köra race hela dagarna. 


   
SvaraCitera