Aviseringar
Rensa alla

Vad har ni för tavlor hemma?


åh bra tråd! ska ta bild imöra!


   
SvaraCitera

penja:

Jag har inga IKEA-tavlor och jag tänker ej skaffa några heller. Min sökning sker på second hand-affärer, loppisar, små mindre kända vernissage. Planerar att få det riktigt fint här hemma! 

Skönt att höra, jag blev lite orolig där. Om någon annan har ägt dom innan är det helt ok dock.


   
SvaraCitera
Draug

Nästan alla tavlor jag har uppsatt är egna verk, de andra har jag gjort ihop med vänner. Har även ramat in allt själv, dvs byggt ihop det fån grunden i en ramverkstad. Blir mer personligt och minnesvärt på så vis tycker jag.


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

Draug:
Nästan alla tavlor jag har uppsatt är egna verk, de andra har jag gjort ihop med vänner. Har även ramat in allt själv, dvs byggt ihop det fån grunden i en ramverkstad. Blir mer personligt och minnesvärt på så vis tycker jag.

visa då! 


   
SvaraCitera

Det mesta i hemmet är mer "lärorika?" uppsättningar. Rullar med växter och så. Mamma har några tavlor som hänger uppe på väggarna också. Sedan några äkta målningar ifrån andra konstnärer. Vill visa men inte idag.


   
SvaraCitera
Draug

penja: visa då!

Det enda jag har tillgängligt att fota med för tillfället är webbkameran på laptoppen, det blir inga värdiga bilder av den, speciellt inte nu mitt i natten. Ljussättningen kan göra mycket hur en tavla upplevs och speciellt mina verk gör sig bäst i klart dagsljus, då de innehåller mycket små detaljer som är lätta att missa om de ses på dunkla eller pixliga bilder. Då väljer jag hellre att avvakta än att visa upp något med halvdant bildkvalité.


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

Draug:

Det enda jag har tillgängligt att fota med för tillfället är webbkameran på laptoppen, det blir inga värdiga bilder av den, speciellt inte nu mitt i natten. Ljussättningen kan göra mycket hur en tavla upplevs och speciellt mina verk gör sig bäst i klart dagsljus, då de innehåller mycket små detaljer som är lätta att missa om de ses på dunkla eller pixliga bilder. Då väljer jag hellre att avvakta än att visa upp något med halvdant bildkvalité.

Låter som en bra idé! Kommer vänta med spänning! 


   
SvaraCitera
Draug

penja: Låter som en bra idé! Kommer vänta med spänning!

Förvänta dig inte för mycket bara, jag vet inte vilken konst genre du föredrar men nästintill alla mina målningar och tekningar är av surrealistiskt slag. Har utvecklat en egen stil inom den ramen kan man säga, mycket går i svart och vitt men har även på senare år börjat använda mer färg i mina skapelser. Får jag tid att knäppa lite bilder på de tavlor jag har framme kan jag nog tänkas lägga upp något.


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

Draug:

Förvänta dig inte för mycket bara, jag vet inte vilken konst genre du föredrar men nästintill alla mina målningar och tekningar är av surrealistiskt slag. Har utvecklat en egen stil inom den ramen kan man säga, mycket går i svart och vitt men har även på senare år börjat använda mer färg i mina skapelser. Får jag tid att knäppa lite bilder på de tavlor jag har framme kan jag nog tänkas lägga upp något.

Nejdå, känn ingen press! Har förövrigt för mig att jag kan ha sett någonting du gjort tidigare? Eller är det helt osannolikt? 


   
SvaraCitera
Draug

penja: Nejdå, känn ingen press! Har förövrigt för mig att jag kan ha sett någonting du gjort tidigare? Eller är det helt osannolikt?

Det låter bra det får sällan något vettigt uträttat under press. Det är inte helt osannolikt har ju hållit till här under några år nu. Iofs under lite olika namn då, men det är fullt möjligt.


   
SvaraCitera

Jag har många Salvador Dali... 

salvadordali04.jpg

salvadordali03.jpg

salvadordali02.jpg

salvadordali01.jpg

salvadordali05.jpg

och Hipgnosis   Tumme upp

hipgnosis01.jpg

hipgnosis02.jpg

hipgnosis03.jpg

hipgnosis04.jpg

hipgnosis05.jpg

hipgnosis06.jpg

hipgnosis07.jpg

hipgnosis08.jpg


   
SvaraCitera

Lite lat bild. Här är några. Ett print av Alexandre Steinlen, en tavla från en välgörenhetssecondhand (som jag prutade ned från 150 kr till 100 för att lite av guldfärgen var borta från ramen :((() och en affisch på en vaginaros i en stor ram jag släpade hem på en överfull buss en gång i tiden.WIN_20160728_17_42_55_Pro.jpg


   
SvaraCitera

vonKissekatt: inaros i en stor ram jag släpade hem på en överfull buss en gång i tiden.WIN_20160728_17_42_55_Pro.jpg

Har för mig att du då i skrivande stund var på bussen när du postade inlägg om detta ^^ Om jag inte blandar ihop med en Umare som gjorde


   
SvaraCitera

Nedan följer ett antal vägghängen jag har hemma. Inte alla och jag har inte uppe någon av dem just nu.

Det randiga sängtäcket fick nog "planscherna" att se randigare/skrynkligare ut än vad de var.

Växter och Svampar med små namn och sådant. Ganska stora, ungefär 1 kvadratmeter. Funderar starkt på att måla om träet som de är fästa i så att de matchar tapet eller måla vit eller brun. Vet ej. Ogillar mycket den svarta färgen.
20160806_143613.jpg
20160806_143539.jpg

Det är ingenting snuskigt med svamp-nummer 33 FörvirradRodnar
20160806_143429.jpg
20160806_141907.jpg

Sedan dessa, egentligen gillar jag inte jättemycket alls faktiskt. Jag handlade åt en annan person men hon ändrade sig sedan.
20160806_143752.jpg

Sedan denna "plansch". Snö med gård och skog och berg.
20160806_144013.jpg

Vill lägga upp bilder på väggarna när det är ordentligt, kanske om en månad eller så. Får se. Då kommer säkerligen en hel del annat upp också


   
SvaraCitera

Tog bild på burkar, de får hänga med i tråden också.
Gillar dem, den fredliga färgbalansen med blommor och fåglar. Vet ej vad jag skall fylla dem med än, några tips?
https://static.ungdomar.se/users/245675/forum/20160806_154511_0.jp g" style="width:481px" alt="20160806_154511_0.jpg" />


   
SvaraCitera