Aviseringar
Rensa alla

Vad har ni förfoundation tjejer


Använder true match men försöker hitta en mer täckande som inte luktar udda for oss med kritvit hy.


   
SvaraCitera

bareminerals "fair", typ den ljusaste jag hittat men den är ändå lite för mörk.............


   
SvaraCitera

Använder inte foundation så jätteofta, men jag använder en från The Body Shop som är en slags mineralfoundation. "Extra Virgin Minerals" heter den.

brx5nba


   
SvaraCitera
KSENIA

Har aldrig fattat grejen med foundation och vad nu allt heter, så använder ingen :S Känns som om att det förstör huden... Och är det meningen att man ska se att 1 person har foundation? Pga asofta är det tydligt att 1 person använder detta.


   
SvaraCitera

förr använde jag bare minerals id foundation spf 15, men den gav mig en massa knölar i ansiktet. nu blandar jag ysl touche eclait concealer med min ansiktscreme som bas. 


   
SvaraCitera
Lounge

använder estelle & thilde dagkräm, primer ifrån id minerals och mineralfoundation ifrån sheercover. jättebra. nämde dagkräm o primet eftersom d spelar en viktig roll. har just nu en concealer ifrån wet.n wild i väntan på att köpa en ny ifrån sheercover


   
SvaraCitera

ok nu har jag köpt en ny foundation. super stay 24h från maybelline. använt 2 dagar, httills gillar jag den. den blir torr och matt på huden. det är nice, jämfört med de andra jag provat som i princip hela tiden är blöta. enda minus är att den bara finns i ganska mörka nyanser, den ljusaste FUNKAR på mig ifalljag tar på jättejättelite och blandar ut jättejättejättejättenoga. ser fram emot när jag får lite mer färg så den matchar lite bättre.men hittills bra!


   
SvaraCitera

Använder väldigt sällan foundation pga inte så brydd, men har kvar en tub (djuretiskt inkorrekt) Max Factor Xperience weightless foundation i light ivory. Jag gillar att den är ganska lätt/tunn på huden och att det är den enda jag hittat som matchar min ljusa hy. Jag gillar inte att man blir torr av den, så undvik den.Blink


   
SvaraCitera
Yaren

Ingen. Men om jag nånsin skulle köpa någon skulle det vara den här:

image_0.jpg


   
SvaraCitera
idaa99

jag använder fit me foundation eller förut så använde jag det varje dag men nu använder jag bara lite puder och rouge och ibland foundation 😉


   
SvaraCitera