Aviseringar
Rensa alla

Vad har ni gjort för lömskt under dagis och grundskoletiden?


Ämnesstartare

Tanken slog mig apropå tråden Vad har ni för erfarenheter av patriarkatet?.

Barn är ju lömska... och ni har alla varit barn, och vissa är det fortfarande!

Nu är det dags att bikta era darkest secrets! Vad har ni gjort för manipulerande tjofräs, bus och elakheter, va va va? Kom igen nu!

Image


   
Citera
mynona

Tobbish:

Jag var så söt så... som barn! [blush] (Du röstade på detta alternativ)

I mitt privatliv tror jag nog att jag var påfrestande, men på dagis och i småskolan var jag nog frånvarande och distanserat drömmande och mil borta från klassrummet även om jag fysiskt satt där. [shake]


   
SvaraCitera
mynona

Jag ska försöka minnas några hyss.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag var ett svin eheheh


   
SvaraCitera
mynona

Hemma var jag helt annorlunda än i skolan. Dold text: Hemma kunde jag säkert som liten vara ett monstrum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

Meh, var är mitt alternativ? (Du röstade på detta alternativ)

snyft


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Minns att jag och en till inte ville följa med resten av fritids till den obligatoriska utflykten till skogen.
Vi gömde oss och var sneaky, så sneaky att hela fritids gick i förväg och en eller flera i personalen fick stanna kvar på skolan för att leta efter oss. Den elakaste av dem fann oss till slut bakom några soptunnor och tog med oss till skogen. Det var jättekul att leka där kom vi på, men då vi kommit dit så sent så skulle vi ju gå nästan på en gång, så då ville vi såklart stanna kvar där istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En av mina bästa kompisar jag brukade leka med (det var väldigt synd om den tjejen pga var med om en massa vidrigheter hemma, men det förstod jag ju inte då) sade att hon visste att den elake gubben som jobbade på vårt fritids var en pedofil och en massa annat. Jag som var lyckligt ovetandes om var en pedofil var för något fnissade med och stod bredvid när hon ringde 112 för att få polisen att hämta honom. Men tyvärr kom någon in i fritidsköket precis då, så hon slängde på luren.

Vi hade också väldigt roligt med att kalla en praktikant för Johantoan samt brukade sno med oss smörpaket från matsalen att sitta vid skolstängslet och slänga ned på bilvägen så att det skulle säga splash och spruta smör när bilarna körde över dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi lekte också ofta häxa och jag fick alltid vara häxa eftersom jag kunde skratta precis som en sådan.

Det fanns ett ställe på gården vi gillade att vara på. Men för att komma dit var man tvungen att klättra runt på en i princip helt plan bergvägg och och gå på en litenliten smal stig man var tvungen att gå på tå för att kunna gå på. Den var ofta hal och nedanför var klippblock och lite längre bort en stor bilväg. När man tagit sig förbi dessa hinder klättrade man upp en liten bit till och kom till en bergsskreva som man mycket lätt kunde ramla ned ifrån. Rakt ned på bilvägen. Vi var där ofta och trots att vi var små smidiga och försiktiga så lekte vi nog med döden ganska ofta när vi klättrade runt där och flamsade runt samtidigt.
Det var ingen del av skolan men eftersom det var en år 0-6skola så fanns det inte stängsel precis överallt.
Hoppas verkligen att de gjort något åt det där nu. Uhu.

Rymde från dagis en gång också minns jag. Vi hade klättrat över staketet och sprang i eurofri över gräsplätten mot parkeringen, men efter någon meter ropade stränga fröknar på oss och vi var tvungna att avbryta vår spännande utflykt och återvända till fångenskapen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Jag ska försöka minnas några hyss.

Gör! Intressant att läsa!

Som trådskapare får jag väl börja någonstans...

Hum, okej, inte det mest lömska eller så. Jag har aldrig varit speciellt bråkig, men under stora delar av åk1 så bråkade jag med tre 2år äldre killar, samtidigt. Jag vet inte riktigt varför, men tror det hade något att göra med att imponera på honor...

Ganska knäpp grej egentligen, kunde åkt på spö... men jag minns aldrig att jag oroade mig för det (och gjorde det aldrig heller). Det blev också en favorit i repris när jag gick i åk3 och en av de tre fanns befann sig i en korridor. Minns att han hade häng på byxorna (i åk5, cooling!) och att några tjejer (som gick i åk4 och som jag var "kär" i, typ tre av fyra... [zzz]) tyckte att jag skulle dra av honom byxorna. Men det gjorde jag inte, eftersom jag var orolig för konsekvenserna. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tobbish:

Jag var mest... lång. [tard] (Du röstade på detta alternativ)

Åh, mitt alternativ. Kul.


   
SvaraCitera

pratade skitfort för att jag ville säga så mycket MEN ingen pallade lyssna. så pratade fort som fan för att hinna säga allt innan de jag pratade med slutade orka lyssna. pratar fortfarande jättefort [sad]


   
SvaraCitera

det var inget hyss, återkommer när jag kommer på nåt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

atade skitfort för att jag ville säga så mycket MEN ingen pallade lyssna. så pratade fort som fan för att hinna säga allt innan de jag pratade med slutade orka lyssna. pratar fortfarande jättefort

[sad][love]


   
SvaraCitera

sa att en tjej hade ful mössa på skolgården och fick be om ursäkt till hela hennes klass(!), gråtandes.


   
SvaraCitera