Aviseringar
Rensa alla

Vad har ni sökt?


Issen

Gryphon:

Men orka plugga bara för att ha något att göra? Jag hade ju blivit utslängd från vilken utbildning som helst.

Om man ser de så kanske inte.

Men skillnaden på folkhögskola är ju t.ex. att dom inte behöver följa något stort program så dom kan sätta ihop de lite hur dom vill, alltså inte klassrumsstudier etc, och man får heller inte betyg på samma sätt utan ett omdöme för olika saker.


   
SvaraCitera

Issen:

får heller inte betyg på samma sätt utan ett omdöme för olika saker.

Då återstår ju frågan:

Hjälper det överhuvudtaget att gå en sån utbildning? Jag menar i verkliga livet, inte studielivet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LightInDarkness:

nice 😀 ngt som passar mig 😀 vartdå? 🙂

I danmark[bigcheers] men får se om jag kommer in annars vet jag inte vad jag ska göra typ jobba ett år eller nått


   
SvaraCitera
Issen

Gryphon:

Hjälper det överhuvudtaget att gå en sån utbildning? Jag menar i verkliga livet, inte studielivet.

Ofc, det är en referens som vilken som helst, kan du visa att du läst något på folkhögskola, har intyg på det kan de vara väldigt värdefullt.
Och om inte annat så lär man sig saker, inte bara ämnet utan även andra erfarenheter man kan dra nytta av.


   
SvaraCitera

Issen:

har intyg på det kan de vara väldigt värdefullt.

Aha, tyckte det lät som någon skola för barn som inte vet vad dom vill och vill kunna få bidrag. Men men, då är det väl på riktigt då 🙂


   
SvaraCitera
Issen

Gryphon:

Aha, tyckte det lät som någon skola för barn som inte vet vad dom vill och vill kunna få bidrag. Men men, då är det väl på riktigt då 🙂

Folkhögskola är ett alternativ att komplettera gymnasiet, men dom har ju mer riktiga eftergymnasiala och yrkesförberedande utbildningar också... det står fritt till skolan att bestämma vad dom vill ha liksom, sen måste den antagligen godkännas genom vissa vägar för att dom ska få ha den.

Och även där gäller ju kraven att man är i skolan etc för att få bidraget.
(Vilket iofs kan vara lättare ibland än gymnasiet eftersom man ofta kan bo på internat på skolan vilket nog kommer äga [smile])


   
SvaraCitera

Issen:

Och även där gäller ju kraven att man är i skolan etc för att få bidraget.

får se om jag en vacker dag läser upp lite kurser och kanske får ett slutbetyg 🙂


   
SvaraCitera
Issen

Gryphon:

får se om jag en vacker dag läser upp lite kurser och kanske får ett slutbetyg 🙂

Där kan jag dock fylla i att Borgarna har infört en fantastisk skolpolitik som innebär att du har 5(har för mig att de va 5 år) år på dig att läsa upp gymnasiet, sen ogiltigförklaras dina betyg om din gymnasieutbildning är ofullständig och du måste läsa om ALLT.

Förstår inte varför, inget samhälle gynnas av outbildade människor men så är det.
Brorsan kan från och med i höst inte läsa igen gymnasiet på nåt sätt utan måste läsa om allting.


   
SvaraCitera

Issen:

ogiltigförklaras dina betyg

Och där blev jag knullad. Otur 🙂


   
SvaraCitera
Issen

Gryphon:

Och där blev jag knullad. Otur 🙂

Du kan dock fortfarande läsa på folkhögskola... inte allt kanske eftersom vissa har kravet att du läst klart gymnasiet men du kan alltid läsa basår etc ändå tror jag, du får inte gymnasiekompetens för de men det är ändå en referens och erfarenhet att visa och kan väga upp.


   
SvaraCitera

Issen:

Du kan dock fortfarande läsa på folkhögskola

Jag kommer aldrig att gå tillbaka till skolbänken, inte när jag har ett fast jobb 🙂


   
SvaraCitera

uppenbar:

Sökte du ingenting? Fast sista dagen är idag, va?

Nä, kommer ju inte på något =(
Japp, idag, vid midnatt stänger de anmälningen.


   
SvaraCitera

passaro:

Nä, kommer ju inte på något =(

Sök något i Katrineholm så jag får en kompis!


   
SvaraCitera

DeathOrGlory:

Sök något i Katrineholm så jag får en kompis!

Orka Katrineholm. xD
Göteborg fo shizzle.[cool]


   
SvaraCitera

passaro:

Göteborg fo shizzle.

Har sökt där med!


   
SvaraCitera