Aviseringar
Rensa alla

Vad har ni testat för droger?


Haien:

Läste du hans resonemang?

aa det gjorde jag men det lät roligt ändå. sorry om ni både två tog illa upp. Rodnar


   
SvaraCitera
L Y S

agnesberg: du skrev att du inte ville testa samtidigt som att du ville testa.

Aha ok, jo jag kan tänka mig att testa den mildaste av drogerna men inga tyngre droger och sen bara på ett sätt som inte bidrar till gängkriminalitet. Kul iaf att kommentaren roade någon. Blink


   
SvaraCitera

L Y S:

Aha ok, jo jag kan tänka mig att testa den mildaste av drogerna men inga tyngre droger och sen bara på ett sätt som inte bidrar till gängkriminalitet. Kul iaf att kommentaren roade någon. Blink

vad bra att du inte blev provocerad dåGlad. trodde att du var legit arg över min kommentar.


   
SvaraCitera
L Y S

agnesberg: vad bra att du inte blev provocerad dåGlad. trodde att du var legit arg över min kommentar.

Jag var seriös när jag skrev den så det tog mig ett tag att fatta vad som kunde uppfattas som roligt. Men, jag har lätt för att se saker från olika synvinklar, så jag inser nu också det roliga. Blink


   
SvaraCitera

stiftelse:

Du måste lära dig förstå hur människor fungerar och varför de gör saker.

SDNiklas behöver inte vara en utarliggarpundare bara för att han provat på droger, man kan exempelvis använda det i terapeutiskt syfte för sin egen hälsas skull.

SDniklas:

Det är lugnt, det mesta har jag bara provat enstaka gång för nyfikenhetens skull. Bara beroende av nikotinMycket glad

Nu är jag varken läkare, psykolog eller psykiater så jag har väl egentligen noll erfarenhet om varför personer håller på med droger. Oavsett om det är uteliggaren som genom att stjäla eller råna privatpersoner försörjer sitt missbruk. Eller rockstjärnan som är mångmiljonär eller miljardär lägger sin förmögenhet på droger och på det sättet förkortar sitt liv. I vissa fall avslutar det i förtid genom överdos.

Jag satt och såg på TV4's "Efter Fem" igår där de intervjuade överläkaren på Sahlgrenska i Gbg vad beträffar att inom ett drygt halvår lär "Covid-19 pillret" finnas på marknaden som kommer att ersätta vaccinet i form av injektion. Han tillade rent allmänt att all medicin - OBS ALL MEDICIN har BIVERKNINGAR. Men för att bli godkänd så måste det positiva överväga det negativa.

Här kommer just problemet med droger. Får man medicin av sin läkare utskriven på recept så är preparatet godkänt och det finns väldigt strikta regler om docering. Även renheten är läkemedelsgodkänd.

Men köper du droger av en knarklangare så har langaren noll koll på varken styrkan eller renheten. Är det 1/10 gram som gäller eller är storleken av ett saltkorn dödsdos?

Dessutom är jag fruktansvärt kritisk till att stöja maffian dvs kriminella organisationer.

Däremot är jag inte motståndare till att folk begår självmord även om grundfilosofin naturligtvis är att samhället ska stötta alla som mår psykiskt, och fysiskt dåligt, till 100%. Men det vet vi alla att samhället ger oftast blanka fan i dessa stackars krakar men det får vi väl beskylla den passiviteten slöddret som sitter i sittande regering för.  Arg


   
SvaraCitera

Nikotin/tobak, alkohol och cannabis/mariuana och hash. Gillar inget av det men har testat och upptäckt att det inte var något för mig.


   
SvaraCitera

No drugs for me  Cool


   
SvaraCitera
YungG
Ämnesstartare

titlover:

Här kommer just problemet med droger. Får man medicin av sin läkare utskriven på recept så är preparatet godkänt och det finns väldigt strikta regler om docering. Även renheten är läkemedelsgodkänd.

Men köper du droger av en knarklangare så har langaren noll koll på varken styrkan eller renheten. Är det 1/10 gram som gäller eller är storleken av ett saltkorn dödsdos?

Men är det inte just detta som är det viktiga? Om vi kan få en mer statlig koll på diverse droger och hur de kan användas för ett gott syfte, så kan vi även få in mer skattepengar, en mer etablerad insyn på hur dessa droger änvänds, samt även en bättre hälsa inom befolkningen?

I min egen erfarenhet så är det många som använder diverse droger för att självmedicinera och detta leder lätt till ett missbruk och även ett sämre psykiskt välmående.

Det finns flera studier om att ketamin samt psykadeliska droger har använts för att förbättra flera individers välmående.

New study shows how ketamine combats depression (medicalxpress.com)
Psilocybin Effective For Major Depression, Study Finds : Shots - Health News : NPR
Psilocybin for Depression Study | The Beckley Foundation

Ta även Norge som ett exempel med deras rusereform, där de går igenom en grundlig genomsökning av diverse droger och om de borde avkriminaliseras eller inte. Bara att denna debatt har startat i Norge, visar hur bakom vi egentligen ligger i Sverige när det kommer till drogpolitiken


   
SvaraCitera
YungG
Ämnesstartare

L Y S:
Inga, tänker inte hålla på med skiten och göda gängkriminalitet genom att köpa deras produkter. 

Jag hade dock velat testa marijuana, lagligt i något av de länder där det är tillåtet.

Jag förstår helt och hållet ditt mindset, men är du strikt intresserad av cannabis eller skulle du vilja testa fler preparat om det var lagligt? Ta Portugal som ett exempel, där alla droger har blivit avkriminaliserade. Hade du varit villig att prova på mer om du var på besök där?


   
SvaraCitera
L Y S

YungG:

Jag förstår helt och hållet ditt mindset, men är du strikt intresserad av cannabis eller skulle du vilja testa fler preparat om det var lagligt? Ta Portugal som ett exempel, där alla droger har blivit avkriminaliserade. Hade du varit villig att prova på mer om du var på besök där?

Beror på hur skadligt det eventuellt är för kroppen och psyket. Nån mer lättare drog skulle jag nog kunna prova, främst p.g.a nyfikenhet.


   
SvaraCitera

Hasch Oskyldig


   
SvaraCitera
YungG
Ämnesstartare

Vad tycker ni här på forumet om legalisering/avkriminalisering av diverse droger?


   
SvaraCitera

YungG:
Vad tycker ni här på forumet om legalisering/avkriminalisering av diverse droger?

vad är diverse droger?


   
SvaraCitera

YungG:

Men är det inte just detta som är det viktiga? Om vi kan få en mer statlig koll på diverse droger och hur de kan användas för ett gott syfte, så kan vi även få in mer skattepengar, en mer etablerad insyn på hur dessa droger änvänds, samt även en bättre hälsa inom befolkningen?

I min egen erfarenhet så är det många som använder diverse droger för att självmedicinera och detta leder lätt till ett missbruk och även ett sämre psykiskt välmående.

Det finns flera studier om att ketamin samt psykadeliska droger har använts för att förbättra flera individers välmående.

New study shows how ketamine combats depression (medicalxpress.com)
Psilocybin Effective For Major Depression, Study Finds : Shots - Health News : NPR
Psilocybin for Depression Study | The Beckley Foundation

Ta även Norge som ett exempel med deras rusereform, där de går igenom en grundlig genomsökning av diverse droger och om de borde avkriminaliseras eller inte. Bara att denna debatt har startat i Norge, visar hur bakom vi egentligen ligger i Sverige när det kommer till drogpolitiken

Jag kan mycket väl tänka mig att många av det illegala knark som idag distribueras av maffian och kriminella om ett antal år vidareutvecklas av läkemedelsföretag och kommer att på ett eller annat sätt kommer att saluföras som mediciner. Det största problemet med de flesta illegala droger idag är docering, renhet och biverkningar.

Tre preparat undantagna
Cannabis dvs allt som utvinns ur den växande Cannabis Sativa.
Amfetamin såvida det är rent och inte en massa andra suspekta preparat inblandade.
Morfinpreparat då dess grundpreparat används dagligen på alla världens sjukhus vid bl a kirurgiska ingrepp.

MEN, vad beträffar ovanstående tre så är det naturligtvis bara Cannabis som ska ev legaliseras. Att legalisera Amfetafamin och Morfinprodukter vore ju rena skräckscenariot. Just för att överdos av Morfin är så extremt lätt att göra vilket innebär DÖDEN utan återvändo! Överdos av Amfetamin borde ju rimligen inte heller vara någon höjdare och borde fresta hjärta och blodkärl extremt mycket. Möjligtvis bra preparat båda två för de som vill begå självmord.

Vad beträffar alla övriga illegala droger som finns på "marknaden" i Sverige så är väl frågan om vanliga missbrukande privatpersoner ska vara testpersoner för framtida medicinska preparat eller om vi ska fortsätta med djurförsök. Men du kanske har åsikten att en död knarkare mer eller mindre, vem fan bryr sej?

Fakta är bara att de syntetska illegala drogerna som maffian och knarkhandlarna erbjuder skördar fler och fler människoliv. Dessutom blir offren som måste begravas yngre och yngre. Gråter


   
SvaraCitera
YungG
Ämnesstartare

titlover:

Vad beträffar alla övriga illegala droger som finns på "marknaden" i Sverige så är väl frågan om vanliga missbrukande privatpersoner ska vara testpersoner för framtida medicinska preparat eller om vi ska fortsätta med djurförsök. Men du kanske har åsikten att en död knarkare mer eller mindre, vem fan bryr sej?

Fakta är bara att de syntetska illegala drogerna som maffian och knarkhandlarna erbjuder skördar fler och fler människoliv. Dessutom blir offren som måste begravas yngre och yngre. Gråter

Det är ju precis det här vi mycket lättare skulle kunna undangå om en statlig koll på droger infördes. Givetvis så ska varken missbrukande privatpersoner eller djur behövas skadas av dessa tester, hade det varit under en statlig kontroll så skulle kontrollerade tester genomföras på de människor som med hög probability gynnas till det bättre av det.

Om droghandeln skulle skötas statligt så kan vi på så sätt strypa importen till gängen och även införa en hård kontroll för de som köper/får tillgång till det. Vilket i sin tur leder att det kommer bli otroligt mycket svårare för unga att få tag i samtliga substanser.

Det känns som vi båda två är ute efter samma sak, men jag får inte ut någon konkret poäng av dina inlägg varför en statlig droghandel skulle vara negativt? Vi är båda eniga om att gängen måste få mindre tillgång till droger samt att det ska vara svårare att få tag i droger.
Jag vill dessutom tillägga att en legalisering av alla droger skulle vara en oerhört dålig idé, men däremot hade vi gynnats av en avkriminalisering


   
SvaraCitera