Aviseringar
Rensa alla

Vad har UM emot moderaterna?


Ämnesstartare

loquor: ogillar den politik som moderaterna står för

Vad för politik gillar du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart: visst är det tacksamt att skylla på regeringen när det går dåligt i allmänhet, men det har ju gett sig fan på att sabba för folk..

Hur då rent konkret? 

Tickstart: Varför är du moderat om jag får fråga, är du rik, korkad eller bara jävligt ond?

Jag är ingen moralist, men visst om det hjälper dig så kan jag vara ond. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart: Varför är du moderat om jag får fråga, är du rik, korkad eller bara jävligt ond?

Det där är en riktigt dålig samtalston. Kan du inte i alla fall försöka vara trevlig? Ingen kräver att du ska bli varken moderat eller TS's bästa kompis, men att diskutera saken på ett schysst sätt när du själv gav dig in i samtalet - är det för mycket begärt?


   
SvaraCitera

Oj nej så odemokratiskt att inte gilla alla partier :((( ... nå väl, det är konstigt att somliga inte fattar att ideologi för många är viktigare än ren politik och den ständiga "mötas på mitten"-jargongen som de stora partierna pysslar med. 

Jag själv gillar inte moderaterna då deras värdegrund inte är den samma som jag har. Räcker det som svar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Qulikilavisier:

Det där är en riktigt dålig samtalston. Kan du inte i alla fall försöka vara trevlig? Ingen kräver att du ska bli varken moderat eller TS's bästa kompis, men att diskutera saken på ett schysst sätt när du själv gav dig in i samtalet - är det för mycket begärt?

ne, var precis påväg hit för att be om ursäkt.. Vill ju inte vara elak 🙁 är lika dålig som såna som mm, tyster ner folk som står för att tysta ner folk, osv, paradox liksom. Min hjärna är dålig på att begränsa sig, iaf på internet, irl skulle jag inte säga så.
förlåt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderaten: Hur då rent konkret?

Moderaten: Jag är ingen moralist, men visst om det hjälper dig så kan jag vara ond.

där är du, förlåt för att jag var dum! Rodnar är bara så himla törstig :$$$


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll: Oj nej så odemokratiskt att inte gilla alla partier :(((

Har inget med demokrati att göra. Sover

Istechetvåpunktnoll: nå väl, det är konstigt att somliga inte fattar att ideologi för många är viktigare än ren politik och den ständiga "mötas på mitten"-jargongen som de stora partierna pysslar med.

Jo, absolut, moderaterna har en ideologi. Alla har det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

ne, var precis påväg hit för att be om ursäkt.. Vill ju inte vara elak 🙁 är lika dålig som såna som mm, tyster ner folk som står för att tysta ner folk, osv, paradox liksom. Min hjärna är dålig på att begränsa sig, iaf på internet, irl skulle jag inte säga så.
förlåt.

Uppskattar att du kom till den slutsatsen. Det glädjer mig. Skål


   
SvaraCitera

Moderaten: Har inget med demokrati att göra.

Det var en liten pastisch på diverse högersympatisörer som viftar med demokratikortet så fort de inte får kränka människor i fred.

Moderaten:

Jo, absolut, moderaterna har en ideologi. Alla har det. 

Ja men där har du väl ändå svar på din fråga. Varför skulle man gilla Moderaterna när man inte gillar deras politik?


   
SvaraCitera

... sen om debattklimatet från och till är på sandlådenivå, det kan väl hända. Men jag tycker även att det är barnsligt att fördöma folk som tar starkt avstånd i vissa debattmoment. Det anses ibland att det skulle vara något fult att ryta till när man verkligen inte håller med... löjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll: Ja men där har du väl ändå svar på din fråga. Varför skulle man gilla Moderaterna när man inte gillar deras politik?

Vad rent konkret är dåligt med deras politik? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll: ... sen om debattklimatet från och till är på sandlådenivå, det kan väl hända. Men jag tycker även att det är barnsligt att fördöma folk som tar starkt avstånd i vissa debattmoment. Det anses ibland att det skulle vara något fult att ryta till när man verkligen inte håller med... löjligt.

Fast du har aldrig sagt något du verkligen inte håller med hittills men visst om det är så, varför inte säga så inom ramen för de regler som finns i detta forum. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hatar moderater


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att ni är nazister.


   
SvaraCitera

Moderaten:

Vad rent konkret är dåligt med deras politik? 

Deras syn på arbetstagaren,  ivrigt privatiserande, småaktig nog inte våga ta ställning i utländska situationer (gullandet med nazister i Ukraina t.ex.), skattesänkningar för att gynna företagare utan att ta i beaktande att folk t.ex. varslas, får sämre sjukförsäkringsvillkor etc, ostabila anställningar via bemanningsföretag och en önskan om att bestycka fackens inflytande.

FAS 3 är ju en kul grej också, Carl Bildts oljeaffärer, Fredrik Reinfeldts författarkarriär och de sköna nazistkopplingarna på 30-talet är ju även de några old time favorites.

Varför tycker du om Moderaterna?


   
SvaraCitera