Aviseringar
Rensa alla

Vad heter filmen, tv-serien eller tv-programmet? - Fråga här


Ämnesstartare

Vet inte om det här var någon bra idé, men jag tänkte att vi kanske kunde ha en samlingstråd där vi frågar efter filmtitlar. Ifall ni samtycker så kör på bara.

Tillägg: Även tv-serier och tv-program får efterfrågas.

Tillägg till rubrik utfört.


   
Citera
Ämnesstartare

Vad heter den där tyska filmen, baserad på en sann historia, som handlar om en lärare som i sin tur försöker undervisa en klass om fascism?

Vågen / The wave / Die Welle (2008)
http://www.imdb.com/title/tt1063669/
Funnen av Anderslkpg


   
SvaraCitera

kirgizistan:

kirgizistan

Vågen / The wave / Die Welle (2008)
http://www.imdb.com/title/tt1063669/

?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AndersLkpg:

Vågen / The wave / Die Welle (2008)

Ja! Så var det! Tackar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh. nu ska jag äntligen orka fråga om den här:

Sjukt längesen jag såg, så minns inte mycket alls. Men iallafall, det är en grupp människor som försvarar någon typ av fästning, det kan vara på en annan planet eller jorden i framtiden, men annan planet verkar troligast. De möter massor av robotar som stormar dem. Robotarna har olika nivåer.

De första är typ små, äckliga saker, som skjuter eller knivar eller något sådant.
De andra ser ut som hemlösa människobarn, tror det enda de kan säga är "can i come with you?", så gruppen blir lurade att ta med en sån tills den dödar någon av dem.
Den tredje typen kommer jag inte ihåg öht.

Någon som vet?!


   
SvaraCitera

Kommer inte ihåg så mycket av den här dock men det utspelar sig på medeltiden tror jag, det är människor som gömmer sig i ett slott för att det är en varulv eller något slags monster av nå slag som försöker döda dom. Dom försvarar sig med armborstar o svärd.

Någon?


   
SvaraCitera

Utmärkt idé. [y]

Tråd klistrad.


   
SvaraCitera

Kopierad fråga av användaren llooll. Citera gärna användaren llooll vid svar på denna fråga.

"Jag fick nyss några citat på hjärnan, kommer inte ihåg om det var från en film eller tv serie. Det är i alla fall en kille som har legat med någons date eller dylikt. Och konversationen är såhär:

-Why did you do it? did you see a female and think like this: she is a cogour she must be mountaind.
-No it was nothing like that.
-Well how was it then?

Ungefär så~

Tack på förhand"


   
SvaraCitera

WhoKnow:

Kommer inte ihåg så mycket av den här dock men det utspelar sig på medeltiden tror jag, det är människor som gömmer sig i ett slott för att det är en varulv eller något slags monster av nå slag som försöker döda dom. Dom försvarar sig med armborstar o svärd.

låter som beowulf. inte den animerade utan denna http://www.imdb.com/title/tt0120604/


   
SvaraCitera

Skriver här så att ni kan citera mig istället för Anderslkpg. Om ni har ett svar på min fråga dvs.


   
SvaraCitera

Galvmeister:

låter som beowulf. inte den animerade utan denna

japp det var den [bigsmile] tack så mycket[y]


   
SvaraCitera

Fråga från min gamla tråd:

Jag letar efter en "gammal" svartvit svensk film från typ sent 40-tal eller liknande.
Jag kommer inte ihåg exakt, men jag har för mig att den handlar om tre syskon eller kusiner(eller liknande) som får ärva varsin DOLK(tror den va gjord av äkta guld) av nån morbror eller nåt.
Sen blir de mördade en efter en medans alla andra personer i filmen försöker hitta mördaren.
I slutet befinner dom sig på en teater eller snarlikt, och en tjej som blir jagad av nån gammal kärring i rullstol springer upp för en trappa som egentligen inte leder någonstans. Så ställer sig hon i rullstolen upp, går upp för trappan och stryper tjejen lagom till att resten av gänget kommer inrusande.

Jag kommer ihåg att en blond tjej som hette typ Marianne blev hängd i nån stolpe.

Någon som har nån aning om vilken film jag är ute efter? Skulle uppskatta hjälp.


   
SvaraCitera

Passande att jag hittade den här tråden idag. Har tänkt på en film jag inte minns namnet på ett flertal timmar nu.

En tecknad film som handlar om ett snällt litet troll(?) med en grön tumme, som jag tror kan få växter att gro lr liknande. Det finns ett elakt troll med i filmen som förvandlar det snälla trollet till sten.

Tror det är ett barn med i filmen som räddar trollet. (genom att gråta på honom? inte säker)

Dålig beskrivning, jag vet. Men om nån känner igen filmen, Hjälp. 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CloseToMe:

Dålig beskrivning, jag vet. Men om nån känner igen filmen, Hjälp. 😀

Trollet i parken / A troll in Central Park


   
SvaraCitera

Plyvert:

Trollet i parken / A troll in Central Park

Tack! 😀 Trodde inte någon visste vilken det var.


   
SvaraCitera