Aviseringar
Rensa alla

Vad i helv**** [mad][mad][mad]


Ämnesstartare

DavidKron:

Är det operativsystemets fel att inte någon på samsungs utvecklarteam orkat göra denna dialogruta något mer "användarvänlig"?

Nej, felet är att operativsystemet måste förlita sig på programvara som nån djävla hemmapulare fifflat ihop på ett tredjepartsföretag. Hade windows haft låt säga ett välskött repo och en fin pakethanterare med vettiga standarder så hade problemet inte funnits.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pizdakurac:

Jaså är det ios? Det såg jag inte. [rolleyes]

Om du förutsätter att jag använder appleprodukter så falerar du fatalt. Ingen med nånting bakom pannbenet skulle betala för sån skit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Nej, felet är att operativsystemet måste förlita sig på programvara som nån djävla hemmapulare fifflat ihop på ett tredjepartsföretag. Hade windows haft låt säga ett välskött repo och en fin pakethanterare med vettiga standarder så hade problemet inte funnits.

Jag vet inte om du är medveten om det men det finns faktiskt en väl använd standard som kallas Install Shield. Men EFTERSOM windows är ett operativsystem där frihet finns, är det tredjeparts egna val att inte välja att använda den om dem behagar.

Och ja, Install Shield ingår i vstudio och har vart standarden för installationswizards så länge jag kan minnas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är det du klagar över? Att du måste starta om datorn?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DavidKron:

Jag vet inte om du är medveten om det men det finns faktiskt en väl använd standard som kallas Install Shield. Men EFTERSOM windows är ett operativsystem där frihet finns, är det tredjeparts egna val att inte välja att använda den om dem behagar.

Du har samma frihet i andra operativsystem, till exmpel i de flesta linux-distar. Skillnaden är att man väljer att använda standarden för den är bra och efterföljs.
Det hjälper inte att ha standarder om de inte efterföljs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Du har samma frihet i andra operativsystem, till exmpel i de flesta linux-distar. Skillnaden är att man väljer att använda standarden för den är bra och efterföljs.Det hjälper inte att ha standarder om de inte efterföljs.

Sa jag att den inte efterföljts? Har kört windows sen barnsben och detta är första gången jag någonsin ser liknande dialogruta. Finns definitivt fler standarder för att installera mjukvara på windows. Även om inte alla används ger deras existens valfrihet. Nevertheless, här har man tydligt inte använt någon standard över huvudtaget. Vilket är EXTREMT ovanligt.

Det är självklart att det går att hitta liknande sunkprogram till linux med röten egenmejslad installer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DavidKron:

Sa jag att den inte efterföljts? Har kört windows sen barnsben och detta är första gången jag någonsin ser liknande dialogruta. Finns definitivt fler standarder för att installera mjukvara på windows. Även om inte alla används ger deras existens valfrihet. Nevertheless, här har man tydligt inte använt någon standard över huvudtaget. Vilket är EXTREMT ovanligt.

Har också kört windows sedan jag var barn, och jag påstår att det är förhållandevis vanligt att installationsförfaranden är efterblivna, även om det blitt bättre på senare år.

DavidKron:

Det är självklart att det går att hitta liknande sunkprogram till linux med röten egenmejslad installer.

Självklart, men den skiten behöver du inte och kommer inte vara del av repot.

Som sagt, med en vettig pakethantering hade windows varit så mycket bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Har också kört windows sedan jag var barn, och jag påstår att det är förhållandevis vanligt att installationsförfaranden är efterblivna, även om det blitt bättre på senare år.Självklart, men den skiten behöver du inte och kommer inte vara del av repot.Som sagt, med en vettig pakethantering hade windows varit så mycket bättre.

Och denna applikationen tror du kom upp överst på google, är featured på Microsofts hemsida och gjorde mig nöjd till tusen?

Det kommer ju självklart finnas en marketplace på Windows 8. Men du vet nog mycket väl att för att uppfylla både dina och mina behöv behövs det fortfarande en möjlighet att kunna leta till djupet av internet för mindre officiell mjukvara. Annars hade vi kört Mac...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DavidKron:

Det kommer ju självklart finnas en marketplace på Windows 8

Ja det är på tiden att de kommer frammåt. Hoppas att det inte blir ett stort och pinsamt fail som vanligt.

DavidKron:

Men du vet nog mycket väl att för att uppfylla både dina och mina behöv behövs det fortfarande en möjlighet att kunna leta till djupet av internet för mindre officiell mjukvara. Annars hade vi kört Mac...

Det är ganska sällan jag behöver det. Det behovet är som störst när man kör windows eftersom dom inte har något alternativ till att ladda ner random exekverbara filer från google.

Visst behövs det vid vissa tillfällen, men dessa är få och något man gärna undviker när man är van ett vettigt förfarande. För en windowsanvändare är det dock helt naturligt att acceptera vilket skit som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Ja det är på tiden att de kommer frammåt. Hoppas att det inte blir ett stort och pinsamt fail som vanligt.Det är ganska sällan jag behöver det. Det behovet är som störst när man kör windows eftersom dom inte har något alternativ till att ladda ner random exekverbara filer från google.Visst behövs det vid vissa tillfällen, men dessa är få och något man gärna undviker när man är van ett vettigt förfarande. För en windowsanvändare är det dock helt naturligt att acceptera vilket skit som helst.

Då är du ingen power user som jag[no-no]

Vissa program behöver man (om man är power user) till exempel kompilera själv. Sen kör jag även en del beta program, vissa vet jag till och med att dem inte ens kommer bli färdiga. Då det kan vara ett tool från en snubbe på ett forum osv. Visst innehåller dem buggar, men skulle inte kalla det skit då dem är helt ensamma om det dem gör.

Men då haxar, moddar o programmerar jag ifs rätt mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DavidKron:

Då är du ingen power user som jag

Så din definition av poweruser är att man kompilerar programvara? Isf är fan min egna pakethanterare en poweruser[cool]

Att kompilera kod är inget som kräver speciellt mycket talang, det är inte rocketscience.

DavidKron:

Men då haxar, moddar o programmerar jag ifs rätt mycket.

Nuff said.[rolleyes]


   
SvaraCitera