Aviseringar
Rensa alla

vad i helvete ska jag göra nu?


Ämnesstartare

en av mina bästa tjejkompisar har en pojkvän som är psykiskt sjuk, han slår henne, gör hon inte som han säger hotar han med saker, han hotar att ta livet av sig om hon lämnar honom, när hon är hemma hos honom får hon städa , diska, tvätta, när hon lagar mat åt honom skriker han på henne och säger att han inte vill ha..

igår skjutsade jag henne till honom för hon skulle hämta alla hennes grejer.. hon går in och kommer ut efter 15 minuter och gråter och berättar att han vägrar ge grejerna till henne och att han hade släpat henne på golvet och knuffat henne i trappen.. vi står där utanför bilen och undrar vad vi ska göra, då kommer snubben ut med ett 1 meter långt järnrör och går mot oss, vi hoppar in i bilen fort som fan och låser dörrarna..
han rycker i dörrarna och skriker på oss att vi har en minut på oss att dra därifrån annars kommer han slå sönder bilen och oss..

jag kör iväg så fort jag kan och stannar en bit framför, vi ringer polisen som pratar med oss i fyra timmar och både jag och min vän gråter för vi är så rädda, efter fyra timmar griper polise honom och min vän hämtar sina saker..

idag skickar hon sms och berättar att hon tar tillbaka honom och börjar försvara honom och berättar att han bad om ursäkt och allt kommer bli bättre.. men de kommer aldrig bli bättre.. både jag och våra vänner och till och med polisen har försökt övertala henne och berättat att allt kommer bli värre, en dag kanske han misshandlar henne rejält...

vad fan ska jag göra? hon säger att hon skiter i vad alla andra säger...


   
Citera

Hon får väl skylla sig själv om hon helt plötsligt tror att han har ändrat sig[shake]

Vad fan[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Hon får väl skylla sig själv om hon helt plötsligt tror att han har ändrat sig[shake]

Vad fan[tard]

jag är ju rädd..


   
SvaraCitera
Correh

Finns nog inte mycket att göra tills hon inser det själv, men var där och ställ upp för henne, till slut kanske hon förstår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Correh:

Finns nog inte mycket att göra tills hon inser det själv, men var där och ställ upp för henne, till slut kanske hon förstår.

jag kan inte ställa upp för henne, jag kan inte låta henne komma till mig var och varannan dag och gråta och fråga om hon får sova över när hennes kille hotat mig till livet och hon skiter i det..


   
SvaraCitera
Correh

rocka_billy:

jag kan inte ställa upp för henne, jag kan inte låta henne komma till mig var och varannan dag och gråta och fråga om hon får sova över när hennes kille hotat mig till livet och hon skiter i det..

Då finns det väl inte mycket att göra, skit i henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Correh:

Då finns det väl inte mycket att göra, skit i henne.

om jag samlar alla våra vänner och bestämmer träff med henne och alla sitter ner och pratar med henne?

vad tror du om det? blir det värre eller bättre??


   
SvaraCitera

Det där slutar med att hon blir ännu mer störd än han skär av han kuken och sitter på psyk i 5år elr nått. Blanda in polisen för i helvete[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Netherlick:

Det där slutar med att hon blir ännu mer störd än han skär av han kuken och sitter på psyk i 5år elr nått. Blanda in polisen för i helvete[mad]

vi har blandat in polisen.. dom grep honom igår och sen ringer emma och säger till polisen att dom inte ska göra något för hon förlåter honom, jag satt och prata med polisen idag och han sa att han försökt övertala henne men hon vägrar lyssna på någon och jag har gjort allt jag kan...


   
SvaraCitera

Vad fan gör man med en sådan människa? Att du ens orkar...


   
SvaraCitera

rocka_billy:

vi har blandat in polisen.. dom grep honom igår och sen ringer emma och säger till polisen att dom inte ska göra något för hon förlåter honom, jag satt och prata med polisen idag och han sa att han försökt övertala henne men hon vägrar lyssna på någon och jag har gjort allt jag kan...

[confused]wtf. Palla


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hönzgoggel:

Vad fan gör man med en sådan människa? Att du ens orkar...

vadå att jag ens orkar? :S ska jag se min vän bli misshandlad och lämna henne när hon inte fattar vad hon håller på med och hon är helt hjärntvättad? visserligen skiter hon i att han hotade mig vilket sårar mig but still..


   
SvaraCitera

rocka_billy:

vadå att jag ens orkar?

Tycker det låter som att hon inte bryr sig speciellt mycket om dig som faktiskt gör mycket för att hjälpa henne. Men jag vet ju inte hur nära ni är...


   
SvaraCitera
Correh

rocka_billy:

om jag samlar alla våra vänner och bestämmer träff med henne och alla sitter ner och pratar med henne?

vad tror du om det? blir det värre eller bättre??

Testa om du tycker att det är värt det, sämre kan det väl inte bli. Hon är ju redan fast i skiten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hönzgoggel:

Tycker det låter som att hon inte bryr sig speciellt mycket om dig som faktiskt gör mycket för att hjälpa henne. Men jag vet ju inte hur nära ni är...

jaha du menar så.. jo det är sant, hon skiter i mig hon skiter i alla.. vist hon får skylla sig själv på så vis, jag vet hur det kommer sluta, ingen kommer orka lyssna på hennes gnäll till slut, ingen kommer orka ta emot henne när hon gråter över sin kille, hon och hennes pojkvän kommer sitta ensamma i hans klaestrofobiska rum och börja knarka för att han tvingar på henne psykedeliska droger, och då kommer allt vara för sent... därför vill jag göra något nu.


   
SvaraCitera