Aviseringar
Rensa alla

Vad innebär ansökan till senare del av program?


Ämnesstartare

Som titeln lyder. Kan man söka sig till en termin vid en senare tidpunkt eller nästa termin?


   
Citera
Ämnesstartare

Du menar hoppa rakt in i programmet medan studierna pågått ett tag? Kanske är möjligt om du läst kurserna innan, men låter inte helt möjligt annars.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir: Du menar hoppa rakt in i programmet medan studierna pågått ett tag? Kanske är möjligt om du läst kurserna innan, men låter inte helt möjligt annars.

man kan väl ta igen kurserna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

man kan väl ta igen kurserna?

tror det kan bli jävligt stressigt att läsa pågående och (för de andra) avslutade kurser samtidigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir: tror det kan bli jävligt stressigt att läsa pågående och (för de andra) avslutade kurser samtidigt

men om man börjar några säg 3 veckor efter terminsstart?


   
SvaraCitera

Hej Anura

Har du ältat alla tänkbara och otänkbara studiescenarion än eller ska du fortsätta skjuta upp studierna tills du fyller 30?

Vänliga hälsningar,

Elverpigen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad är det du vill göra? fixa universitetsbehörighet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

men om man börjar några säg 3 veckor efter terminsstart?

3 veckor bör inte vara så svårt


   
SvaraCitera

Det innebär att du söker in på ett program som bygger vidare på en à-kurs som du läst fristående typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lífþrasir: 3 veckor bör inte vara så svårt

inte? hur gör man då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

inte? hur gör man då?

Menade att det borde vara ganska lätt att ta igen 3 veckors studier, har ingen aning alls om hur man det går till att få göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Många program brukar börja med en öppen kurs/fristående kurs/grundkurs  som sedan programmet baseras på, om du har läst den kursen som fristående kurs så kan det finns möjlighet om det finns plats på programmet att hoppa på. Men det förutsätter att du läst en kurs som ingår i programmet eller är likvärdig för att bli behörig till fortsättningskurser.
Har jag för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5: Har jag för mig.

Vad tror du att chansen är att komma in på programmet 2-3 veckor efter terminsstart?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Vad tror du att chansen är att komma in på programmet 2-3 veckor efter terminsstart?

ingen aning det beror ju helt på vilket program och vilka som antagits till det....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

ingen aning det beror ju helt på vilket program och vilka som antagits till det....

maskinteknik och tror att de har lediga platser


   
SvaraCitera