Aviseringar
Rensa alla

Vad innebär det för samhället?


Ämnesstartare

Efter alla händelser i veckorna med kravallerna i Husby, mordet i England. Vad tror ni de innebär nu i framtiden för samhället? Hur tror ni att SD kommer att gynnas? Rasismen öka? Invandrar blir bemötta ännu sämre? Jag tycker det är otroligt tragiskt att vissa går och bränner bilar och gör de sämre för andra invandrare som sköter sig och även att en bunt nazister går och försöker starta krig.


   
Citera
Ämnesstartare

Mordet i England? Kan någon snäll själ förklara?
Jag tror faktiskt att SD kommer att gynnas. Hur? Jo, men det är väl självklart. Jag är inte säker, men folket kommer säkert få upp ögonen för SD. "Vilka gör dessa dåd?", man läser runt och klart som fan att man blir mer mottaglig för all sorters information. "Invandrare" kommer vissa komma fram till. "Men då måste vi begränsa invandringen" -kaching! SD. Jag tror inte rasismen kommer öka så mycket, kanske nationalismen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 

sicilianmind: kanske bara nationalismen.

Det är nog ännu värre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sverige suger, hur kan invandrare vilja komma hit? Hur är det i andra länder egentligen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, precis. Får nog ta bort "bara".

Anura:
 
Det är nog ännu värre.


   
SvaraCitera

vet inte hur det kommer bli men tro inte att det hjälper att nationalister gå ut och vakta eller vad dom gör.

  https://www.realisten.se/2013/05/24/hundratals-svenskar-samlas-for-att-bekampa-raskravallerna/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

manne55: vet inte hur det kommer bli men tro inte att det hjälper att nationalister gå ut och vakta eller vad dom gör.

De kan också bli arga.


   
SvaraCitera

draksten:
Sverige suger, hur kan invandrare vilja komma hit? Hur är det i andra länder egentligen?

Jämfört med andra länder är Sverige ett ganska bra land. Kanske dags att läsa på lite?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hmm, känner mig inte helt säker till den här nyhetskällan.

manne55:
vet inte hur det kommer bli men tro inte att det hjälper att nationalister gå ut och vakta eller vad dom gör.

  https://www.realisten.se/2013/05/24/hundratals-svenskar-samlas-for-att-bekampa-raskravallerna/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Secret One:

Jämfört med andra länder är Sverige ett ganska bra land. Kanske dags att läsa på lite?

Trött
Tycker nog inte samma saker är bra som du.


   
SvaraCitera

draksten:

De kan också bli arga.

ja men kanske bara hetsa upp kommunister och invandrare , men för står dom ändå om dom blir arga, polisen värka ju inte gör så mycket åt alla ligster 


   
SvaraCitera

draksten:

Trött
Tycker nog inte samma saker är bra som du.

För oss som inte tycker om krig, svält, slaveri och naturkatastrofer är det ganska bra i Sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dubbeltänk: För oss som inte tycker om krig, svält, slaveri och naturkatastrofer är det ganska bra i Sverige.

Haha, skulle inte krig, svält slaveri och naturkatastrofer finnas här? xD LOL!!


   
SvaraCitera

draksten:

Haha, skulle inte krig, svält slaveri och naturkatastrofer finnas här? xD LOL!!

Det värsta som händer här är att några ungdomar kastar sten, du måste äta skolmat, folk anställer svartarbete och att det blåser omkull ett par träd då och då. Inte mer än en fis i vinden jämfört med det som händer i många andra länder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dubbeltänk: Det värsta som händer här är att några ungdomar kastar sten, du måste äta skolmat, folk anställer svartarbete och att det blåser omkull ett par träd då och då.

Mm en del har det så bra här.


   
SvaraCitera