Aviseringar
Rensa alla

Vad innebär det för samhället?


Ämnesstartare

Tror sd kan få en viss boost av detta, ja. 

sicilianmind: Mordet i England? Kan någon snäll själ förklara?

Några cepen (islamister tror jag) högg ihjäl en soldat på öppen gata. Massa blod och grejer.


   
SvaraCitera

draksten:

Trött
Tycker nog inte samma saker är bra som du.

Nej uppenbarligen inte.

För ett land där det inte är krig, där klimatet är okej, där det finns bra sjukvård, där alla får gå i skolan gratis, där alla för det mesta har mat på bordet, tak över huvudet och hela kläder på sig och barnadödligheten är typ 2 på 10.000, det kan ju knappast vara bra eller hur? Trött


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Felet är inte invandrarnas. Utan till stor del också hur dom behandlas när dom kommer hit. Vi har haft en flyktingpolitik som har varit helt förödande.  Rasismen i Sverige kommer garanterat att öka eftersom ingen politiker verkar bry sig det minsta lilla om att ta upp dom här frågorna som berör invandringen. Förutom Sverigedemokraterna och i viss mån Folkpartiet.

Hur tror ni själva att andra länder som t.e.x England, Tyskland och Frankrike skulle agerat? gjort likadant som Fredrik Reinfeldt, gått på ishockey och ignorerat upploppen som redan var i full gång. Och inte tagit ställning i frågan.

Folk utomlands skrattar ju för fan åt oss.. - och det är absolut ingenting att skratta åt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oj shit...aja, tack! Glad

iddqd:
Några cepen (islamister tror jag) högg ihjäl en soldat på öppen gata. Massa blod och grejer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kusten: Hur tror ni själva att andra länder som t.e.x England, Tyskland och Frankrike skulle agerat? gjort likadant som Fredrik Reinfeldt, gått på ishockey och ignorerat upploppen som redan var i full gång. Och inte tagit ställning i frågan.

Folk utomlands skrattar ju för fan åt oss.. - och det är absolut ingenting att skratta åt.

Sant! Vilken statsminister, jag skäms.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The Secret One: För ett land där det inte är krig, där klimatet är okej, där det finns bra sjukvård, där alla får gå i skolan gratis, där alla för det mesta har mat på bordet, tak över huvudet och hela kläder på sig och barnadödligheten är typ 2 på 10.000, det kan ju knappast vara bra eller hur? Trött

Tycker det är jävligt dumt av de som har det bra i sverige att tro att det är så för alla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jobbar med en invandrare som fick sin bil nedbränd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kusten: Fredrik Reinfeldt

Han bara skyller ifrån sig det aset. Säger att det är ett gäng unga arga män. Vad är de arga för då??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag fattar inte ang bilbränningen. Bränner dom bara Saabbilar eller vad är det frågan om?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

draksten:

Han bara skyller ifrån sig det aset. Säger att det är ett gäng unga arga män. Vad är de arga för då??

på samhället på hur deras livssituation ser ut. mm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

allt detta i samband med 69åringens död.


   
SvaraCitera

draksten:

Tycker det är jävligt dumt av de som har det bra i sverige att tro att det är så för alla.

Det är såklart att det finns folk som har det dåligt i Sverige men det är ingenting jämfört med hur det ser ut i andra länder. Det är bara att jämföra inrikesnyheterna med utrikesnyheterna så inser man att även om vi har problem i Sverige så är de på en helt annan nivå än de på andra platser på jorden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dom fick komma till sverige och bara för att förvaras...ungefär


   
SvaraCitera

Kusten: Hur tror ni själva att andra länder som t.e.x England, Tyskland och Frankrike skulle agerat? gjort likadant som Fredrik Reinfeldt, gått på ishockey och ignorerat upploppen som redan var i full gång. Och inte tagit ställning i frågan.

sicilianmind:

Sant! Vilken statsminister, jag skäms.

Så ni tror alltså inte att han bryr sig? Själv är jag glad om vi slipper politiker som går ut och gormar i TV och försöker samla politska poäng.


   
SvaraCitera

Anura:

på samhället på hur deras livssituation ser ut. mm.

så jävla svårt har dom det inte . dom tycker väl att det är kul och faller för grupptryck ,  jämför med dom länder dom kommer ifrån och deras flykt från förföljelse och krig som dom säger att dom kommer från  , 


   
SvaraCitera