Aviseringar
Rensa alla

vad innehåller Nocco?


Ämnesstartare

vincebruh:

nej man använder när man ska träna. såsom du beskriver de typ

Nocco är en vätska som huvudsakligen är gjord för träning. Det är den ena anledningen till att den innehåller ganska mycket koffein. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kevindabxd:

Nocco är en vätska som huvudsakligen är gjord för träning. Det är den ena anledningen till att den innehåller ganska mycket koffein. 

menar en annan dryck som man använder före/efter träningen. minns inte vad den heter men du kan säkert namnet 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

powerade eller gfuel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kevindabxd:
powerade eller gfuel?

kom på nu, gainomax hette de. är nocco ett samma som gainomax?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vincebruh:

kom på nu, gainomax hette de. är nocco ett samma 

Nae båda är ju träningsdrycker men nocco är bara till för energin medans gainomax är en proteindryck. Protein är en viktig byggsten för kroppen och då är det bra om man dricker den före träningen så  att man ser att bättre resultat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ett*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kevindabxd:

så nocco ger mer energi än vad en original redbull ger?


   
SvaraCitera
Listus

Var på ett ställe där ett flak Nocco stått över en helg med flera trasiga burkar, och jag och 2 andra höll bokstavligt talat på att spy. Då sa jag till alla, det dricker ni, fattar ni vad mycket skit det är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Listus:
Var på ett ställe där ett flak Nocco stått över en helg med flera trasiga burkar, och jag och 2 andra höll bokstavligt talat på att spy. Då sa jag till alla, det dricker ni, fattar ni vad mycket skit det är.

vänta va, vad såg ni?


   
SvaraCitera

Haha, det säljs visst varor som är farliga för hälsan! Förutom koffein så finns det ju även alkohol i affärerna (öl t.ex) och alkohol är ett gift för ditt nervsystem och jag tror alla någon gång har hört talas om koffein förgiftning eller alkoholförgiftning.
Nu kunde jag inte riktigt lägga in en länk för att jag är online på mobilen men här är en länk där man också kan hitta svaret på om energidrycker är farliga:
  https://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/mat-och-dryck/drycker-och-alkohol/energidrycker

vaniljmunken från norr:

Inget x) haha det var ett skämt...skulle det vara farligt att dricka en nocco så skulle den inte säljas... 


   
SvaraCitera

Ok, det gick tydligen bra att länka


   
SvaraCitera

Ingen aning men det är löjligt dyrt senast jag kollade. Borde vara samma som en Red Bull med andra smaker? Taurin och hela paketet men en gissning bara så ta inte mitt ord för det. Priset är ursäkt nog för att undvika det 😀


   
SvaraCitera

Rebecca00:
Haha, det säljs visst varor som är farliga för hälsan! Förutom koffein så finns det ju även alkohol i affärerna (öl t.ex) och alkohol är ett gift för ditt nervsystem och jag tror alla någon gång har hört talas om koffein förgiftning eller alkoholförgiftning.
Nu kunde jag inte riktigt lägga in en länk för att jag är online på mobilen men här är en länk där man också kan hitta svaret på om energidrycker är farliga:
  https://www.livsmedelsverket.se/livsmedel-och-innehall/mat-och-dryck/drycker-och-alkohol/energidrycker

Hade,alkohol kommit ut idag så hade det förbjudits så Aa...


   
SvaraCitera
opega

Främst koffein, vitaminer och aminosyror.


   
SvaraCitera
opega

vincebruh: vrf tycker folk att det är något speciellt med den, har de några speciella ämnen i sig?

Det speciella med den är att den innehåller BCAA vilket var uppskattat bland folk som tränar, men nu för tiden dricker alla den bara för hypen.


   
SvaraCitera