Aviseringar
Rensa alla

vad innehåller Nocco?


Ämnesstartare

Marioswish:
Ingen aning men det är löjligt dyrt senast jag kollade. Borde vara samma som en Red Bull med andra smaker? Taurin och hela paketet men en gissning bara så ta inte mitt ord för det. Priset är ursäkt nog för att undvika det 😀

Men nocco innehåller inte taurin? Och det kanske är dyrare för att den innehåller mer koffein och är 330ml?


   
SvaraCitera

kevindabxd:

Men nocco innehåller inte taurin? Och det kanske är dyrare för att den innehåller mer koffein och är 330ml?

Gör det inte? Där ser man. Trodde det var som en vanlig energidryck fast annorlunda design.

330 ml räcker inte långt, kostar det inte 17 kr+ per burk? "Lyx" jag inte skulle kunna tänka mig spendera och är förmodligen inte ensam om det. Personligen skulle jag nog inte vilja ha mer koffein per liter om det nu är så än vad som redan finns i Red Bull, X-ray osv. Obviously så är inte alla som mig men dom som är känner igen sig och är nöjda med en burk utan att behöva ta mer eller mindre.

Vilka dricker Nocco ens (inte nedvärderat menat utan seriöst), folk som tränar eller folk som har pengar att spendera? Är inte så värst intresserad av det egentligen så jag struntar i att googla och leta efter svaret när jag inte har någon användning för det. Det här är mest för konversationens skull och för andra som träffar på denna tråd 🙂


   
SvaraCitera
opega

kevindabxd: Men nocco innehåller inte taurin? Och det kanske är dyrare för att den innehåller mer koffein och är 330ml?

Jo den innehåller taurin. Och anledningen till priset är främst pga att dom kan ta ut så mkt. Koffein e skit billigt och påverkar knappt priset. 


   
SvaraCitera
opega

Marioswish: Vilka dricker Nocco ens (inte nedvärderat menat utan seriöst), folk som tränar eller folk som har pengar att spendera?

Började egentligen med folk som träna men sedan upptäckte alla andra den och då kicka hypen in Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

opega:

Jo den innehåller taurin. Och anledningen till priset är främst pga att dom kan ta ut så mkt. Koffein e skit billigt och påverkar knappt priset. 

Vad pratar du om? Varför påstår du något som inte alls är sant? Du säger att nocco innehåller taurin som är helt fel och jag vette fan vem du fått informationen utav. Finns hur många källor som helst om nocco innehållsförteckning. Sen kan du även kolla på innehållsförteckningen nästa gång du går in i en affär så får du se att du har fel.

https://www.metro.se/artikel/det-inneh%C3%A5ller-din-nyttiga-energidryck-egentligen-xr

Btw så finns det en nocco som inte innehåller någon koffein och det är citrus/fläder


   
SvaraCitera

opega:

Började egentligen med folk som träna men sedan upptäckte alla andra den och då kicka hypen in Rullar ögonen

Okidoki, tnx. Tycker du om smakerna? Inte smakat på något än men kanske ska en gång bara för att.


   
SvaraCitera
opega

Marioswish:

Okidoki, tnx. Tycker du om smakerna? Inte smakat på något än men kanske ska en gång bara för att.

Jag tycker om dom men man tycker oftast det smakar sådär första gången.


   
SvaraCitera
opega

kevindabxd: Vad pratar du om? Varför påstår du något som inte alls är sant? Du säger att nocco innehåller taurin som är helt fel och jag vette fan vem du fått informationen utav. Finns hur många källor som helst om nocco innehållsförteckning. Sen kan du även kolla på innehållsförteckningen nästa gång du går in i en affär så får du se att du har fel.

https://www.metro.se/artikel/det-inneh%C3%A5ller-din-nyttiga-energidryck-egentligen-xr

Päron, tropical, hallon och persika innehåller taurin. 
Varför så arg, är taurin ett känsligt ämne för dig?


   
SvaraCitera
opega

kevindabxd: Btw så finns det en nocco som inte innehåller någon koffein och det är citrus/fläder

Ah, det där stärker ju inte ditt påstående direkt.


   
SvaraCitera

opega:

Jag tycker om dom men man tycker oftast det smakar sådär första gången.

Haha, okay


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

opega:

Jag tycker om dom men man tycker oftast det smakar sådär första gången.

vilken smak är bäst? 


   
SvaraCitera

vincebruh:

nån skillnad mellan redbull och nocco förutom sockret då?

Nocco innhåller ju BCAA eller vad det heter så det är väll det som är positivt med den 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SDniklas:

Nocco innhåller ju BCAA eller vad det heter så det är väll det som är positivt med den 

så man flyger liksom med drycken? yeah right xD


   
SvaraCitera
opega

vincebruh:

vilken smak är bäst? 

Carribean och gold


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

opega:

Carribean och gold

vilka mer smaker finns de?


   
SvaraCitera