Aviseringar
Rensa alla

Vad kallas det?


Ämnesstartare

Vad kallas det psykologiska begreppet då en individ har en tendens att alltid klaga på andra personer. Exempelvis letar saker och alltid ska hitta brister, hakar upp sig på helt obetydliga saker hos folk och är allmänt känslig över vad andra gör. Men ändå är personen i fråga mycket värre själv på alla saker denne just klagar på.

Sammanfattat, personen klagar på saker hos andra som i själva verket denne själv har som brist.

Får dras med sådana ganska ofta nämligen, så jag är väldigt nyfiken. Dessa personer brukar bland annat stämma in på följande punkter:

* Bli skitförbannad över att man säger en åsikt, för att de tycker att det är en ointressant sak att lyssna på. Ändå förväntar de sig att man ska lyssna på allt strunt de surrar om. Trots att deras snack verkligen brukar vara stötande.

* De är expert på att snacka om saker som är stötande och är allmänt dryga, men förväntar sig att ingen ska bli förbannad på dem. Ändå blir de sura och stressade så att säga, ifall man själv råkar säga något som inte är stötande.

* De kan klaga på andra att de har beroende, när de själv är missbrukare.

* De kan börja predika om obetydliga småsaker som att man råkar glömma bort något, alldeles som man gjort en dödssynd. När de själv gör illegala saker på daily basis.

* De kan vara väldigt ohjälpsamma och säga att man ska göra saker själv, när man bara frågar efter råd. Däremot när de själv behöver hjälp så är det alldeles som man själv ska göra det åt dem.

Finns många punkter. Vad kallas detta? Visst, idioti och hyckleri är ju perfekta ord, men de är inte psykologi.


   
Citera

sylar:

Finns många punkter. Vad kallas detta?

Projicering?


   
SvaraCitera

sylar:

Vad kallas detta?

Vänskap brukar jag kalla det. [chocked]


   
SvaraCitera

Narcissism, bland annat.


   
SvaraCitera

Infraröd:

Narcissism

nej


   
SvaraCitera

that is gay:

nej

Jo?

Om nej, varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

Projicering?

Nice, där har vi det. Det ska kollas upp!

anonymous:

Vänskap brukar jag kalla det. [chocked]

Well, lite. Men i detta fall så är det extremt och väldigt jobbigt. Har aldrig något emot skämt eller när folk rent utav jäklas med en på skoj. Däremot när de är 100% seriösa och kommer med hycklarfasoner så vänder jag hellre min irritationssida utåt.

En polare brukar ofta komma med saker som skulle gjort en vanlig dödlig, surare än ett äpple. Jag är ovanligt tolerant dock och brukar inte försöka göra så stor sak av det. Men det jobbiga kommer när jag själv råkar nämna något som denne inte vill höra. Då minnsan så blir det liv alltid. Då kan han slå näven i bordet och inte höra av sig på flera dygn.

Vad säger man, själv ska man tolerera andra kan inte ta en liten pik.


   
SvaraCitera

Infraröd:

Om nej, varför?

knappast narcissism han är ute efter. ska jag ens behöva förklara? hänvisar till wiki


   
SvaraCitera

sylar:

En polare brukar ofta komma med saker som skulle gjort en vanlig dödlig, surare än ett äpple. Jag är ovanligt tolerant dock och brukar inte försöka göra så stor sak av det. Men det jobbiga kommer när jag själv råkar nämna något som denne inte vill höra. Då minnsan så blir det liv alltid.

Beskriver nästan precis ett antal "kompisar" jag har, men det kanske bara är jag som tycker det.


   
SvaraCitera

that is gay:

knappast narcissism han är ute efter. ska jag ens behöva förklara? hänvisar till wiki

Hänvisar du till wiki? Läs först.


   
SvaraCitera

Infraröd:

Hänvisar du till wiki? Läs först.

ja, läs vad?


   
SvaraCitera

that is gay:

ja, läs vad?

På wikipedea.


   
SvaraCitera

Infraröd:

På wikipedea.

jag vet vad narcissism är

that is gay:

knappast narcissism han är ute efter. ska jag ens behöva förklara? hänvisar till wiki

plus att det inte heller var det. om du motsätter dig det kan du pma för detta är off topic


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera