Aviseringar
Rensa alla

Vad kan hända


Ämnesstartare

Jag har tråkigt och lusläste bipacksedeln till mina p-piller igen. Där står detta: "Misstänker du att du är gravid, avbryt intaget av tabletter och kontakta läkare/gynekolog"

Vad kan hända om man fortsätter äta p-piller fast man har bebis i magen?

Min kompis undrar, ni vet.


   
Citera
Ämnesstartare

Det är ju inte någon mening med att äta p-piller när man redan är gravid. Pillerna är väl inte bra för bebin, så då ska man väl in och antingen boka bebiskoller eller abort. [party]


   
SvaraCitera

P-pillret kan skada bebisen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Det är ju inte någon mening med att äta p-piller när man redan är gravid. Pillerna är väl inte bra för bebin, så då ska man väl in och antingen boka bebiskoller eller abort.

Så det är alltså när man gjort test och därmed vet att man är gravid, inte för att man är lite orolig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

menar givetvis att man ska testa sig om man är orolig, men undrar om det smartaste är att fortsätta äta dem tills man gjort test ett antal veckor senare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

Så det är alltså när man gjort test och därmed vet att man är gravid, inte för att man är lite orolig?

Nej, slutar du ta p-pillren för att du tror att du är gravid och då har oskyddat sex så kanske du blir gravid. Gå och testa dig så slipper du oron.


   
SvaraCitera

Du ska göra abort hur som helst, så vad gör det för skillnad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

overdose delusion:

Du ska göra abort hur som helst, så vad gör det för skillnad?

jag kom bara och tänka på det, har inget barn i magen.


   
SvaraCitera