Aviseringar
Rensa alla

Vad kan jag göra åt det?


Ämnesstartare

Hejsan alla!

Har nu snart varit tillsammans med min pojkvän i 1,5år. När han väl är hemma hos mig så pratar han mycket med mina föräldrar och verkar trivas också, han pratar med min lilla syster också och vi tre burkar ibland umgås. Men när jag är hemma hos honom är det tvärt om, jag pratar knappt med hans föräldrar, jag är lite blyg och vill gärna att de kanske pratar med mig, men min pojkvän brukar inte heller direkt prata med sina föräldrar, så det förstår jag att det helt enkelt beror på helt olika uppväxter med mera. Men det jag vill komma till är att jag aldrig pratat med hans syskon, han har en tvilling bror och en äldre bror. Hans tvillingsbror har bara hälsat på mig en gång det är det enda. Finns det inget sätt att försöka liksom prata eller iaf någon gång säga något, för de är jättetysta, det är ju jag med iförsig men om man har en relation där man kan prata så med ens syskon ibland känns ju bara bra.

För nu får jag bara konstigta känslor av att de inte tycker om mig eller tycker jag är jobbig eller konstig...Hoppas det inte blev för kluddigt, vad kan jag göra? :/


   
Citera
Ämnesstartare

Nästa gång du är hemma hos din pojkvän, ta ett litet steg och småprata lite. Hälsa på föräldrarna och fråga om allt var väl på jobbet idag och hur är livet eller liknande, kanske. Syskonen kan man väl fråga hur läget är med dom osv. Förhoppningsvis ger dem svar som går att spela vidare på - och gör de inte det, är de kanske inga pratkvarnar helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack så mycket för ditt svar! 🙂 synd bara att man ska vara så blyg..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RockyRockyrock:

Tack så mycket för ditt svar! 🙂 synd bara att man ska vara så blyg..

Om du förbreder något litet att snacka om, kanske det är lättare för dig? Fundera ut några passande fraser att köra, det kanske kan hjälpa dig lite med blygheten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja precis 🙂 tack! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja precis 🙂 tack! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja precis 🙂 tack! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja precis 🙂 tack! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja precis 🙂 tack! 🙂


   
SvaraCitera