Aviseringar
Rensa alla

Vad kan jag göra? Dåligsjälvkänsla etc..


Ämnesstartare

isola:

Nej det menar jag inte, men alla är mer eller mindre osäkra i tonåren.

Okej!
hahah vilket roligt svar DU fick av marwin[bigsmile]


   
SvaraCitera

mob barley:

hahah vilket roligt svar DU fick av marwin[bigsmile]

Tror inte att han skrev till henne, utan höll med om hennes inlägg och skrev till TS.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänk bara på att du inte, till varje pris, vill bli den du en gång var. Du måste ta det succesivt så att DU hinner med. Låt inte målet vara att du ska vara lika kul och omtyckt som förut, för det funkar inte. Låt målet vara resan dit.
Vi gör alla saker, dagligen, som vi inte är nöjda med eller rentav avskyr. Varje gång du gör dessa saker så tänker du på vad du hade kunnat göra istället, och nästa gång det inträffar så gör du det annorlunda!
Och om du nu skulle misslyckas, VEM BRYR SIG??? Och det är det som är fördelen med att ligga på botten, du har råd att misslyckas och har inget nämnvärt rykte att skydda 😉 Så var glad att du inte går igenom det här på toppen, för det skulle vara mycket jobbigare!

Lägg alltså mer energi på att vara en person du gillar och står ut med (utseende, personligt osv) än att komma till den "statusnivå" du önskar. Genom att vara nöjd och stolt över den du är och åstadkomma saker som du står för så kommer du nå bra mycket längre än om du blir populär.

Och så ett sista inlägg på min roman: Denna utveckling är något du gör, arbetar med och sedan bär med dig hela livet. Resan upp till de populära gör du en gång, på ett ställe. Statusen kommer inte att följa efter dig vart du än går i ditt framtida liv. Det är personerna runt dig som gör dig populär. Därför anser jag att det är mer värt att du tar itu med problemen från grunden. Jag har gjort detsamma, och det är värt det, jag lovar! [bigcheers]

Hoppas min "historia" kan vara till hjälp! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

useless:

Tänk bara på att du inte, till varje pris, vill bli den du en gång var. Du måste ta det succesivt så att DU hinner med. Låt inte målet vara att du ska vara lika kul och omtyckt som förut, för det funkar inte. Låt målet vara resan dit.

Bra råd[smile]

useless:

Lägg alltså mer energi på att vara en person du gillar och står ut med (utseende, personligt osv) än att komma till den "statusnivå" du önskar. Genom att vara nöjd och stolt över den du är och åstadkomma saker som du står för så kommer du nå bra mycket längre än om du blir populär.

Ja, det har jag faktiskt redan börjat med! Jag får faktiskt ofta bekräftelse om både utseende och att jag är så snäll etc, men jag har alltid tänkt att det är något folk säger bara för att jag e så blyg. Jag har iaf idag insett att det inte är så.

Jag måste också säga bara att jag är inte ute efter någon högre statusnivå (hm kanske framställde mig som det) men det är mer att jag vill känna mig mer bekväm med mig själv och vem jag är.
Tack för dina råd dom kommer säkert vara till nytta [y]


   
SvaraCitera
Åtta

Du kan ju alltid gå på Ung Kvinna 2009 i Gnarp, nu på söndag. Blondinbella kommer att vara där! [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Du kan ju alltid gå på Ung Kvinna 2009 i Gnarp, nu på söndag. Blondinbella kommer att vara där!

Then you know where you can find me!


   
SvaraCitera

Jag känner Igen mig i det du skriver så även jag har varit en Datorspelande snubbe 😛
Och jag har gått ifrån en sprallig kille till den där som bara står i bakgrunden och ser fånig ut och är feg..
Men nu har det så gott som vänt igen och jag har fått tillbaks min självkänsla,
Mitt enda problem just nu är att jag inte vet vilken klädstil jag vill ha 😛

Ditt problem är nog att du är rädd att bli utskrattad, Göra bort dig.. då du inte vet hur du ska vara
En man sa en gång att det är FEGT att vara blyg och det är just så det är. man är en fegis så länge man inte tar tag i saken och visar vem man är och vad man vill

man blir ofta torr i humorn när man försöker vara tuff 😉

Mitt tips till dig är att börja med aktiviteter där man umgås med folk
Börja vara med fler kompisar, även om dem inte är dina bästisar
Visa att du är intresserad och fråga saker även fast du kanske vet..
Skaffa dig tjej kompisar genom dina vänner, att umgås med Tjejer får en att må så mycket bättre och man förstår att det finns annat än kill kompisar

Framgång till egen lycka är att först göra andra lyckliga så dem vill göra dig lycklig med..

Alla dina problem ligger i att du inte är lika social längre då du är rädd att bli utesluten,
Tror jag i alla fall..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Olycklig:

En man sa en gång att det är FEGT att vara blyg och det är just så det är. man är en fegis så länge man inte tar tag i saken och visar vem man är och vad man vill

sant

Olycklig:

Mitt tips till dig är att börja med aktiviteter där man umgås med folk
Börja vara med fler kompisar, även om dem inte är dina bästisar

Vad för slags aktiviteter tänker du på?
Ja, jag försöker iaf vara med kompisar nu varje helg, så var det inte förut. Sen det där med tjejkompisar kanske vore något, jag har aldrig haft en riktig tjejkompis faktiskt.

Olycklig:

Framgång till egen lycka är att först göra andra lyckliga så dem vill göra dig lycklig med..

Det tror jag kan stämma, men hur gör man en annan människa lycklig egentligen?
Jag tror också att mina problem kan ha med att göra att jag inte är lika social längre, men det kanske blir bättre och bättre ju mer jag börjar umgås med folk igen.
Tack för ditt svar olycklig, hoppas det löser sig med klädstilen haha[bigsmile]


   
SvaraCitera

mob barley:

Jag får ofta positiva kommentarer om mitt utseende, men det stärker inte mitt självförtroende på något sett.

Du måste lära dig att tro på dom, du kan ju annars tänka "varför skulle dom säga det om dom inte tyckte det?". Kan ju knappast vara så att alla säger så för att vara snälla.

Tycker att du kan börja ge dig själv en, två komplimanger om dagen. Behöver ju inte vara "åhfan, jag är så jävla snygg". Kan ju vara att du tex var social, köpt något du länge velat ha, att du gick ut, att du var snäll mot någon och sånna saker. Det kan hjälpa dig ganska bra. Och så får du ändra på sånt du inte är nöjd med tillexempel ditt hår eller klädstil, det har ju ganska stor roll i självkänslan. Det vet jag, för när en frisör slaktade mitt hår fick jag sämst självförtroende. Nog om mig, men jag tror du klarar det rätt bra. Tycker även att du ska hitta en hobby.

Kram.


   
SvaraCitera

mob barley:

Sammanfattningsvis då: Jag har alltså gått från att varit en skön,social och självsäker kille till ja..motsatsen. Jag vill gärna veta hur dett kan ha gått till, och jag vill även få tips på hur jag skulle kunna överkomma dessa grejer.

jag kom över det mesta. Jag är fortfarande ensam ofta, men jag är social och omtyckt av alla och har inte så svårt att prata med tjejer, så jag tycker ändå att jag lyckats hyfsat. ^^

Hur? det är jobbigt att förklara bara såhär. Du kan väl alltid maila och fråga om msn, isåfall. o:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smörgåsbord:

Du måste lära dig att tro på dom, du kan ju annars tänka "varför skulle dom säga det om dom inte tyckte det?". Kan ju knappast vara så att alla säger så för att vara snälla.

Ja, det är sant.

smörgåsbord:

Tycker att du kan börja ge dig själv en, två komplimanger om dagen. Behöver ju inte vara "åhfan, jag är så jävla snygg". Kan ju vara att du tex var social, köpt något du länge velat ha, att du gick ut, att du var snäll mot någon och sånna saker. Det kan hjälpa dig ganska bra.

Ja, jag tror att det skulle hjälpa men av någon anledning så gör jag det inte bara, men okej, nu ska jag verkligen försöka.

Tack för ditt svar smörgåsbord, det betyder mycket för mig.

Kram


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

jag kom över det mesta. Jag är fortfarande ensam ofta, men jag är social och omtyckt av alla och har inte så svårt att prata med tjejer, så jag tycker ändå att jag lyckats hyfsat. ^^

Hur? det är jobbigt att förklara bara såhär. Du kan väl alltid maila och fråga om msn, isåfall. o:

Okej det låter bra att du kom över det mesta ju!
Menar du att du är ensam på fritiden eller i skolan typ?

Ja det kan vi gärna göra! Skicka ett pm med din msn bara så addar jag.


   
SvaraCitera

mob barley:

Okej det låter bra att du kom över det mesta ju!
Menar du att du är ensam på fritiden eller i skolan typ?

Jag är ensam på fritiden, och med vänner på skolan. Fast på fritiden sitter jag mest på msn, um, och sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Jag är ensam på fritiden, och med vänner på skolan. Fast på fritiden sitter jag mest på msn, um, och sånt.

Okej. Ungefär som jag då, men nu har jag börjat umgås med mina vänner mer på fritiden också, prova det du med!


   
SvaraCitera

mob barley:

Okej. Ungefär som jag då, men nu har jag börjat umgås med mina vänner mer på fritiden också, prova det du med!

Va? :O Bara sådär?


   
SvaraCitera