Aviseringar
Rensa alla

Vad kan man kolla hos läkaren? [cute][cute]


Angelize:

Men det behövs faktiskt, var lite otydlig men jag har lidit av vitaminbrist i hundra år och det kan faktiskt leda till nervskador, depression osv

Malnutrition suger ja, men sök för det då. Bara för att du äter dåligt behöver du inte kolla alla hormoner, din hjärna och dina levervärden liksom.

Angelize:

Resten kommer man väl ändå kolla förr eller senare så jag kan lika gärna passa på nu.

Nej. Den koll du skulle göra nu är inte väsentligt om du börja må dåligt om ett år. Det man testar ändrar sig, typ hela tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Malnutrition suger ja, men sök för det då. Bara för att du äter dåligt behöver du inte kolla alla hormoner, din hjärna och dina levervärden liksom.

Okej då

Hampie:

Nej. Den koll du skulle göra nu är inte väsentligt om du börja må dåligt om ett år. Det man testar ändrar sig, typ hela tiden.

okej vill ändå göra en hälsokontroll nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

födelsemärken och leverfläckar? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gaah ska göra det idag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[no-no][no-no][no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

VAD MER KAN MAN KOLLA UPP!?

Finns läkare här i stan som har någon privatblablabla, för 1500 spänn så kollar dom hela kroppen på en och tar massa prover. Jag funderar på att gå på en sån undersökning någon gång.

Med andra ord, beror på [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det låter som om du ska shoppa hos läkaren typ.

Undersökningar kostar massvis med pengar, varför göra det om man inte har några symptom? Du är inte hypokondriker va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cancer! [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

Det låter som om du ska shoppa hos läkaren typ.

Så kan man också uttrycka det...

schism:

Undersökningar kostar massvis med pengar, varför göra det om man inte har några symptom?

Okej, såhär är det.
Jag tänker kolla om jag har några slags brister då jag haft det förut och det är extra viktigt att ha koll på sådant om man är veggie.
Jag tänker kolla ryggen då det inte direkt är en "tidskrävande procedur".

Sedan så tänkte jag kolla om jag är överkänslig mot någon slags mat. Varför? För att jag kan. [crazy]

Och tråden är till för att se om jag glömt någonting. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att irritera er ännu mer så tänkte jag faktiskt fixa till mig lite gratis sjukgymnastik för att träna upp ryggen. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Och tråden är till för att se om jag glömt någonting.

Dina ursäkter låter som klassisk hypokondri enligt mig men jaja. Fråga läkaren istället, h*n kan nog ge det mest kompetenta svaret. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Hjärnan krävs t.ex. en magnetröntgen för att kolla: det kommer de inte göra bara för att du vill veta att allt står rätt till.

Ey, jag fick kolla hjärtat bara för att! [cute] Jag ringde och sa att jag var orolig över mitt hjärta, att det gjorde lite ont och så. (Men jag har egentligen alltid vetat att typ alla får så ibland, alltså att det "sticker till i hjärtat" men hypokondriker som jag är kollade jag upp det ändå.) Men det var inget fel iaf. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schism:

Dina ursäkter låter som klassisk hypokondri enligt mig men jaja. Fråga läkaren istället, h*n kan nog ge det mest kompetenta svaret. [crazy]

Jaja, är väl lite hypokondriker. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och jag ska oxo kolla upp massa, vill oxo kolla det med näringsämnen.
Tror minsann att jag har näringsbrist men jag får aldrig nån jävla tid hos dom, och tanten säger alltid att jag får skylla mig själv för att jag är veggo osv. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

bara för att!

Det är inte särskilt svårt att få till sig undersökningar. [no-no] "Jag har hostat så mycket den senaste tiden, jag får knappt någon sömn och jag riktigt känner hur det sticker till i mina lungor lite då och då. [cry][sad][shake][n]"

Och DÄR får man en lungundersökning...


   
SvaraCitera