Aviseringar
Rensa alla

Vad kan man prata om med en kille man gillar?


Ämnesstartare

Hej!
Det är så att jag har chattat med en kille som går i min skolan. Han är 1 år äldre än mig och vi har aldrig prata IRL. Jag tycker att han verkar trevlig och skulle vilja fråga honom om han ville hitta på nåt nån dag. Men jag vet inte vad man ska prata om med honom! Han verkar vara ganska blyg så det kommer blir jag som måste föra konversationen.. (och det var jag som tog "första steget" och skrev till honom på fb) [wink]


   
Citera

varför vill han aldrig prata irl?[confused]

Edit: sorry, läste fel[blush]

men varför pratar ni aldrig irl? lättare att snacka via nätet?


   
SvaraCitera

prata om vad du vill prata om... om du bara säger saker för sakens skull blir det ju bara konstigt


   
SvaraCitera

apanpårymmen:

Jag tycker att han verkar trevlig och skulle vilja fråga honom om han ville hitta på nåt nån dag. Men jag vet inte vad man ska prata om med honom!

Då får du väl hoppas på att han säger nej till att hitta på något nån dag!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Papperssoldat:

varför vill han aldrig prata irl?Edit: sorry, läste felmen varför pratar ni aldrig irl? lättare att snacka via nätet?

Därför att vi inte känner varandra.. Jag skulle gärna vilja prata IRL men det är så svårt när han är med sina kompisar och jag kan inte direkt -hej, du känner inte mig men vill bara att du ska veta att jag finns... 😉 Känns lite sådär, och det här men facebook var egentligen ett misstag. Råkade skicka vänförfrågan..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BurrePurre:

prata om vad du vill prata om... om du bara säger saker för sakens skull blir det ju bara konstigt

Ja, men det blir ju svårt när man väl är där med honom och kommer inte på vad man ska säga... då kanske är det bättre att man vet ungefär några frågor man kan ställa och så..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

Då får du väl hoppas på att han säger nej till att hitta på något nån dag!

Men om han säger nej, så vill han förmodligen inte att jag ska fortsätta höra av mig.. Jag har bestäm att om han säger nej så ska jag nog gå vidare typ.. [crazy]


   
SvaraCitera

apanpårymmen:

Ja, men det blir ju svårt när man väl är där med honom och kommer inte på vad man ska säga... då kanske är det bättre att man vet ungefär några frågor man kan ställa och så..

säg det då, att du inte vet vad du ska säga, så bygger ni på därifrån [crazy]


   
SvaraCitera

Tycker du ska fråga honom om ni ska göra något, kanske bara gå på stan eller något lätt?


   
SvaraCitera

om historia
konst
natur
djur
tankar
världen
känslor
olika länder
kulturer
vetenskap
nyheter
erfarenheter
mat
drömmar
saker
personer
intressen
vanor
arkitektur
mänskligheten
diagnoser
sjukdomar
parasiter
virus
språk
osv


   
SvaraCitera

fråga om han har tvättat sina skor ordentligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mariobox:

Tycker du ska fråga honom om ni ska göra något, kanske bara gå på stan eller något lätt?

Jo, det ska jag göra! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

om historia konstnaturdjurtankarvärldenkänslorolika länderkulturervetenskapnyhetererfarenhetermatdrömmarsakerpersonerintressenvanorarkit​ekturmänsklighetendiagnosersjukdomarparasitervirusspråkosv

Åhh, tack så mycket! Nu vet jag lite vad jag kan prata om! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

191 dalmatiner:

fråga om han har tvättat sina skor ordentligt

hahha, lite konstig fråga kanske men why not! [wink]


   
SvaraCitera

gossip girl, alla killar gillar gossip girl. och om du inte sett det ännu så föreslår jag att du laddar ner den senaste säsongen så du kan förebreda dig för en livlig diskussion.

du kommer att tacka mig sen.


   
SvaraCitera