Aviseringar
Rensa alla

Vad kan man prata om med en okänd snygging???


Ämnesstartare

--------------------------------------------------------------------------------

Hjälp!!! Det finns en kille på min skola som jag gillar väldigt mycket, känner inte honom och har aldrig pratat med honom. Men vi har faktiskt fått ögonkontakt flera gånger och han verkar gilla mig med och det känns som om han försöker ta kontakt med mig hela tiden, fast jag är så himla blyg och jag blir så instängd när det gäller killar, blir typ rädd på nåt sätt och försöker ignorera honom ist för att vissa intresse. Och jag vet att det är inte normalt ,så snälla hjälp mig , hur ska jag få honom? ... [cry]

Jag är mest rädd för vad han kommer att tycka om mig, man vill ju inte verka tråkig, för det är jag inte, fast jag kan lätt blir det p.g.a. min blyghet och nervositet, blir typ helt konstig i huvudet...

så vad kan man prata om i fall han försöker att ta kontakt med mig och då menar jag inte typ : "Aha, och vad brukar du göra på fritiden??" utan några roliga förslag???

en extra fråga till killar: gillar ni när tjejer sitter och lyssnar på er och ler lite då och då? eller ska man vara typ översocial??[badgrin] om översocial? vad ska man prata om då?[shake]


   
Citera
Ämnesstartare

randig_macka:

om översocial? vad ska man prata om då?[shake]

Killar gillar att höra hur mycket mens du brukar få. Jag lovar.


   
SvaraCitera

randig_macka:

Och jag vet att det är inte normalt ,så snälla hjälp mig , hur ska jag få honom?

Jag var likadan. Nu är det bara att glo tillbaka och le, så är det antagligne han som kommer att starta samtalet.


   
SvaraCitera

Du kan ju börja med: "Hej"


   
SvaraCitera
Gifted

randig_macka:

så vad kan man prata om i fall han försöker att ta kontakt med mig

Ok, säg inte rätt ut att du är kär i honom. Han kommer få total härdsmälta och inte kunna processera något resten av dagen.

Tro mig.


   
SvaraCitera

"Hej vilket vackert hår du har"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svårt att generalisera och säga att man ska bete sig på ett visst sätt, eller rättare sagt säga att killar vill att tjejer ska bete sig på ett visst sätt. Själv så tycker jag att det är trevligt när tjejer tar kontakt med en, inte så noga vad man pratar om, utan det viktigaste är att man pratar överhuvudtaget. Dock ska man prata "lagom", inte för mycket och inte för lite. Ställ gärna frågor, men det måste vara lite relevans i det hela. Om ni har någonting gemensamt, typ musikstil, så kan du ju ställa frågor om det.

Det viktigaste är dock att du försöker vara dig själv och agerar naturligt, så prata gärna om sådant du själv är intresserad av, så att du känner dig mer trygg och avslappnad i konversationen. Gör du det så kommer det säkert gå kanon!

Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

"Hej vilket vackert hår du har"

haha:) va kul att du skrev det 🙂 han har faktiskt jävligt snygg frisyr [crazy]


   
SvaraCitera

JPehrson:

Svårt att generalisera och säga att man ska bete sig på ett visst sätt

Man ska bete sig som sig själv.[smile]


   
SvaraCitera

randig_macka:

haha:) va kul att du skrev det 🙂 han har faktiskt jävligt snygg frisyr

Vad väntar du på, måndag vid lunchrasten.


   
SvaraCitera
Gifted

pie ... 3.14159265358979323846264338327950....


   
SvaraCitera

randig_macka:

en extra fråga till killar: gillar ni när tjejer sitter och lyssnar på er och ler lite då och då?

ja, vi killar älskar ju att prata[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Man ska bete sig som sig själv.

JPehrson:

Det viktigaste är dock att du försöker vara dig själv

Haha jag skrev ju det, orkade du inte läsa alltihop eller? [wink]


   
SvaraCitera

Du kan prata med honom bara, så fattar han. om vad som facking helst!


   
SvaraCitera
Hando

Säg typ "Får jag chans på dig?[smile]" och improvisera


   
SvaraCitera