Aviseringar
Rensa alla

Vad kan ni prata om i en relation?


Ämnesstartare

Jag har snott det här från en gammal tråd, men tyckte det kunde vara värt att publicera igen:

Den här undersökningen riktar sig mot de som har partner.. [smile]

Vissa par har en väldigt bra kommunikation medan andra har lite svårare för att prata om saker..

Här nere ska du kryssa för de alternativ, som du och din partner alltid kan prata om utan problem.

( ) Svartsjuka (T.ex prata ut ifall du eller din partner är svartsjuk på något inom förhållandet)
( ) Kärlek (T.ex hur mycket ni älskar varandra, eller kärlek över huvud taget)
( ) Sex (T.ex ert eget sexliv, diskutera ställningar eller prata om kuk/fitta o.s.v)
(X) Porr (T.ex berätta vad ni tycker om porr)
( ) Ex (Kan berätta för varandra om sina förra pojk/flickvänner, vilka man innan har haft sex med o.s.v)
( ) Mens (Tjejer; Kan berätta för pojkvännen när du har mens, hur ofta, hur mycket o.s.v)
( ) Onani (T.ex kan berätta för varandra hur ofta ni ONANERAR, hur ni brukar göra o.s.v)
( ) Sexleksaker (Kunna berätta för varandra om man har en sexleksak, T.ex dildo, o.s.v)

Mitt resultat:
(X) Svartsjuka (T.ex prata ut ifall du eller din partner är svartsjuk på något inom förhållandet)
(X) Kärlek (T.ex hur mycket ni älskar varandra, eller kärlek över huvud taget)
(X) Sex (T.ex ert eget sexliv, diskutera ställningar eller prata om kuk/fitta o.s.v)
( ) Porr (T.ex berätta vad ni tycker om porr)
( ) Ex (Kan berätta för varandra om sina förra pojk/flickvänner, vilka man innan har haft sex med o.s.v)
( ) Mens (Tjejer; Kan berätta för pojkvännen när du har mens, hur ofta, hur mycket o.s.v)
(X) Onani (T.ex kan berätta för varandra hur ofta ni ONANERAR, hur ni brukar göra o.s.v)
(X) Sexleksaker (Kunna berätta för varandra om man har en sexleksak, T.ex dildo, o.s.v)
[smile]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Allt. [tard]

Eller ja, vi kan bli väldigt oeniga om saker så som svenska ord, våra åsikter om människor från andra kulturer och annat småtjafs, men det kommer ju upp i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känslor helst[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan man inte prata om allt är något fel. [n]


   
SvaraCitera

JKNUG:

Kan man inte prata om allt är något fel. [n]

Lycklig:

( ) Ex (Kan berätta för varandra om sina förra pojk/flickvänner, vilka man innan har haft sex med o.s.v)

Men tänkt om man inte har något att berätta då? hehe [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

( ) Svartsjuka (T.ex prata ut ifall du eller din partner är svartsjuk på något inom förhållandet)
(x) Kärlek (T.ex hur mycket ni älskar varandra, eller kärlek över huvud taget)
(x) Sex (T.ex ert eget sexliv, diskutera ställningar eller prata om kuk/fitta o.s.v)
(x) Porr (T.ex berätta vad ni tycker om porr)
( ) Ex (Kan berätta för varandra om sina förra pojk/flickvänner, vilka man innan har haft sex med o.s.v)
(x) Mens (Tjejer; Kan berätta för pojkvännen när du har mens, hur ofta, hur mycket o.s.v)
(x) Onani (T.ex kan berätta för varandra hur ofta ni ONANERAR, hur ni brukar göra o.s.v)
(x) Sexleksaker (Kunna berätta för varandra om man har en sexleksak, T.ex dildo, o.s.v)

Detta var resultatet från mitt senaste förhållande då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SaltaKätzchen:

Men tänkt om man inte har något att berätta då? hehe [wink]

Om inte DU har något att berätta, erkänna etc. ja då ljuger du.


   
SvaraCitera

Här nere ska du kryssa för de alternativ, som du och din partner alltid kan prata om utan problem.

(x) Svartsjuka (T.ex prata ut ifall du eller din partner är svartsjuk på något inom förhållandet)
(x) Kärlek (T.ex hur mycket ni älskar varandra, eller kärlek över huvud taget)
(x) Sex (T.ex ert eget sexliv, diskutera ställningar eller prata om kuk/fitta o.s.v)
(X) Porr (T.ex berätta vad ni tycker om porr)
(x) Ex (Kan berätta för varandra om sina förra pojk/flickvänner, vilka man innan har haft sex med o.s.v)
(x) Mens (Tjejer; Kan berätta för pojkvännen när du har mens, hur ofta, hur mycket o.s.v)
(x) Onani (T.ex kan berätta för varandra hur ofta ni ONANERAR, hur ni brukar göra o.s.v)
(x) Sexleksaker (Kunna berätta för varandra om man har en sexleksak, T.ex dildo, o.s.v)

haha för mig är det här grundsaker för att man ska kunna fungera bra ihop.


   
SvaraCitera

JKNUG:

Om inte DU har något att berätta, erkänna etc. ja då ljuger du.

Jao, men jag menade att jag inte har något att berätta eller erkänna angående "förra pojk/flickvänner" "vilka man innan har haft sex med o.s.v", för att jag aldrig gjort nått sånnt. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

( ) Svartsjuka (T.ex prata ut ifall du eller din partner är svartsjuk på något inom förhållandet)
(x) Kärlek (T.ex hur mycket ni älskar varandra, eller kärlek över huvud taget)
(x) Sex (T.ex ert eget sexliv, diskutera ställningar eller prata om kuk/fitta o.s.v)
(x) Porr (T.ex berätta vad ni tycker om porr)
( ) Ex (Kan berätta för varandra om sina förra pojk/flickvänner, vilka man innan har haft sex med o.s.v)
(x) Mens (Tjejer; Kan berätta för pojkvännen när du har mens, hur ofta, hur mycket o.s.v)
(x) Onani (T.ex kan berätta för varandra hur ofta ni ONANERAR, hur ni brukar göra o.s.v)
(x) Sexleksaker (Kunna berätta för varandra om man har en sexleksak, T.ex dildo, o.s.v)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Allt.

[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

(x) Svartsjuka. Ingen av oss är dock speciellt svartsjuk, så det är ingenting vi har anledning att prata om.
(X) Kärlek. Det pratar vi nog om varje dag.
(X) Sex. Det har vi lite svårare för. Men vi försöker.
(x) Porr. Lite svårare. Vi har liksom aldrig pratat om vad vi tycker om och så. Men vi har åtminstone kommit fram till att det är okej att se på porr.
(x) Ex. Ingenting vi pratar speciellt mycket om, då hon inte har något riktigt ex. Men jag har åtminstone nämnt mina tidigare flickvänner några gånger, och jag tror inte att hon mått dåligt över det.
(X) Mens. Eh, ingenting vi pratar om direkt. Men det är heller ingenting som vi skulle ha svårt att prata om.
( ) Onani. Vi har pratat lite, lite grann om hennes onanivanor. Men mer än så har vi nog inte pratat.
( ) Sexleksaker. Det har vi också pratat om en enda gång, mest på skoj.

Själv har jag inga problem att prata om någonting, i princip. Däremot kan det vara svårt att föra någonting på tal.


   
SvaraCitera

Allt 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Allt.


   
SvaraCitera