Petros Synthea: Verka för att rödgrönrosa sidan stärks. (S,MP,V,F!)i brist på alternativet "kattpartiets totalitära styre"
Petros Synthea: Verka för att rödgrönrosa sidan stärks. (S,MP,V,F!)Tryckte fel, men menade denna ovan ^
Storchen84: För övrigt tar jag numera avstånd från PP då jag tar avstånd från homofobi: http://www.svt.se/nyheter/sverige/anna-troberg-lamnar-piratpartietFör att "en liten grupp människor beter sig förjävligt"? Det finns det säkerligen inom alla partier, och står inte direkt på partiets agenda att agera så
Morgonstjärna: och står inte direkt på partiets agenda att agera såFast denna grupp människor får ju för närvarande vara kvar och verka inom partiet = noll förtroende för PP för min del för tillfället. Förändras läget till det bättre kan dom bli intressanta igen.
Storchen84: För övrigt tar jag numera avstånd från PP då jag tar avstånd från homofobi: http://www.svt.se/nyheter/sverige/anna-troberg-lamnar-piratpartietSom om det är homofobi att kräva fokus på partiets hjärtefrågor!?! Troberg hakade på mediatåget och sociala frågor som ändå klarar sig utan PP, något som inte kan sägas om hjärtefrågorna.
frukt: Som om det är homofobi att kräva fokus på partiets hjärtefrågorMin poäng är att jag inte tror på något vad gäller partiets "hjärtefrågor" då homofobi inte verkar vara något man bryr sig om - som jag tidigare skrev har jag för tillfället tills vidare inget förtroende för partiet. Det har för mig nästan lika låg status som SD som läget är just nu.
Storchen84:Säger du att hjärtefrågorna görs illegitima för att folk i partiet vill överlåta köns- och sexualitetsfrågor till andra partier och media som redan har grepp och ofta vett i frågan?
Min poäng är att jag inte tror på något vad gäller partiets "hjärtefrågor" då homofobi inte verkar vara något man bryr sig om - som jag tidigare skrev har jag för tillfället tills vidare inget förtroende för partiet. Det har för mig nästan lika låg status som SD som läget är just nu.
frukt: Säger du att hjärtefrågorna görs illegitima för att folk i partiet vill överlåta köns- och sexualitetsfrågor till andra partier och media som redan har grepp och ofta vett i frågan?Fortfarande säger jag att eftersom det finns homofobi i partiet som verkar vara ok så ser jag inte hur jag ska tro på att PP står för det dom påstår sig stå för.
Storchen84:Hur är det homofobi att kräva fokus inom partiet?
Fortfarande säger jag att eftersom det finns homofobi i partiet som verkar vara ok så ser jag inte hur jag ska tro på att PP står för det dom påstår sig stå för.
frukt: Hur är det homofobi att kräva fokus inom partiet?Homofobin är inte att kräva fokus inom partiet, utan snarare det sätt det gjorts på.